2017 08 18

Į Klaipėdos uostą atkeliaus didžiausias Baltijos šalyse dokas

Šį savaitgalį didžiausias pasaulyje laivas „Dockwise Vanguard“ iš Juodkalnijos į Klaipėdos uosto prieigas atgabens plaukiojantį doką, skirtą maksimalių parametrų laivams remontuoti. Klaipėdos uosto kapitono tarnybos, kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, rengiasi neįprastai operacijai – doko buksyravimui į uostą.
Klaipėdos uostas
Klaipėdos uostas / Uosto nuotr.

„Tokią operaciją Klaipėdos uoste vykdysime pirmą kartą. Tai nemažas iššūkis mūsų tarnyboms, tačiau tam ruošėmės iš anksto, esame atlikę įvairius vertinimus. Planuojama, kad ši operacija gali užtrukti apie 8–10 valandų“, – teigia Klaipėdos uosto kapitonas Adomas Alekna.

Alvydo Januševičiaus nuotr./Adomas Alekna, Klaipėdos uosto kapitonas
Alvydo Januševičiaus nuotr./Adomas Alekna, Klaipėdos uosto kapitonas

Milžiniškas, 110 000 tonų keliamosios galios laivas, skirtas sunkiasvoriams kroviniams ir plaukiojančioms naftos bei dujų platformoms gabenti, doką atgabens iki atviroje jūroje esančios inkaravietės. Čia dokas bus nuleistas į vandenį ir keturiais vilkikais pirmadienį buksyruojamas į uostą. Anot uosto kapitono, tam bus sutelktos didelės pajėgos, nes numatoma didelė darbų apimtis.

„Priklausomai nuo laivų eismo intensyvumo, pirmadienį laivyba uosto akvatorijoje gali būti ribojama“, – sako A.Alekna.

Jo įsigijimas suteiks laivų remonto veiklai naujas konkurencines galimybes remontuoti ne tik maksimalių parametrų laivus, bet ir įsisavinti naujus rinkos segmentus.

Iš Juodkalnijoje įsikūrusios kompanijos „Adriatic Shipyard Bijela“ 235 metrų ilgio ir 53 metrų pločio, 11 000 tonų sveriantį plaukiojantį doką įsigijo AB Vakarų laivų gamykla (VLG). Jį Panamax tipo laivų remontui naudos VLG dukterinė įmonė „Vakarų laivų remontas“.

„Tai bus didžiausias dokas Baltijos šalyse. Jo įsigijimas suteiks laivų remonto veiklai naujas konkurencines galimybes remontuoti ne tik maksimalių parametrų laivus, bet ir įsisavinti naujus rinkos segmentus, remontuojant specialios paskirties laivus: ledlaužius, žvejybinius laivus, naftos platformas aprūpinančius laivus ir kt.“, – teigė AB Vakarų laivų gamyklos įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika.

Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./„Vakarų laivų gamyklos“ direktorius Arnoldas Šileika
Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./„Vakarų laivų gamyklos“ direktorius Arnoldas Šileika

Anot Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktoriaus, šiuo metu pavaduojančio generalinį direktorių, Vidmanto Paukštės, džiugu, kad Klaipėdos uoste žengia koja kojon su laiku.

„Džiaugiamės, kad mūsų uoste netrukus atsiras galimybė remontuoti maksimalių parametrų Panamax tipo laivus. Tai naujos konkurencinės galimybės Klaipėdos uostui laivų remonto aukštą pridėtinę vertę kuriančiame segmente. Šio doko įsigijimas reiškia ir naujas darbo vietas uoste. Šiandien šiame verslo sektoriuje dirba apie 4000 žmonių“, – pabrėžia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos infrastruktūros direktorius V.Paukštė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais