2023 09 28

Gyvosios jėgos nuostoliai Ukrainoje: kodėl jie slepiami ir kaip nustatyti tikruosius

Rugsėjo 21-ąją Ukrainos karo stebėtojai iš abiejų fronto pusių galėjo pažymėti tragikomiškas metines – būtent tą dieną 2022-aisiais Rusijos Federacijos gynybos ministras Sergejus Šoigu pastarąjį kartą paskelbė „oficialius“ savo šalies karinius gyvosios jėgos nuostolius Ukrainos „specialioje karinėje operacijoje“ – 5937 nukauti kariai. Remiantis tą pačią savaitę Ukrainos Gynybos ministerijos paskelbtais duomenimis, agresorius buvo netekęs 55 510 karių, nedetalizuojant, kiek iš jų yra nukauti, kiek – sužeisti.
Ukrainos kariai Bachmute
Ukrainos kariai Bachmute / AP/„Scanpix“ nuotr.

Anksčiau minėtas rusų pareigūnas įvardino ir „ukrainiečių netektis“ – 61 207 kariai žuvę ir 49 368 sužeisti. Prie skaičių ekvilibristikos, dažnu atveju ne itin daug turinčios sąlyčio su realybe, dar grįšime, o kol kas apsistokime prie nuostolių „teorijos“.

Carlas Philippas Gottliebas von Clausewitzas, prūsų karo teoretikas, teigė, jog „abiejų pusių pranešimai apie nuostolius niekada nėra tikslūs, retai būna teisingi ir daugeliu atvejų sąmoningai suklastoti“.

Jam pritaria ir Cédricas Masas, Prancūzijoje įsikūrusio analitinio centro „Institut Action Resilience“ prezidentas: „...karo nuostoliai – seniausias žinomas propagandos pavyzdys. Jeigu remsimės oficialiais pranešimais, visi didieji mūšiai nuo Antikos laikų nugalėtojų buvo laimimi patiriant 1:10 nuostolius priešo nenaudai“.

Tai yra visiškai natūralu – vykstant karui negalima atskleisti priešui savo silpnybių, resursų gylio, reikia demoralizuoti priešą ir, atvirkščiai, motyvuoti savo karius efektyviai kovoti, o visuomenę – jiems padėti. Visgi, leisiu sau spėti, šios publikacijos skaitytojus daugiau domina ne KODĖL karo nuostoliai slepiami, o KAIP nustatyti tikruosius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis