Nuo šios savaitės sostinės autobusuose ir troleibusuose pagaliau pradėjo veikti vienkartinių el. bilietų sistema. Žadama iki šių metų pabaigos galutinai atsisakyti vienkartinių popierinių viešojo transporto bilietų. Be el.bilieto, kita atsiskaitymo už keliones mieste priemone teliks tik pinigų priėmimo kvitukai, kuriuos bus galima įsigyti iš vairuotojo.
Vilniaus vicemeras Romas Adomavičius penktadienį pareiškė, jog įvedus vienkartinį el.viešojo bilietą, buvo įgyvendinti minimalūs uždaviniai, kurie buvo suformuluoti projektui, kuris buvo dalinai finansuotas Europos Sąjungos (ES) lėšomis. Tačiau jis tikino, jog sistema toliau bus tobulinama, o bilietai pigs arba bent jau nebrangs. Tikimasi esą ateityje bus galima viešajam transportui naudoti iš sąvartynų gaunamas dujas ir taip pavyks sutaupyti.
„Turi atsirasti aibė įvairių bilietų rūšių: dienos, savaitės bilietas, laiko, maršruto, atstumo, kurį pilietis nuvažiuoja, požiūriu apribotas bilietas“.„Mes norime, kad atsiratų žymiai daugiau galimybių miestiečiams, besinaudojantiems viešuoju transportu, mažiau mokėti už judėjimą mieste naudojant viešąjį transportą. Turi atsirasti aibė įvairių bilietų rūšių: dienos, savaitės bilietas, laiko, maršruto, atstumo, kurį pilietis nuvažiuoja, požiūriu apribotas bilietas. Šiandien jisai, jeigu atsisėda į transporto priemonę, jis turi sumokėti 2 Lt, nesvarbu, ar jis važiuoja maršrutą nuo pradžios iki galo, ar važiouoja dvi stoteles. Tai tam tikra prasme yra nevisiškai logiška“, – tvirtino vicemeras. Be to, esą intensyviai dirbama, kad el. Bilieto kortele būtų galima atsiskaityti ir už automobilių stovėjimą.
Dauguma naujųjų paslaugų esą turėtų pradėti veikti iki birželio 1-osios. Tačiau iki tol laukia vienas barjeras – savivaldos rinkimai vasario 27 dieną. Paklaustas, ar naujoji sostinės valdžia nepakoreguos pažadų įgyvendinimo, R.Adomavičius tikino, jog jokia valdžia nenorės atsisakyti tokio patrauklaus projekto. Tiesa, neoficialiai kalbama, jog naujų paslaugų atsiradimo tempai gali tapti ir lėtesni nei dabar kalbama. Galų gale, ir iki šiol el.bilieto sistemos diegimas nuolat susidurdavo su trukdžiais.
Kiti privalumai – mažiau šiukšlių ir pigiau
Viešojo transporto sistemą Vilniuje kuruojančios savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Gintas Bliuvas aiškino, jog galimybė įdiegti vienkartinė el.bilietą atsirado tada, kai per keletą mėnesių buvo sukurta 800 tūkst. Lt kainavusi nauja informacinė sistema. „Galutinio projekto rėmuose suformuota visa struktūra el. bilietui funkcionuoti, bet trūko vieno elemento – informacinės sistemos, kad tą struktūrą išnaudotume“, – sakė jis.
G.Bliuvas taip pat kalbėjo, jog atsisakius popierinių bilietėlių, bus sprendžiamos ir ekologinės problemos. Anot jo, iki šiol per metus būdavo parduodama 30 mln. tokių bilietėlių, todėl perėjus prie elektroninės sistemos, sumažės šiukšlinimas mieste. Be to, popierinių bilietų spausdinimas ir platinimas per metus kainuojaapie 5 mln. Lt. Anot R.Adomavičiaus, el.bilieto sistema kainuos bent dukart pigiau.
Dar vienas viešojo transporto elektroninio bilieto privalumas Vilniaus, Kauno ar Klaipėdos gyventojams – galimybė jį pasipildyti kitame iš šių miestų. Pavyzdžiui, vilnietis savo vilnietišką el.bilieto kortelę gali papildyti Kauno ar Klaipėdos viešojo transporto bilietais. Tiesa, pirmą kartą atvykus į kitą miestą savo kortelės negalima iš karto naudoti – ją reikia aktyvuoti specialiose vietose, kurį kol kas yra vos kelios.