„Kol kas galime tik spėlioti, dėl kokių priežasčių bus tikrinami dokumentai. Administracija tam pasirengusi. Gali būti, kad yra problemų Vilniuje“, – spėliojo už miesto transportą atsakingas Kauno vicemeras Rimantas Mikaitis.
2005-aisiais Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos savivaldybės dalyvavo Europos Sąjungos (ES) skelbtame konkurse. Bendras trijų miestų projektas „Elektroninio bilieto viešajame transporte ir keleivių informavimo sistemos sukūrimas“ sulaukė beveik 20 mln. litų ES struktūrinių fondų paramos. Dalį lėšų projektui įgyvendinti turėjo skirti pačios savivaldybės.
Planuota, kad, įdiegus e.bilietą juo keleiviai galės naudotis Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos viešajame transporte nepriklausomai nuo to, kuriame mieste jį pasipildė. Tačiau kol kas iš kito miesto atvažiavęs žmogus privalo pirkti naują bilietą.Šių metų vasarį Finansų ministerija informuota, kad Europos Komisijos Europos kovos su sukčiavimu tarnyba atsiųs savo atstovus, kurie aiškinsis, ar nebūta pažeidimų įgyvendinant projektą. Ši tarnyba tyrimą dėl šio projekto pradėjo dar pernai birželį, kai oficialiai baigta jį įgyvendinti.
Kaune e.bilietai pradėjo galioti 2007-ųjų rugpjūtį. Juos diegusios bendrovės „Empirija“ direktorius Henrikas Matulionis pripažino gana neramiai laukiantis tikrintojų iš Europos kovos su sukčiavimu tarnybos, bet tikino, kad visų reikalingų dokumentų kopijos parengtos.
„Gali būti, kad jie tikrins dokumentus, kodėl Kaune viešasis pirkimas buvo atskiras“, – savo versiją pateikė H.Matulionis.
Anot jo, teikiant dokumentus pastebėta, kad juose vienas žodis parašytas klaidingai, dėl to Kaunas prašė stabdyti procesą ir skelbti atskirą viešųjų pirkimų konkursą. Elektroninį bilietą diegusios bendrovės vadovas tikino, kad projektas yra baigtas: įdiegtas e.bilietas, o stotelėse informaciją apie viešojo transporto grafikus kauniečiai gali matyti informacinėse lentose.
Savivaldybėje neoficialiai spėliojama, kad tikrinimas rengiamas dėl skundo, kurį Europos su sukčiavimu tarnybai galėjo pateikti viešųjų pirkimų procedūra nepatenkintas privatus ar juridinis asmuo.
Kad projektui skirti 20 mln. litų iš ES struktūrinių fondų galėjo būti panaudoti netinkamai, Centrinė projektų valdymo agentūra suabejojo pernai vasarą, nes įžvelgta, kad e.bilietas veikia ne taip, kaip turėtų.
Planuota, kad, įdiegus e.bilietą juo keleiviai galės naudotis Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos viešajame transporte nepriklausomai nuo to, kuriame mieste jį pasipildė. Tačiau kol kas iš kito miesto atvažiavęs žmogus privalo pirkti naują bilietą. Elektroninių bilietų turėtojai naudojasi tik to miesto elektronine sistema mėnesiniams, vienos, trijų ir dešimties dienų bilietams įsigyti.
Dėl įvairių priežasčių Vilniuje ir Klaipėdoje sistemos diegimo darbų pabaiga atidėta keturis kartus. Pernai vasarą prabilta, kad dėl netinkamai naudojamų lėšų gali tekti grąžinti Europos Sąjungos paramą.