„Nors situacija atrodo kontroliuojama, tačiau srautai nemažėja. (...) Vykdoma nemažai naujų skrydžių į Baltarusiją. Mes turime rasti sprendimą, kaip šį procesą sustabdyti Baltarusijoje“, – prieš ES Užsienio reikalų tarybos posėdį Liuksemburge pirmadienį kalbėjo Lietuvos diplomatijos vadovas.
„Manau, kad mums trūksta supratimo apie šio klausimo svarbą“, – pridūrė jis.
Pasak ministro, migrantai į Baltarusija vyksta iš Afrikos, Artimųjų Rytų. G.Landsbergis teigė, kad Bendrijai pavyko pasiekti rezultatų, tariantis su Iraku dėl skrydžių apribojimo, todėl panašių sprendimų reikia ir kalbantis su kitomis šalimis.
Lietuvos diplomatijos vadovas sakė, kad nauji iššūkiai „dažnai nukreipia dėmesį“, tačiau ES turi tinkamai prioritetizuoti savo saugumo klausimus.
Leidinys „Politico“ pirmadienį pranešė, kad užsienio reikalų ministrai tarsis dėl galimų naujų sankcijų Baltarusijai ir jos oro vežėjui „Belavia“, siekiant uždrausti šiai įmonei nuomotis lėktuvus iš ES įmonių.
Kaip nurodoma publikacijoje, Airija išlieka „pagrindiniu orlaivių nuomos tašku ES“, o kai kurios įmonės skolina lėktuvus ir kompanijai „Belavia“.
Apie svarstomas papildomas sankcijas patvirtino ir G.Landsbergis. Tačiau, anot jo, taip pat svarstomos galimos sankcijos ir kitoms aviakompanijoms, kurios prisideda prie migrantų gabenimo į Baltarusiją.
„Mes joms turime nusiųsti aiškią žinutę, kad ES jas stebi, ir tai, ką jos daro, nėra gerai“, – kalbėjo ministras.
Šiemet į Lietuvą iš Baltarusijos pateko beveik 4,2 tūkst. neteisėtų migrantų, dauguma jų – irakiečiai.
Vilnius kaltina Minsko režimą migrantų srautų organizavimu ir vadina tai hibridine agresija. Dėl to šalyje paskelbta ekstremali situacija. Rugpjūčio pradžioje siekiant stabdyti neteisėtą migraciją pasienyje imta naudoti apgręžimo politiką.