„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2023 04 25

Funikulierius ir oro gondolas siūloma pripažinti viešuoju transportu

Seimui siūloma funikulierius ir kabamųjų lynų keltuvus pripažinti keleivinėmis viešojo transporto priemonėmis, kuriomis žmonės galėtų būti gabenami reguliariais reisais.
Funikulierius į Gedimino kalno bokštą
Funikulierius į Gedimino kalno bokštą / Asm.archyvo nuotr.

Taip norima populiarinti ekologišką transportą, mažinti avaringumą keliuose, oro taršą ir triukšmą.

Tai numatančias Kelių transporto kodekso pataisas antradienį po pateikimo priėmė svarstyti Seimas: už balsavo 101 parlamentaras. Pakeitimus Seimas toliau svarstys gavęs Vyriausybės išvadą birželio 22 dieną.

Lietuvos keleivių vežimo asociacijos, kuri yra idėjos autorė, prezidentas Gintaras Nakutis BNS sakė, kad pataisų idėja gimė atsižvelgiant į kitų šalių patirtį. Pasak jo, funikulierius įtrauktas į Prahos viešojo transporto sistemą.

Jis prognozavo, kad atsiradus daugiau netradicinių transporto priemonių Lietuvoje, atsilaisvintų viešasis transportas.

G.Nakutis priminė, kad Vilniuje apie keltuvų kelią nuo „Akropolio“ iki miesto centrinės dalies kalbama ne vienerius metus.

„Jeigu dabar nuo Europos aikštės, Konstitucijos prospekto aplinkui važiuoti susidaro kamščiai, o čia pakyli ir nusileidi, užtruktų penkias minutes, pasigroži Vilniumi“, – BNS teigė G. Nakutis.

Konservatorius Andrius Kupčinskas BNS teigė, kad jam būnant Kauno meru Žaliakalnio funikulieriaus savininkai buvo atleidžiami nuo žemės mokesčio, todėl keleiviai juo kėlėsi šiek tiek pigiau.

Tuo metu funikulierių nuo 2003 metų valdančių „Kauno liftų“ vadovas Jonas Guzavičius abejoja, ar dėl naujos tvarkos padaugėtų klientų.

„Padidės (srautas – BNS), bet nežymiai. Biškį padidės, nes važiuotų vienas kitas, kuris dabar pagaili vieno euro. Bet labai abejoju, ar labai daug padidėtų, nes jau dabar juo keliasi visi tie, kuriems reikia“, – svarstė J. Guzevičius.

„Ten yra galimybė kilti arba laiptais, arba mūsų funikulieriumi. Bet tais laiptais vienetai lipa. Tiktai vasarą ir tik žemyn. Žiemą nerizikuoja, nes slidu“, – tvirtino J. Guzevičius.

Pasak jo, funikulieriumi keliami keleiviai moka eurą, o surenkamų pinigų užtenka išmokėti atlyginimą tik darbuotojams. Už elektrą, keltuvo remontus apmokama iš „Kauno liftų“ sąskaitos.

Socialdemokrato G. Palucko teigimu, būtų prasminga įrengti gondolas užuot statyti sudėtingus tiltus pėstiesiems. Jis sako, kad dėl naujų funikulierių įrengimo mąstoma ir Vilniuje, ir Kaune.

Demokratė L. Nagienė BNS teigė, kad Žemaitijoje planuojamas tiltas per Ventos upę: „Jeigu atsirastų funikulierius, jis irgi galėtų būti. Bet tai jau po kokių 10 metų“.

Šiuo metu Lietuvoje yra veikiantys trys funikulieriai – du Kaune ir vienas Vilniuje – ir vienas kabamųjų lynų keltuvas „Lynų kelias“ Druskininkuose. Kaune veikia „Kauno liftams“ priklausantis Žaliakalnio ir savivaldybės įmonės „Kauno autobusai“ prižiūrimas Aleksoto funikulieriai, Vilniuje – Gedimino kalno funikulierius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“