Kaip teigia ETM, lėktuvas leis muziejaus lankytojams nusikelti į 1925 m. liepos 14 dieną, kai ANBO-I pirmąkart pakilo į orą.
ANBO (sakinio „Antanas nori būti ore“ žodžių pirmųjų raidžių junginys) – inžinieriaus Antano Gustaičio sukonstruoti ir Kauno aviacijos dirbtuvėse gaminti lėktuvai.
1918–1940 m. nepriklausomoje Lietuvoje aviacija buvo ne tik modernizacijos ir novatoriškumo simbolis, bet ir kultūrinio tapatumo išraiška. O Lietuvos karo aviacijos pagrindu buvę ANBO lėktuvai demonstravo technologinį progresą, kėlė visuomenės pasididžiavimo, patriotiškumo jausmus.
„Simboliška, kad kitąmet, minint generolo Antano Gustaičio sukonstruoto pirmojo vienviečio sportinio lėktuvo ANBO-I šimtmetį, Energetikos ir technikos muziejus kvies lankytojus iš arti susipažinti su legendinio lėktuvo valdymo principais“, – teigiama muziejaus pranešime spaudai.
Lėktuvo replika jau yra kuriama pagal originalius lėktuvo brėžinius, integruojant interaktyvias dalis į ANBO-I lėktuvo repliką.
„Siekiant sustiprinti lankytojų patyriminius įspūdžius, bendradarbiaujant su elektromechanikų komanda, bus sukurtos papildomos interaktyvios lėktuvo dalys“, – sako projekto vadovas, Energetikos ir technikos muziejaus elektronikos dirbtuvių kuratorius Andžejus Kuldošas.
A.Kuldošas atskleidė, kad lėktuvo simuliatorius veiks naudojant judančius vaizdinius ir garsinius elementus, kurie padės naudotis eksponatais ir regos bei klausos negalią turintiems lankytojams.
2025 m. pradžioje ekspoziciją atidarys projekto iniciatorius – Energetikos ir technikos muziejus. Minint šio lėktuvo sukūrimo metines, liepos 14 d., eksponatas bus perkeltas į Vytauto Didžiojo karo muziejų, kur jis papildys esamą ANBO ekspoziciją.
Metų pabaigoje ekspozicija iškeliaus į Lietuvos aviacijos muziejų.
Šiuo metu ant muziejaus stogo galima išmėginti lėktuvo „Lituanica“, kuriuo S.Darius ir S.Girėnas įveikė Atlantą, kopiją.