Projektuotojas „COWI Lietuva“ valdininkų teismui pateikė penkis galimus sprendimus, kuriuose atsispindi viaduko ir požeminės perėjos variantai bei pėsčiųjų alėja šalia prekybos centro „Arena“. Projektuotojai labiau koncentravosi į pokyčius Taikos prospekte, motyvuodami, kad Dubysos gatvė jau rekonstruojama, tad būtų netikslinga keisti esamų projektų. Naujų sprendimų taikymui trukdo ir šalia stovinti degalinė. Specialistai siūlė būdus, kuriais pavyktų išnaudoti ir erdvią prekybos centro „Akropolis“ automobilių stovėjimo aikštelę.
Pasirinkimas: požeminė perėja ar viadukas?
Pirmuoju variantu siūlyta statyti požeminę perėję tik po Taikos prospektu. Tačiau savivaldybės vyriausiasis architektas Almantas Mureika sakė nelabai įsivaizduojantis pėsčiųjų ir dviratininkų eismo tuneliu kartu. Požeminės perėjos variantas tenkina Klaipėdos dviratininkų bendrijos narius, tačiau tik tuo atveju, jei nesikirs pėsčiųjų ir dviratininkų srautai.
Dviratininkai taip pat pageidavo patogaus nusileidimo į Taikos prospektą. Kalbėdami apie tunelių įrengimą, projektuotojai užsiminė apie galimybę įrengti ir prekybines patalpas, kurios pagyvintų šią trasą. Jie kaip pavyzdį pateikė šalia Vilniuje esančio prekybos centro „Europa“ įrengtą požeminę perėją su keliomis parduotuvėmis.
Viaduko variantus pristatė Klaipėdos arenos projekto autorius Saulius Mikštas. Jis pasiūlė itin modernią santvarinę konstrukciją, kuri miestui įkvėptų originalumo. Šis kampuotas antžeminis statinys, suręstas iš metalo ir medžio bei naktį apšviestas kainuotų brangiausiai.
Daugiausia dėmesio susilaukė vantinės konstrukcijos (tai konstrukcija, kurioje nuo stovo lynais tvirtinamas viadukas – red.) bei požeminės perėjos kombinacija. Viaduko su tuneliu sąmatinė vertė – apie 11 mln. litų. Valdininkai juokavo, kad tai mažiausiai skausminga trumpa distancija po žeme.
Po šios galimybių studijos pristatymo uostamiesčio valdžia spręs, kuriuos tris variantus nagrinėti detaliau ir tada darys galutinį sprendimą. Pasak savivaldybės Urbanistinės plėtros departamento direktoriaus Kastyčio Macijausko, nerealu, kad naujasis viadukas ar tunelis atsiras pastačius areną – tam prireiks gerokai daugiau laiko.