Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 11 07

Ekonomikos komitetas – už prezidentės siūlymus dėl metro

Seimo Ekonomikos komitetas siūlo Seimui pritarti prezidentės siūlymams dėl metro statybų. Komiteto nariai trečiadienį sprendimą priėmė bendru sutarimu. Parlamentarai pritarė visiems prezidentės siūlymams.
Dalia Grybauskaitė
Dalia Grybauskaitė / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Galutinai dėl metro statybos Lietuvoje Seimas apsispręs šį ketvirtadienį – parlamentarai balsuos, ar priimti įstatymą su prezidentės pataisymais, ar laikyti jį nepriimtu ir kaip iki šiol nereglamentuoti naujos transporto priemonės vystymo.

Jeigu Seimas prezidentės veto palaikys, metro statybų reglamentavimas įsigaliotų nuo 2020 metų.

Kai kurie parlamentarai sako, kad metro statybos Lietuvoje neįmanomos, nes juo miestiečiams keliauti bus brangu, statybos kainuos milijardus. Pasak konservatoriaus Dainiaus Kreivio, vieną metro kilometrą nutiesti kainuotų 250 mln. eurų.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Dainius Kreivys
Luko Balandžio / 15min nuotr./Dainius Kreivys

Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą vetavusi prezidentė teigia, kad jis turi atitikti Europos Sąjungos (ES) ir Lietuvos teisę, neturėti interpretavimo galimybių. Anot D.Grybauskaitės, įstatyme metro priskiriamas geležinkelio transporto rūšiai, o tai prieštarauja ES reguliavimui. Šalies vadovė pasiūlė nustatyti, kad metropolitenas yra atskiro eismo antžeminė, požeminė ar estakadinė bėginio transporto sistema miestų gyventojams aptarnauti.

Pasak šalies vadovės, įstatyme nėra aišku, kam – valstybei ar savivaldybei – tenka atsakomybė dėl galimų metro statybos nuostolių, todėl turi būti įvardyta konkrečiai, kad nuostolius dengtų savivaldybė. Šalies vadovė siūlo aiškiai apibrėžti savivaldybės atsakomybę dėl finansinių įsipareigojimų, kad ateityje būtų išvengta rizikos viešiesiems finansams.

Seimas spalio pradžioje priėmė Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą, kuriuo sudarė sąlygas privatiems investuotojams imtis metro statybų.

Metro statybos rėmėjai sako, kad Vilniuje nusprendus tiesti metro, būtų atvertas kelias šimtų milijonų eurų vertės užsienio investicijoms. Seimas metro statybos idėją svarsto beveik dešimtmetį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais