Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2023 07 21

Dviratininkams atverta rekonstruota tako Smiltynė–Nida 13,5 km ilgio atkarpa

Penktadienį Smiltynėje po rekonstrukcijos buvo oficialiai atidarytas Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių takas: nuo Smiltynės link Juodkrantės atverta 13,5 km ilgio atkarpa. Tai – pirmasis žingsnis viename didžiausių dviračių takų rekonstrukcijos projektų Lietuvoje per kelerius pastaruosius ir artimiausius metus. Anot prezidento Gitano Nausėdos, takas padės sumažinti CO2 emisiją visoje Kuršių Nerijoje.
Dviračių tako atidarymas
Prezidentas Gitanas Nausėda išbandė rekonstruotą dviračių taką / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Rekonstruoto tako atkarpos atidaryme dalyvavo prezidentas Gitanas Nausėda, aplinkos ministras Simonas Gentvilas, susisiekimo ministras Marius Skuodis, kiti valstybės institucijų vadovai.

Prezidentas žinojo didžiausias duobes

„Tam, kad nereikėtų važiuoti automobiliais, deginti kurą, didinti CO2 emisiją, tikrai tą geriau daryti dviračiais, patikėkit, puikiai žinau šito tako visas peripetijas ir net žinau, kur buvo didžiosios duobės, dabar jau teks jas pamiršti, viskas. Ir tikrai tuo metu koncentruotis, ne kaip apvažiuoti kliūtį, o tiesiog mėgautis tomis keliomis ramiomis minutėmis gamtoje ir tiesiog džiaugtis laisvalaikiu“, – penktadienį tako atidarymo renginyje Klaipėdoje teigė G.Nausėda.

Patikėkit, puikiai žinau šito tako visas peripetijas ir net žinau, kur buvo didžiosios duobės, dabar jau teks jas pamiršti, viskas.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis sakė, kad likusiems 22-iems kilometrams tako iki Nidos rangovo bus ieškoma jau artimiausiomis savaitėmis, o visą taką siekiama atnaujinti iki kitų metų.

„Siekiame, kad kitą vasarą mes visą taką, nuo pat persikėlimo per uosto teritoriją, Kuršių neriją, iki pat Nidos turėtume tokį, koks jis yra čia dabar. Ir turbūt jau dabar tas takas, kuris yra sutvarkytas yra geriausias pavyzdys, reprezentacinis takas visoje Lietuvoje“, – žurnalistams teigė M.Skuodis.

Rekonstrukcijos metu takas buvo praplatintas nuo 2–2,5 metro iki 3,5 metro. Jame įrengta papildoma apsauga nuo medžių šaknų ir sustiprinta dangos konstrukcija.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Dviračių tako atidarymas
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Dviračių tako atidarymas

Bus ir suoliukų

Neringos mero Dariaus Jasaičio teigimu, greitai šalia dviračio tako atsiras ir kita infrastruktūra, pavyzdžiui, suoliukai.

„Infrastruktūra tikrai atsiras ateity, (...) apie tai kalbėsim su Aplinkos ministerija, miškininkais, pasidaryt, ko gero, reikės bendradarbiavimo sutartį, nes, kaip žinom, nulipus nuo tako atsiduriame valstybiniame miške, vėlgi teisiniai įvairūs niuansai, (...), tai paprastai artimiausiu metu išspręsim“, – penktadienį renginyje sakė meras.

Galės važiuoti ir ugniagesiai

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas pasakojo, kad įrengiant dviračių taką sunkumų sukėlė banguotos Neringos kopos.

„Dviračių takai ir pėsčiųjų takai, kad jie būtų pritaikyti dviratininkams ir neįgaliesiems Lietuvoje, turi būti labai lygūs. O kadangi čia kopagūbris, yra daug kopų, tai mes einame į reglamentus, kad visgi leisti dviračių takus ir šaligatvius banguoti pagal (kopas – BNS), ir neišlyginti, kaip sakant, nepervažiuoti“, – komentavo S.Gentvilas.

Esant pavojui taku galės pasinaudoti miškų priežiūros ir priešgaisrinės apsaugos sunkiasvorė technika. Tai itin aktualu, kadangi pusiasalio miškai ne kartą nukentėjo nuo gaisrų.

S.Gentvilas taip pat teigė, kad teko daryti pokyčių, nes takas yra saugomame miške.

„Pas mus eina dviračių takas per rezervatą ir rezervate norėjosi praplatinti iki tokio, kad ir priešgaisrinės automobiliai gaisro atveju galėtų pravažiuoti, tai irgi keitėm reguliavimą, pritaikėm prie dvigubos paskirties, kad būtų ir gaisrininkams patogu, ir kad rezervatas būtų išsaugotas, ir miško žemėj, rezervato žemėj, galėtų ir suoliukai atsirasti“, – sakė aplinkos ministras.

„Čia yra jautriausia Lietuvos teritorija, tai prie jos norėjosi, kad būtų optimaliai, gražiai prisitaikyta“, – pridūrė jis.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Dviračių tako atidarymas
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Dviračių tako atidarymas

Rekonstruotas ir visuomenei atvertas tako ruožas sutampa su tarptautinių dviračių trasų „EuroVelo 10“ (Baltijos jūros trasa) ir „EuroVelo 13“ (Geležinės uždangos takas) atkarpomis, todėl manoma, kad įsibėgėjanti rekonstrukcija svariai prisidės prie tarptautinio ekologiško turizmo skatinimo.

Kapitalinę 13,5 tako rekonstrukciją vykdė statybų bendrovė UAB „YIT Lietuva“. Bendra projekto sutarčių vertė – 5,8 mln. Eur.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Dviračių tako atidarymas
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Dviračių tako atidarymas

Bendras tako Smiltynė–Nida ilgis yra apie 50 km. Didžioji jo dalis, beveik 36 km nuo Smiltynės iki Preilos, priklauso AB Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD), likusi dalis – Neringos savivaldybei.

Šiemet bus pradėta tvarkyti atkarpa nuo Juodkrantės iki Pervalkos

Visuomenei jau atvėrus pirmąją 13,5 km ilgio atkarpą, darbai dar šiemet persikels į 15,6 km ilgio ruožą, pro Juodkrantę vedantį Pervalkos link. Lygiagrečiai bus tvarkoma 6,7 km ilgio tako dalis ties Pervalka bei takai palei kelius nuo Pervalkos ir Preilos jūros link. Neringos savivaldybei priklausantis tako ruožas nuo Pervalkos iki Nidos – geros būklės ir eksploatacijai tinkamas.

Renginio metu susisiekimo ministras Marius Skuodis paminėjo, kad jau kitą savaitę bus skelbiamas konkursas likusios dviračių tako atkarpos rekonstrukcijos darbų rangovams surasti. „Startavę šį rudenį likusį 22,3 km ilgio ruožą planuojame atnaujinti iki 2024 m. vasaros“.

Istorinio Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako tiesimas vyko keliais etapais. Ruožas nuo Pervalkos gyvenvietės iki Pervalkos paplūdimio buvo įrengtas dar 1978 m. Nuo to laiko dalimis lipdytas takas sulaukdavo tik būtinojo remonto ir rekonstruojamas nebuvo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais