Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2017 11 17

Girto apsaugininko sukeltos avarijos išdava – nukentėjusiajam penkiskart pakelta paslaugos kaina?

Šių metų birželio 4-ąją Kauno Veiverių g. įvyko avarija: greitį viršijęs girtas UAB „Likurgo“ apsaugininkas rėžėsi į kauniečio Raimondo BMW. Dėl šio įvykio, kurio metu nukentėjo moteris, vis dar tebevyksta ikiteisminis tyrimas. Tačiau įmonė, pasak Raimondo, išvadų nepadarė. Priešingai – ėmėsi spaudimo: jo turtui apsaugos mokestį pakėlė 550 proc. „Likurgo“ direktorius kainų politikos nekomentuoja.
Įvykio vietoje
Įvykio vietoje / Kauno apskrities policijos nuotr.

Į 15min portalą Raimondas kreipėsi po avarijos prabėgus 4 mėnesiams. Pasak jo, eismo įvykio atomazga tokia, kokios jis tikrai nesitikėjo.

Bet juk ir aš galėjau viską priimti asmeniškai ir jau po avarijos supykęs sutartį nutraukti. To nepadariau, – piktinosi Raimondas.

„Likurgas“ sugalvojo man, kaip vartotojui, vienašališkai pakelti mėnesinį mokestį nuo 11 iki 60,5 euro už vieną man priklausantį saugojamą gyvenamąjį namą. Kaina šoktelėjo net 550 proc.! Ir tokių mano namų jie saugo du. Kur tai matyta? Sutartį su jais sudariau dar 2011 m. Per tuos metus nė karto ta kaina nekito. Pasiklausinėjau aplinkinių – jiems pakėlė gal tik euru. Tai iš kur man čia toks mokesčio kilimas? Tik man.

Manau, taip bandoma atsikeršyti už jų pačių vairuotojo padarytą avariją ir jo kaltę. Kažkas sumaišė asmeninius ir verslo interesus, nes nesutikau derėtis. Bet juk ir aš galėjau viską priimti asmeniškai ir jau po avarijos supykęs sutartį nutraukti. To nepadariau“, – piktinosi Raimondas.

Skaitytojo nuotr./„Likurgo“ atsiųstas įspėjimas apie apsaugos mokesčio pakėlimą
Skaitytojo nuotr./„Likurgo“ atsiųstas įspėjimas apie apsaugos mokesčio pakėlimą

Jis bandė klausti dėl pakilusio mokesčio, tačiau „Likurgo“ atstovai nieko neaiškino, tik atsiuntė pasiūlymą, jei kas netenkina, sutartį nutraukti. Raimondas taip ir padarė.

Kauno apskrities policijos nuotr./Įvykio vietoje
Kauno apskrities policijos nuotr./Įvykio vietoje

„Atsakomybės nulis. Kaip ir verslo kultūros. Avarijos metu nukentėjo šalia manęs važiavusi draugė. Ji 11 dienų gydyta ligoninėje. Buvo pažeistas stuburas, dėl ko prasidėjo skausmai. „Skausmo klinikoje“ ilgai leisti į stuburą vaistai. Šiandien jau vaikšto. Iš viso gydymas užtruko apie 3 mėn. Iš „Likurgo“ nebuvo sulaukta jokio atsiprašymo ar pagalbos. Puikus požiūris į susidariusią situaciją. Dar įkainį pakelia“, – stebėjosi vyras.

Ne į areštinę, o psichiatrinę?

Nesusikalbėjimas, virtęs įvairiausiais įtarimais, pasak pašnekovo, prasidėjo iškart po avarijos. „Likurgo“ automobilis į jo BMW tą birželio 4-osios vakarą rėžėsi parlėkęs didžiuliu greičiu. Mašinoje įmontuotas GPS užfiksavo 86 km/val. greitį, tačiau jis, anot Raimondo, galėjo būti ir didesnis.

„Jei ne apynaujė mano mašina, kaži kokios pasekmės būtų buvusios. Man viskas buvo gerai, o štai apsaugininkas net nebuvo prisisegęs saugos diržu – lange matėsi atsitrenkusios galvos kontūrai. Išlipęs iš savos „Škodos“ jis siūlė sumokėti už mano mašiną. Aš atšoviau: „Gal tu juokauji?“ Su manimi važiavusi draugė pasiskundė nejaučianti kojų. Iškviečiau policiją ir greitąją.

