2015 01 30

„Eurobarometras“: 60 proc. gyventojų mano, kad euras – naudingas Lietuvai

„Eurobarometro“ apklausa, atlikta Lietuvoje, kai euras visiškai pakeitė litą, rodo, kad parama bendrajai valiutai padidėjo; didžioji dauguma apklaustųjų sakė, kad prie euro pereita sklandžiai ir efektyviai.
Prekybos centre
Prekybos centre / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

60 % apklaustųjų sakė manantys, kad euras naudingas Lietuvai, o didesnė dalis (79 %) mano, kad euras naudingas Europos Sąjungai.

Respondentų taip pat klausta nuomonės apie tai, kokias pasekmes – teigiamas ar neigiamas – turės euro įvedimas. Palyginus atsakymais į tą patį klausimą su ankstesnėje, 2014 m. rugsėjį atliktoje, apklausoje („Flash Eurobarometer 402“), naujieji rezultatai rodo, kad Lietuvos gyventojai dabar eurą vertina palankiau: beveik du trečdaliai apklaustųjų mano, kad pasekmės Lietuvai bus teigiamos (63 %), o 54 % mano, kad euro įvedimas turės teigiamų pasekmių jiems asmeniškai – šie skaičiai padidėjo atitinkamai 19 ir 17 procentinių punktų.

Į klausimą apie tai, ką mano apie praktinius euro įvedimo aspektus, net 86 % respondentų atsakė, kad euro įvedimas praėjo sklandžiai ir efektyviai.

Tik 5 % teigė patyrę sunkumų pirmąją savaitę keisdami grynuosius litus į eurus arba išsiimdami grynuosius bankuose. Iš tų, kurie patyrė sunkumų, 34 % teko ilgiau nei paprastai laukti eilėse prie kasų, o 23 % teko ilgiau laukti prie bankomatų.

Tačiau paklausti apie kainų nurodymą dviem valiutomis, 77 % respondentų sakė, kad kainos buvo nurodomos abiem valiutomis arba dažniausiai abiem valiutomis. Tik 15 % respondentų sakė, kad kainos buvo nurodomos neteisingai. Daugiau kaip du trečdaliai (67 %) sakė, kad kainų nurodymas dviem valiutomis buvo naudingas.

Apie pusė respondentų sakė, kad kainos buvo teisingai perskaičiuotos dažnai arba labai dažnai, 28 % – tik kartais, 10 % sakė, kad kainos buvo perskaičiuotos visiškai neteisingai, o 15 % respondentų sakė nežinantys.

40 % respondentų manė, kad kainos buvo teisingai apvalinamos dažnai arba labai dažnai, 32 % – tik kartais, 13 % sakė, kad kainos buvo apvalinamos visiškai neteisingai, o 15 % sakė, kad nežino.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų