„Čia, Doviluose, nekyla abejonių dėl to, kad kiekvienas vaikas su negalia turi teisę mokytis kartu su visais. Šioje mokykloje auga ir bręsta savarankiška, įvairi, bendruomeniška, empatiška ir tolerantiška ateities Lietuva. Labai noriu, kad tokie gerieji įtraukaus švietimo pavyzdžiai sklistų visoje šalyje“, – Prezidentūros pranešime teigė G. Nausėda.
Jis penktadienį susitiko su šios mokyklos bendruomene, jos vadovais, mokinių tėvais, specialiaisiais pedagogais, psichologai.
sakė Prezidentas, po susitikimo su mokyklos bendruomene, jos vadovais, mokinių tėvais, specialiaisiais pedagogais, psichologais.
Prezidento teigimu, Dovilų pagrindinė mokykla, vadovaujama direktoriaus Arūno Grimalio, yra gerasis įtraukiojo švietimo pavyzdys, galintis pasitarnauti Vyriausybei rengiant įtraukiojo švietimo reformos planą.
Švietimo įstatymo pakeitimai, panaikinantys diskriminacines nuostatas negalią turinčių vaikų atžvilgiu, įteisinantys visų Lietuvos vaikų ir jų tėvų teisę rinktis mokyklą, įsigalios 2024 metais.
2020 metais Dovilų pagrindinė mokykla Nacionaliniuose lygybės ir įvairovės apdovanojimuose buvo įvertinta „Įveiktos kliūties“ apdovanojimu už nuolatinių iššūkių įveikimą įtraukiant vaikus su negalia į bendrąjį ugdymą.
Prezidentas pažymėjo, kad švietimo prieinamumui didinti labai svarbūs yra trys sėkmės veiksniai – teisingas visų grandžių požiūris į lygias visų vaikų galimybes, konkrečios mokyklos vadovų lyderystė ir bendradarbiaujanti mokyklos bendruomenė.
„Visi šie dėmenys Dovilų pagrindinę mokyklą ir pavertė įtraukiojo švietimo pavyzdžiu“, – rašoma pranešime.
Beveik trečdalis asmenų su negalia Lietuvoje patiria skurdą ar socialinę atskirtį, tarp jų ir negalią turintys vaikai, kurių Lietuvoje yra apie 15 tūkst.
Vaikai, turintys judėjimo, regėjimo, klausos ar psichosocialinę negalią, turintys autizmo spektro sutrikimų, taip pat jų šeimos šiandien susiduria su švietimo prieinamumo problema.
Švietimas yra efektyviausias instrumentas socialinei atskirčiai mažinti, padedantis nutraukti šalyje skurdo ir socialinės atskirties ratą, todėl, pasak šalies vadovo, visiems prieinamas švietimas turi būti strateginis švietimo sistemos tikslas.
Šalies vadovas ragina Vyriausybę kuo greičiau susimodeliuoti perėjimo link visuotinio įtraukiojo švietimo planą, numatyti reikiamus išteklius, specialistų rengimo planus, kalbėtis su švietimo bendruomenėmis, efektyviai komunikuoti su tėvais, atsakyti į visus kylančius klausimus, išsklaidyti visas baimes ir užtikrinti, kad vaikai iš specialiųjų mokyklų nebus mechaniškai kilnojami, nes prioritetas – kokybiškas įtraukusis švietimas, kai gerai jaučiasi kiekvienas mokyklos bendruomenės narys.