Tik kai pareigūnai liepė tam apsaugininkui „pūsti“, jis prisipažino, jog iš vakaro gėrė. Tai įdomu, kur ir kada jis gėrė? Ar tai – ne įmonės aplaidumas? Gal gėrė darbo vietoje? Įpūtė 2,29 prom.

Vėliau sužinojau, kad jį ne į areštinę uždarė, o psichiatrinę. Neva teigė, jog nusižudys. Gal kažkas patarė taip kalbėt. Iš kur tai žinau? Nes jis paskambino man kitą dieną po avarijos. Net nežinau, iš kur numerį gavo. Nesistengė atsiprašyt, nieko. Tik norėjo sužinot detales, kas vyksta. Bet jei jam su psichika buvo blogai, kaip toks su ginklu apsaugininku galėjo dirbti?“ – istoriją toliau pasakojo Raimondas.

Kauno apskrities policijos nuotr./Įvykio vietoje
Kauno apskrities policijos nuotr./Įvykio vietoje

Sulaukė įmonės atstovo skambučio

Tuo viskas nesibaigė. Spalį pašnekovas sulaukė „Likurgo“ atstovo skambučio. Šis, Raimondo teigimu, kalbėjo apie tai, kiek nuostolių dėl avarijos patyrė įmonė, kaip jie stipriai nukentėjo, kad vairuotojas nusiplovė, tai jie dabar liko kalti.

Po savaitės gavau oficialų „Likurgo“ raštą – įspėjimą, kad kyla man priklausančių objektų apsaugos mokestis. Prašiau paaiškinti, kodėl jis kyla net 550 proc.

„Bet juk važiavo jų automobiliu, su ginklu. Skubėjo į iškvietimą. Galiausiai „Likurgo“ atstovas pasiūlė man savo sudaužytą BMW susitaisyti padėvėtomis detalėmis. Aš paklausiau, ar nesumaišė ko. Juk aš – ne įtariamoji pusė, kuri sukėlė eismo įvykį. Aš nukentėjusysis. Vyksta ikiteisminis tyrimas. Draudimas jau sumokėjęs išmoką, BMW parduota.

Taigi pasiūlė jis neadekvačius sprendimus. Nesusišnekėjom. Po savaitės gavau oficialų „Likurgo“ raštą – įspėjimą, kad kyla man priklausančių objektų apsaugos mokestis. Prašiau paaiškinti, kodėl jis kyla net 550 proc. Paaiškino, kad pagal sutartį jie gali vienašališkai pakelti kainą, o jos kyla visur ir visiems. Paklausiau kitų apsaugos įmonių – visos nurodė apie 20 eurų šiandienos kainą. Tai iš kur tie 60,5 euro? Pokalbis po pokalbio – supratau, kad tai dėl įvykio. Daro spaudimą“, – kad šis įvykis perpildė kantrybės taurę, pripažino Raimondas.

Dėl avarijos atsiprašė viešai

15min pakalbintas UAB „Likurgas“ direktorius Kęstutis Rudžionis buvo atviras ir gana filosofiškai nusiteikęs. Jis pabrėžė, jog niekuomet nebūna kalta ar teisi tik viena pusė. Jis patikino nenorintis nusileisti iki Raimondo lygio ir drabstytis įvairiais pagrįstais ar nepagrįstais kaltinimais, veltis į bergždžias diskusijas, nors turėtų ką pasakyti.

„Nukentėjusioji šalis gavo viską, ką norėjo. Ir dar daugiau. Bet matome, kad ir tai nėra gana. Tebūnie tai tos šalies sąžinės reikalas, nes pasiūlymų iš Raimondo ir mes sulaukėme. Tik nusprendėme neatskleisti jų. Nenaudosime tokios pačios taktikos. Turime svarbesnių ir kilmingesnių darbų, nei žaisti beprasmiškame žodžių mūšyje su Raimondu.

A.Koroliovo nuotr./„Likurgas“
A.Koroliovo nuotr./„Likurgas“

Išvadas iš šio įvykio padarėme. Atsakomybės nesikratome. Apmokėjome visas draudimo išmokėtas sumas nukentėjusiai pusei. Neskundėme jokių jos veiksmų, nors ir buvome gavę tokių patarimų dėl didelių sumų. Tikrai apgailestaujame. Klaidas taisome. Dar kartą galime atsiprašyti viešai tiek keleivės, tiek Raimondo, kad pateko į tokią situaciją dėl mūsų įmonės ir/ar darbuotojo kaltės, neatsargumo ar neatsakingumo. Tačiau pabrėšiu: jaučiamės atlikę viską gerai po šio įvykio. Nekalbu apie patį įvykį. Tai yra blogai. Nepateisinama klaida“, – teigė K.Rudžionis.

