Nemažai taupymo programa „įjungusi“ klaipėdiečių susigundo pažiūrėti naują kino juostą tik tomis dienomis, kai bilietams taikomos didžiulės nuolaidos. Klaipėdos kino teatras „Cinamon“ rengia akciją, pavadintą „yzzi day“, kurios metu bilietai siūlomi už itin patrauklią kainą – 6 Lt. Eilinėmis dienomis bilietas atsieina 17 Lt. Tačiau vykstant akcijai dieną jau nebeįmanoma nusipirkti bilietų į to paties vakaro seansus. Bilietais už šešis litus klaipėdiečiai rūpinasi dar prieš kelias dienas.
Rimtai svarstoma galimybė nemokamus seansus rengti kur kas dažniau – taip tikimasi prisijaukinti žiūrovą.
Tačiau tokio sujudimo prie kasų, kaip akcijų metu, paprastomis dienomis beveik nebeįmanoma pamatyti. Žiūrovai tampa aktyvesni tik savaitgaliais. „Cinamon“ kino teatro atstovai pripažino, kad nuo rugsėjo kinomanų pastebimai sumažėjo. „Tačiau mažėjimas nebuvo didelis, skaičiai išliko stabilūs. Šį mėnesį netgi pastebima, kad žmonių ateina daugiau“, – aiškino „Cinamon“ rinkodaros vadybininkė Gytė Karaliūtė.
Kaip prisivilioti daugiau žiūrovų suka galvas ir antrojo Klaipėdos kino teatro – „Jūratė ir Kastytis“ – vadovai. Toliau nuo centro esantis kino teatras kurį laiką dirba tik savaitgaliais. Po poros savaičių trisdešimtmetį švęsiantis kino teatras ta proga pakvies į nemokamą kino seansą. Neatmetama galimybė filmus nemokamai rodyti ir dažniau.
Teatrui – prasta vieta
„Lietuvos kino“ vyresnioji redaktorė Elvyra Valeikienė kalbėdama apie netrukus trisdešimtmetį švęsiantį kino teatrą „Jūratė ir Kastytis“ svarstė, kad žiūrovus į jį privilioti sudėtinga dėl nepatogios vietos.
Kino teatras įkurdintas toliau nuo centro, šalia Naujojo turgaus. Darbo dienomis šimto vietų salė sulaukia negausaus žiūrovų būrio. Paskaičiuota, kad filmus čia verta rodyti tik savaitgaliais. Bandydama pritraukti daugiau žiūrovų E.Valeikienė kreipėsi ir į mokyklas, darželius. Tačiau nemažai vaikiškų ir filmų šeimai rodantis kino teatras jokio atgarsio nesulaukė.
Vasario 16-osios, kai teatras minės jubiliejų, išvakarėse žiūrovai bus kviečiami į nemokamą seansą.
Rimtai svarstoma galimybė nemokamus seansus rengti kur kas dažniau – taip tikimasi prisijaukinti žiūrovą. „Matyt, nepasitvirtino kino teatro įrengimas miegamajame rajone. Atsižvelgdami į tai, kad šalia – naktinis klubas, bandėme rengti naktinius kino seansus. Bet ir tai visiškai nepasiteisino“, – teigė pašnekovė.
Žiūrovai – skirtingi
„Cinamon“ atstovė G.Karaliūtė teigė, kad dažniau skelbti vadinamąsias „yzzi“ dienas nėra taip paprasta. Vos prieš kelias dienas premjerinį filmą žiūrovams pateikę platintojai nepageidauja, kad bilietai išsyk būtų parduodami už mažesne kaina.
Anot G.Karaliūtės, į „Cinamon“ vardu pavadintus kino teatrus Kaune ir Klaipėdoje plaukia labai panašūs žiūrovų srautai. Tačiau žiūrovų skoniai – išsiskiria.
Kai kurių filmų, kurių kopijos kino teatrams skiriamos tik kelios, klaipėdiečiams netgi nepristatoma. Taip jau atsitiko ir su šio mėnesio filmais „Laumės vaikas“ bei „Berniukas dryžuota pižama“. Šių filmų uostamiesčio publika nepamatys.
Pastebima, kad pajūrio gyventojai dažniausiai renkasi filmus šeimai bei rusiškas juostas, įvairių festivalių programos juos sudomina mažiau. Taip, pasak rinkodaros vadybininkės, atsitiko ir su „Scanorama“. Šį festivalį kauniečiai ir vilniečiai lanko kur kas aktyviau nei klaipėdiečiai.
Sumažėjo beveik perpus
„Žmonių sumažėjo ir labai stipriai – net keturiasdešimčia procentų. Ta „duobė“ atsirado nuo spalio – nuo to mėnesio, kai paprastai būdavo fiksuojamas augimas“, – aiškino didžiausio DVD nuomos punkto uostamiestyje šeimininkas Artūras Montvydas.
Išskiriamos kelios priežastys, kodėl vis mažiau žmonių nuomojasi vaizdo plokšteles: dėl bendro ekonominio nuosmukio bei iškerojusios nelegalios produkcijos internete. „Mano nuomone, tokių salonų labai sumažės arba jų visai neliks. Nemanau, kad vystydamas šį verslą sulauksiu pensijos“, – sakė pašnekovas.
Eduardas, sienas nuolatinių salono klientų, aktyviai besinuomojantis plokšteles jau penkerius metus, tikino, kad nuomos punktai turi daugiau privalumų nei televizijos su savo programa ar internetinės svetainės. „Televizija nerodo nieko man įdomaus, o jei rodo – tai tik vėlai vakare, kai laikas miegoti, o naršymams internete reikia laiko – aš jo neturiu“, – aiškino jis.
Bevaikščiodami tarp DVD prikrautų lentynų klientai dažniausiai dairosi to, kas ką tik buvo rodyta kino teatruose. Kaip juokavo A.Montvydas, jiems beveik nereikia reklamos – ją padaro kino teatrai. Mėgstamiausi nuomos punktų klientų filmai – trileriai bei animacinės juostos, įgarsintos lietuviškai. Moterys, kurios čia užsuka kur kas rečiau nei vyrai, dažniausia renkasi dramas.
A.Montvydas didžiuoja savo lentyna su „aukso vertės“ juostomis: „Ją vadinu ligonine – ne tik dėl to, kad balti viršeliai, bet ir dėl to, kad tokie filmai – atgaiva sielai“.