Draugišką gamtai judėjimą propaguojantys dviratininkų bendrijos nariai ne kartą miesto valdžios prašė išspręsti dviračių eismo Herkaus Manto gatve problemą. Tam tikroje šios gatvės šaligatvio atkarpoje dviratininkų eismas pažymėtas ir leidžiamas kartu su pėsčiaisiais, tačiau, pasak dviratininkų, dažnai kyla nelaimingų atsitikimų grėsmė, kadangi pėstieji nepaiso ženklinimo ir eina dviračių taku. Atsikirsdami pėstieji tikina, jog galvotrūksčiais lekiantys dviratininkai patys provokuoja eismo nelaimes. Į konfliktą įtraukti ir automobilių vairuotojai, kurie, įsukdami į šonines gatveles neretai nepraleidžia dviratininkų.
Keturi pasiūlymai – jokio sprendimo
Iki šiol prie bendro derybų stalo aptarę dviratininkų ir pėsčiųjų eismo problemas, Saugaus eismo komisijos nariai siūlė keletą galimų sprendimo alternatyvų. Viena iš jų numato dviratininkų eismą ne per centrą Herkaus Manto gatve, o kertant atkarpą Danės gatve iki K. Donelaičio paminklo per S.Daukanto gatvę ir naująjį pėsčiųjų tiltą pasiekti Šiaurinę miesto dalį.
Aptartas ir kitas variantas, kuriuo siūloma dviratininkams važiuoti pirmąja eismo juosta Herkaus Manto gatve su automobiliais. Paskutinis variantas būtų skirti po vieną eismo juostą iš abiejų gatvės pusių tik visuomeniniam transportui ir dviratininkams. Pastariesiems neįtinka nei viena iš pateiktų alternatyvų. Jie, kreipimesi į Saugaus eismo komisiją, prašė atskirti važiuojamosios kelio dalies atkarpas po 1,2-1,5 metro vien tik dviratininkams. Taip, pasak jų, būtų saugiausia visiems eismo dalyviams.
Nori atskiros eismo juostos
Kaip teigė dviratininkų bendrijos atstovas Darius Mileška, dalyvavęs ketvirtadienį surengtame Saugaus eismo komisijos posėdyje, dviratininkai nori važinėti visur laisvai, o ne būti ribojami kaip traukiniai. Miesto centras ir Herkaus Manto gatvė, pasak D.Mileškos, yra dviratininkų pamėgtas ir turizmo centro darbuotojų rekomenduojamas maršrutas. D.Mileška, atstovaudamas bendriją, teigė, jog jiems pakaktų ir po metrą kelio atkarpos iš abiejų eismo pusių.
Dviratininkų bendrijos atstovas neneigė, jog yra ir tikrų nutrūktgalvių, kurie nepaiso nei kelių ženklinimo, nei pėsčiųjų interesų, tačiau, pasak jo, visų sukontroliuoti negalima. Posėdyje dalyvavęs Klaipėdos kelių policijos biuro viršininkas Alvydas Katkauskas teigė, jog dauguma iš siūlomų sprendimų nėra saugūs konkrečiam eismo dalyviui, tačiau jis iš dalies sutiko su dviratininkais. Saugiausia, pasak pareigūno, būtų atskirti juostą dviratininkams važiuojamojoje kelio dalyje arba, kaip ir anksčiau, leisti jiems keliu dalintis su pėsčiaisiais.
Išeitis – Naujoji uosto gatvė
Posėdžio pabaigoje pasiūlyta dar viena šios įsisenėjusios problemos sprendimo galimybė. Aptarę įvairius niuansus, valdininkai ir policijos atstovai nutarė svarstyti eismo dviratininkams galimybes Naująja uosto gatve ir atskiriant specialią eismo juostą važiuojamojoje kelio dalyje iš abiejų pusių. Anot kalbėjusiųjų, ši gatvė yra gana plati ir ja galima puikiai pasiekti Šiaurinę miesto gatvę. D.Mileškos, kaip dviratininkų bendrijos atstovo, galutinis sprendimas netenkina: „Dabar paliktas eismas su bendru srautu ir jis yra gan atgrasus tiems, kurie nori sėsti ant dviračių. Tai neužkirs kelio įdingam būdui važinėti šaligatviais“. D.Mileška valdininkams priminė kadaise padarytas investicijas į dviračių takų įrengimą senamiestyje. Dabartinis dviračių takas, vedantis pėsčiųjų taku, yra įtrauktas į Eurovelo trasų sąrašą ir pažymėtas 10 numeriu.