Į avariją pakliuvęs vairuotojas buvo atleistas iškart, nes tokio elgesio įmonė netoleruoja.

Jis pabrėžė, kad į avariją pakliuvęs vairuotojas buvo atleistas iškart, nes tokio elgesio įmonė netoleruoja ir niekad netoleruos.

Apie kainų politiką nekalba

Pasiteiravus, ar tikrai šiam klientui buvo nuspręsta pakelti apsaugos mokestį net 550 proc., „Likurgo“ vadovas atsakė, jog kainų politika yra skirtinga ir tikrai jos nesiruošia atskleisti.

„Ar tai Raimondo, ar Petro atvejis bebūtų – mes kainų neatskleisime niekad. Ši informacija yra konfidenciali. Čia ne kavinė, kur surašytos kainos meniu ar ant lentos.

Bet štai, net ir Raimondo pavyzdys parodo – aš važinėsiu su nauju BMW, bet už apsaugą noriu mokėti grašius. Bet tegu mane saugo pasportavęs, išvaizdus, išsilavinęs, pasitempęs, be rūpesčių šeimoje ir t.t. apsaugos darbuotojas. Čia ne pasiteisinimas, bet už 11 eurų apsaugą, deja, nutiko ir toks įvykis. Tikimybė yra visada. Kokių mes „vaizdų“ prisižiūrime, juk saugom ir naktinius barus, ir vadinamuosius „načnykus“. Darbas mūsų be galo sunkus ir kol mokės 11 eurų, tol jis ir nelengvės“, – paaiškino „Likurgo“ vadovas.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Kęstutis Rudžionis
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Kęstutis Rudžionis

Per savaitę – 3 apsaugininkų avarijos

Pasak jo, didžiausia klaida yra neištaisyta klaida. Jau nekalbant apie nepripažintą klaidą. Vieno darbuotojo neatsakingas poelgis, K.Rudžiono įsitikinimu, nenubrauks 20 metų visos įmonės įdirbio.

„Mūsų įmonė stipriai auga ir, jeigu būtų teisybė, ką prirašė Raimondas, to nebūtų. Tai tik dėl teisingo, pagarbaus požiūrio į savo darbuotojus, klientus, partnerius. Jeigu kažkas tvirtina, kad mes tokie jau blogi, tai kodėl atlyginimus išmokame labai ir labai anksti, tiekėjams visas sąskaitas apmokame tą pačią dieną, kai gauname, „Creditinfo“ – ketvirti metai iš eilės patenkame tarp stipriausių įmonių (beje, tame sąraše beveik nėra kitų saugos tarnybų), darbuotojai, padirbėję kitur, grįžta atgal pas mus (ar grįžta kas nors pas blogus darbdavius?). Čia faktai. Čia ne pasvaičiojimai.

Įdomumo dėlei: tą birželio savaitę buvo dar du įvykiai ir su kitų saugos tarnybų darbuotojais (avarijos su promilėmis). Ar tai tiesiog nelaiminga savaitė ir sutapimai, ar kažkokie antžemiški reikalai, pasakyti niekas negali. Norėtųsi, kad tokie įvykiai neatsitiktų niekam. Deja...“ – dėstė K.Rudžionis.

Svarbiausia, ant jo, šioje istorijoje yra tai, kad niekas avarijos metu nežuvo. Nes niekas kitas, nei mašina, kuri yra tik metalo gabalas, nei pinigai, kurie uždirbami, nei sugadinta reputacija, kurią galima pataisyti gerais darbais, nėra sulyginama su žmogaus gyvybe.

Pasak Kauno apskrities policijos, dėl šios avarijos Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdyboje atliekamas ikiteisminis tyrimas pagal Baudžiamojo kodekso 281 str. 2 d. ir 7 d. (Kelių transporto eismo saugumo ar transporto priemonių eksploatavimo taisyklių pažeidimas). Surinktą ikiteisminio tyrimo medžiagą sprendimų priėmimui planuojama perduoti šį mėnesį.

Tyrimą kontroliuoja ir jam vadovauja Kauno apygardos prokuratūros Kauno apylinkės prokuratūros Antrojo skyriaus prokuroras Osvaldas Stadalius.

Už šį nusikaltimą vairuotojui gresia bauda, areštas arba laisvės atėmimas iki trejų metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais