J.Kairys lėktuvu SU-26 skrido į Graikiją, kur turėjo dalyvauti varžybose, kurios Atėnuose vyks nuo šio penktadienio iki pirmadienio.
Priartėjus prie Graikijos sugedo lėktuvo variklis. Kaip 15min.lt pasakojo J.Kairys, praėjus maždaug pusvalandžiui nuo pakilimo iš Kavalos jis pajuto, kad stringa variklis, ir turėjo skubiai priimti sprendimą. „Jeigu būčiau bandęs nutūpti, lėktuvas būtų trenkęsis į vandenį, tad pasirinkau šuolį parašiutu, – pasakojo J.Kairys. – Šokau parašiutu, o lėktuvas nukrito į vandenį.“
Leisdamasis į jūrą jis dar spėjo telefonu paskambinti draugams, tačiau šie neatsiliepė.
Jeigu būčiau bandęs nutūpti, lėktuvas būtų trenkęsis į vandenį, tad pasirinkau šokti parašiutu
Nusileidęs į jūrą J.Kairys pamatė, kad iki artimiausių salų jam nuplaukti nepavyks – visos trys toje vietoje esančios salos buvo per toli, plaukti trukdė ir drabužiai.
J.Kairys sako, kad jį išgelbėjo tai, jog vandenyje pastebėjo palyginti didelę, maždaug dviejų metrų ilgio, lėktuvo detalę. „Priplaukiau prie jos ir prisirišau ją prie diržo. Gerai, kad ji buvo pakankamai ryški, vizuali, lengvai pastebima“, – 15min.lt pasakojo J.Kairys.
Maždaug po valandos lakūno koją ėmė traukti mėšlungis. „Tačiau panikos nebuvo. Tokiose situacijose reikia kovoti, dirbti. Jeigu būčiau sutrikęs, visą kūną būtų sutraukę“, – pasakojo J.Kairys. Jis sakė mintyse jau ruošėsi tam, kad gelbėtojai gali jo nerasti, ir pamažu plaukė vienos iš salų link. Lakūnas sako neįsivaizduojantis, kiek laiko būtų užėmęs šis plaukimas – gal ir visą naktį.
Tačiau tuo metu paieškas pradėjo gelbėtojų sraigtasparnis „Super Puma“. J.Kairys sako, kad du kartus sraigtasparnis praskrido jo nepastebėjęs, tad jis plūduriuodamas iškėlė lėktuvo detalę ir ėmė ja mojuoti. Galiausiai gelbėtojai jį pastebėjo ir ištraukė iš vandens. Iš viso jūroje J.Kairys išbuvo apie 2 valandas 40 minučių.
„Dabar mes su gelbėtojais draugai“, – juokėsi lakūnas.
Lakūnas pažymėjo, kad šiuo metu jo sveikata gera. „Esu sveikas, laimingas. Štai, atvažiuos žmona, pailsėsiu, nes šiaip vis nebūna laiko poilsiui“, – sakė gerai nusiteikęs lakūnas. Artimiausiu metu jis turėtų išskristi į Atėnus.
Įsivaizduokite, kaip galima jaustis, jei iš kilometro aukščio krenti į jūrą pakabintas žemyn galva ir matai, kaip nukrenta tavo lėktuvas
Paklaustas, ar tai buvo ekstremaliausia, ką teko patirti per visą gyvenimą, J.Kairys nebuvo linkęs daug pasakoti.
„Visko buvo, gal geriau nepasakosiu, nes paskui sapnuosis jums“, – 15min.lt sakė jis.
Apie lėktuvo gedimą ir šuolį parašiutu jis kalba kaip apie „savotišką atrakciją“: „Įsivaizduokite, kaip galima jaustis, jeigu iš kilometro aukščio krenti į jūrą pakabintas žemyn galva ir matai, kaip nukrenta tavo lėktuvas. Savotiškas jausmas.“
J.Kairys – lakūnas, aviacijos konstruktorius, akrobatinio skraidymo meistras, Europos ir pasaulio akrobatinio skraidymo čempionas, daugkartinis pasaulio čempionatų prizininkas, nugalėtojas, laimėjęs daugiausiai FAI Pasaulio taurės (Grand Prix) varžybų.
Lakūnas yra pripažintas geriausiu akrobatinio skraidymo be apribojimų meistru pasaulyje 1996–2006 m.
1996 m. liepos 4 d. Valstybes dienos proga J.Kairys pirmą kartą pasaulyje legaliai praskrido po Simono Daukanto pėsčiųjų tiltu Kaune. Vilniuje 1997 m. liepos 6 d. J.Kairys praskrido po Baltuoju tiltu, o 1999 m. rugsėjo 18 d., pasitinkant 2000-uosius, praskrido po visais Neries upės tiltais.