Klaipėdiečiai pastebėjo mieste atsiradusius naujus plakatus, reklamuojančius Europos jaunimo sostinės projektą. Viename plakate cituojamas aktyviu Klaipėdos jaunuoliu pristatomas Deividas Jučas: „Jaunimas Klaipėdoje yra imlus, tik reikia jam duoti ką pasiimti.“
Citata sukėlė diskusijas
Ši citata neliko nepastebėta uostamiesčio menininkų. Choreografė, įvairių konkursų laureatė Agnija Šeiko socialiniuose tinkluose klausė: „O gal jaunimas labiau norėtų kurti, o ne imti...“ Įsižiebusioje diskusijoje ji klausė, kokia žinutė skleidžiama apie Klaipėdos jaunimą.
Literatūrologė Gitana Gugevičiūtė stebėjosi: „Tai ką veikia tie „įvaizdžio formuotojai“, kurie stendams turinį ir vaizdą dėlioja? Jie patys bent supranta, ką skaito ir transliuoja?“
Sondra Simanaitienė, Mažosios Lietuvos istorijos muziejaus direktoriaus pavaduotoja Skulptūrų parkui, pastebėjo, kad tokia žinutė tarsi skatina vartojimą.
Rašytoja Dalia Bielskytė pastebėjo: „Vis galvoju apie tą šūkį. Kaži, kas šios reklamos autorius? „Imlus” – geras žodis, kuris reiškia – pagaulus, greit įsisąmoninantis, įsisavinantis. Bet šioje frazėje žodžio reikšmė kita. „Imlus” – norintis viską pasiimti. Tik duokit. Kaip vilkas iš multiko „Kieno miške kankorėžiai“.
Organizatoriai: „Mintis klaidingai interpretuota“
Kaip pasakojo organizatoriai, projektą „Klaipėda – Europos jaunimo sostinė 2021“ sudaro 9 platformos, atspindinčios jaunimo identifikuotas problemas ir iššūkius, su kuriais jie susiduria Klaipėdos mieste.
Teigiama, kad reklamuoti projektą pasirinkta parinkus žmones, kurie tarsi atstovautų įvairioms tematikoms. Kaip pavyzdžiui, „Dialogų“ platformą (kuri atliepia jaunimo pilietinio aktyvinimo ir politinio raštingumo gerinimo aspektus) pristatė Vitoldas Dvorakas, Klaipėdos liberalaus jaunimo organizacijos narys; „Lyderystės“ platformą (kuri aktyvina jaunimo verslumą) pristatė jaunieji verslininkai Guoda ir Rimvydas Useliai, kavinės „Ateik Ateik“ įkūrėjai ir t. t.
„Reklamos kampanijoje tie herojai laisvai pasakojo savo istoriją ir trumpai pristatė platformą, taip pat, kas vyks Klaipėdoje 2021-aisias. Viskas buvo pateikta videoformatu, o plakatai gatvėse kvietė skenuoti QR kodus ir žiūrėti plačiau vaizdo klipus. Plakatuose yra pateiktos citatos iš konkretaus vaizdo klipo, kad sudomintų, intriguotų ir norėtųsi pažiūrėti bei pasidomėti plačiau“, – pasakojo projekto komunikacijos koordinatorė Toma Liutikė.
Teigiama, kad plakate vaizduojamas Deividas Jučas pristatė platformą „Šiaurė–Pietūs“, kuri organizuos renginius periferinėse Klaipėdos dalyse, siekdama parodyti, jog ne tik uostamiesčio centras yra patrauklus.
Anot T.Liutikės, D.Jučo mintis galėjo būti klaidingai interpretuojama. „Deividas turėjo galvoje tas gerąsias patirtis, galimybes, savęs išbandymą, pažintis ir platesnį suvokimą, ką šis projektas ir duoda jaunuoliams, kurie prisijungia prie savanorių ar „Chooseklaipeda“ ambasadorių veiklos. Mes džiaugiamės, kad iškilo diskusija, vadinasi, savo tikslą pasiekėme, miesto bendruomenė atkreipė dėmesį į projektą, jaunimą bei jo problematiką. Tikiu, bus mažai tokių, kurie nebus girdėję, kad Klaipėda šiemet yra Europos jaunimo sostinė“, – 15min portalui teigė T.Liutikė.