Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 09 21

Eksperimentas Klaipėdos gatvėse: automobilio vis dar nepralenkia nei dviratininkai, nei važiuojantieji autobusu, nei pėstieji

Jau keletą metų iš eilės „Klaipėdos keleivinis transportas“ organizuoja eksperimentą Dienai be automobilio ir Europos judriajai savaitei paminėti – studentai nuo prekybos centro BIG universiteto miestelį bando pasiekti skirtingais būdais. Startavę vienu metu studentai varžosi, kuris pasieks tikslą greičiau.
Bėgikas Lukas Jasinskas atbėgo paskutinysis. Autmobilio vairuotoja jo sutartoje vietoje laukė dešimt minučių.
Bėgikas Lukas Jasinskas atbėgo paskutinysis. Autmobilio vairuotoja jo sutartoje vietoje laukė dešimt minučių. / Klaipėdos sveikatos biuro nuotr.

Penktadienio rytą Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuro atstovai, bendradarbiaudami su „Klaipėdos keleivinis transporto“ atstovais, pakartojo šį eksperimentą.

Susitikę 8 valandą ryto „Smiltelės“ stotelėje prie BIG, jaunuoliai startavo keturiais būdais: automobiliu, dviračiu, autobusu ir bėgte.  Greičiausiai, kaip ir kiekvienais metais, atstumą įveikė automobiliu vykusi Loreta Vareikaitė (21min). Visus nustebinęs antrasis atvyko dviračiu važiavęs Žygintas Jurevičius (22 min). Autobusu vykusi Aurima Švedaitė atstumą įveikė per  25 min, o bėgikas Lukas Jasinskas – per 31 min. 

Organizatoriai siekia atkreipti klaipėdiečių dėmesį į neigiamą transporto priemonių poveikį mus supančiai aplinkai ir žmonių sveikatai, paraginti žmones aktyviau naudotis visuomeniniu transportu, dviračiais bei nepamiršti pasivaikščiojimų pėsčiomis.

Keleivių skaičius Klaipėdos autobusuose pastaraisiais metais nuosekliai didėja: 2010 metais – 33,2 milijono kelionių; 2011 m. – 33,4 mln; šių metų 8 mėnesių skaičiai didesni už pernykščius dviem procentais. Vidutinis autobuso važiavimo greitis mieste, įvertinus sustojimus, yra 22,4 km/h.

Akcija „Mieste – be savo automobilio“ startavo 1998-aisiais metais Prancūzijoje. Ji pradėta minėti siekiant, kad bent šią įsimintiną dieną žmonės išsiverstų be automobilio, naudotųsi kitomis, labai paprastomis susisiekimo priemonėmis:  eitų pėsčiomis, važiuotų dviračiu,  naudotųsi viešuoju transportu.

Tokie susisiekimo būdai yra puikios gyvensenos elementai, mažina oro taršą ir triukšmą, prisideda prie eismo saugumo gerinimo. 

Analizuojant šiandien vykdyto eksperimento atstumą ir anglies dvideginio išmetimo kiekį (CO2) kg (tenkantį vienam keleiviui): automobilis išmetė 1,595 kg anglies dvideginio, autobusas – 0,121 kg, o dviratis – 0 kg.

Galbūt kasdieninis automobilio naudojimas mieste yra daugiau socialinis įprotis nei patogumas? Pagalvokite apie laiką praleistą transporto spūstyse, išlaidas kurui, stovėjimo vietos paieškas, eismo avarijų riziką, sveikatai žalingą fizinio judėjimo stoką bei miesto oro taršą – alternatyvų didžiuosiuose miestuose tikrai yra. (www.maps.lt/co2).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos