„Probėgšmais buvau supažindintas su ataskaita. Mano pirminis vertinimas yra toks, kad ataskaitoje yra nurodyti aiškūs ir šiurkštūs pažeidimai“, – antradienį Seime žurnalistams sakė Gabrielius Landsbergis.
„Suprantu, kad yra stygius, kas už tų pažeidimų slepiasi, kas tai padarė“, – pridūrė jis.
Ministro teigimu, ICAO ataskaitoje fiksavus pažeidimus, bus galima imtis tolesnių teisinių žingsnių siekiant pažeidėjų atsakomybės.
„Negaliu komentuoti visa apimtimi, nes nemačiau paties teksto, (...) bet jeigu tas vertinimas yra teisingas, aišku, jei yra nurodyti neteisėti veiksmai, iš neteisėtų veiksmų turi kilti ir pasekmės“, – kalbėjo G.Landsbergis.
Anot jo, Europos Sąjunga gali imtis ir savo tyrimų ir kreiptis į tarptautines teisines institucijas.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis antradienį teigė, jog sausio pabaigoje ICAO taryba turėtų analizuoti ataskaitą. Plačiau informacijos ataskaitoje jis nekomentavo.
„Kaip ir viskas padaryta, visos procedūros yra, svarbus dalykas, kad ataskaitą parengė ekspertai ir taryba jau pati ataskaitos nekoreguos, taryba svarstys, kaip į ją reaguoti, ką reikėtų daryti. Galėsime pakomentuoti šiek tiek vėliau, kai susipažinsime ir įvertinsime visas detales“, – žurnalistams sakė M.Skuodis.
„Labai aiškiai ataskaitoje pamatyta, kokia informacija buvo prieinama, ką iš jos galima pasakyti, kokia informacija nebuvo pateikta ir iš to galima daryti tam tikras išvadas. Mes ją įvertinsime iš savo pusės, bet svarbiausi sprendimai bus taryboje“, – teigė jis.
Pasak ministro, ataskaitoje keliamas klausimas, kaip veikia aviacijos saugos ir saugumo užtikrinimas globaliai ir ar nereikėtų jo sustiprinti.
Antradienį pranešta, kad ICAO baigė rengti ataskaitą dėl Minske nutupdyto į Vilnių skridusio bendrovės „Ryanair“.
„Tarybos atstovai oficialiai apsvarstys bet kokius tolesnius veiksmus, kurių ICAO turėtų imtis dėl ataskaitos išvadų per susitikimą, kuris šiuo metu numatytas sausio 31 dieną“, – pranešė Monrealyje įsikūrusi organizacija.
„Tą dieną Taryba taip pat peržiūrės Baltarusijos prašymą dėl, valstybės nuomone, neteisėtų apribojimų ar sankcijų, jai po įvykio taikytų kitų valstybių ir ES“, – priduriama jos pranešime.
Ataskaitą parengė ICAO tyrėjų komanda, sudaryta iš skrydžių saugos ir navigacijos, orlaivių eksploatavimo ir tarptautinės oro teisės ekspertų.
ICAO tyrimą pradėjo pernai, kai gegužės 23 dieną iš Atėnų į Vilnių skridęs „Ryanair“ lėktuvas su 126 keleiviais buvo nutupdytas Minske. Per šį incidentą į orą buvo pakeltas naikintuvas.
Lainerį priverstinai nutupdžius Minske sulaikytas juo skridęs opozicijos tinklaraštininkas Ramanas Pratasevičius ir jo draugė Sofija Sapega. Jų sulaikymas sulaukė tarptautinio pasipiktinimo.
„Ryanair“ sakė, kad Baltarusijos oro dispečeriai nurodė oro bendrovės pilotams nutupdyti lėktuvą dėl jame esą padėtos bombos. Patikrinus lėktuvą, jokių sprogmenų jame nerasta.
Kelios šalys, įskaitant JAV, Kanadą, Britaniją ir Europos Sąjungą, reaguodamos į šį incidentą Baltarusijai paskelbė sankcijas.