Inspekcijos vadovo Jurgio Dumbravos teigimu, birželio 15 dieną įvykusio gedimo priežastis – į bendrovės „Litgrid“ aukštos įtampos liniją trenkęs žaibas, tačiau elektros tiekimas daugiau kaip pusvalandžiui sutriko dėl netvarkingų ESO įrenginių.
„Ilgiau nei 30 minučių trukusį elektros tiekimo nutrūkimą, kurį pajuto ir maždaug du trečdaliai Seimo rūmų, lėmė vienos dispečerinės darbuotojų nereagavimas į anksčiau, balandžio mėnesį įvykusį gedimą – jis nebuvo laiku nustatytas ir pašalintas“, – BNS sakė J.Dumbrava.
Anot jo, „Litgrid“ tinkle apsaugos suveikė tinkamai, normali tinklo veikla buvo atkurta automatiškai mažiau nei per dvi sekundes. Jei automatinė apsauga būtų tinkamai suveikusi ESO tinkle, energijos tiekimas vartotojams būtų atstatytas per 4 sekundes.
„Turiu pastebėti, kad ESO dispečerinių centro darbuotojai sureagavo operatyviai, pasiuntė brigadą, kuri per maždaug 32 minutes elektros energijos tiekimą atstatė“, – pabrėžė J.Dumbrava.
Pasak ESO atstovo Martyno Burbos, bendrovė ėmėsi veiksmų, kad panašios situacijos nesikartotų.
„Tai buvo žmogiškoji darbuotojo klaida, atlikę vidinį tyrimą įvedėme papildomus prevencinius veiksmus, siekiant išvengti tokių atvejų ateityje. Budinčio dispečerio veiksmai neturėjo įtakos įvykiui, bet turėjo įtakos elektros tiekimo atnaujinimo trukmei“, – BNS sakė M.Burba.
Sutrikimo tyrimo komisija, kurią sudarė inspekcijos, ESO, „Litgrid“ ir Seimo kanceliarijos atstovai, pasiūlė ESO ir Seimo kanceliarijai prevencines priemones, kad elektra Seimui būtų tiekiama patikimiau.