Keleiviams šie pokyčiai nežada jokių permainų, tuo metu miesto biudžetui jie naudingi finansiškai. Planuojama, kad naujiesiems kontrolieriams iš miesto biudžeto bus sumokėta 30 proc. mažiau nei bendrovei „Argus“. Pastaroji per mėnesį už viešojo transporto kontrolę gaudavo 70 tūkst. Lt. Tuo metu „Ekskomisarų biurui“ numatyta skirti – apie 49 tūkst. Lt.
Saugos tarnyba „Ekskomisarų biuras“ savivaldybės skelbtą viešojo transporto kontrolės paslaugų teikimo konkursą laimėjo dar pernai rudenį, tačiau antroje vietoje likusios bendrovės „Dorsimus“ atstovai konkursą apskundė. Kol teisybės buvo ieškoma teismuose, savivaldybės prašymu miesto autobusus ir troleibusus toliau tikrino bendrovės „Argus“ kontrolieriai.
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./„Ekskomisarų biuro“ kontrolieriams nesvetimas humoro jausmas – tai įrodo ant jų autobusiuko esantis piešinys – morkos, skirtos sugautiems „zuikiams“. |
Naujiems kontrolieriams – papildomi darbai
Pasak Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Pauliaus Kero, tiek savivaldybė, tiek autobusų bei troleibusų parkai buvo patenkinti „Argus“ darbu, tačiau konkurse laimėjo ne jie, bet mažiausią paslaugos kainą pasiūlęs „Ekskomisarų biuras“.
„Su „Argus“ sutartis nebuvo nutraukta. Tiesiog pasibaigė terminas, o naujame konkurse jie nepasiūlė geriausio varianto“, – nurodė valdininkas. Pasak jo, su „Ekskomisarų biuru“ sutartis pasirašyta metams, tačiau numatyta galimybė ją pratęsti.
Kauno viešojo transporto kontrolės paslaugas perkančios bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis pasakojo, kad tarp naujų kontrolierių bus ir senbuvių – dalis „Argus“ darbuotojų perėjo dirbti į „Ekskomisarų biurą“.
„Sunku vertinti, gerai tai ar ne. Senbuviai atsineša įvairių įpročių. Viena vertus, tai gerai, nes jie jau turi tokio darbo patirties. Kita vertus, jų patirtis gali būti nekokia. Laikas parodys, kaip bus. Tačiau aš asmeniškai manau, kad keleiviai didelio skirtumo neturėtų pajusti“, – sakė M.Grigelis.
Tuo metu miesto biudžetui pokyčiai žada finansinės naudos – tikimasi, kad pavyks sutaupyti, nes naujiesiems kontrolieriams numatyta mokėti 30 proc. mažiau nei ankstesniams: vietoj 70 tūkst. Lt per mėnesį apie 49 tūkst. Lt.
Į sutartį su „Ekskomisarų biuru“ įtrauktos papildomos sąlygos: kontrolieriai turės stebėti keleivių srautą. Be to, kiekvieno ekipažo mašinoje bus navigacinė sistema, tad bus matoma, ar ekipažas dirba pagal grafiką.
Į naujas pareigas žvelgia su humoru
Bendrovės „Ekskomisarų biuras“ darbuotojai iki šiol neturėjo patirties užtikrinant keleivių kontrolę viešajame transporte. Tačiau, pasak bendrovės Kauno teritorinio padalinio direktoriaus Ramūno Palubinsko, į naują sritį įmonė žengia užtikrintai.
„Sieksime, kad už jiems suteiktą paslaugą keleiviai susimokėtų. Liaudiškai kalbant, užtikrinsime, kad nebeliktų „zuikių“. Nors iki šiol tokių paslaugų neteikėme, naujam darbui pasirengėme. Priėmėme dalį „Argus“ dirbusių kontrolierių, nes jie profesionalai, turi patirties. Tačiau ir kiti mūsų darbuotojai turi patirties įvairiose situacijose, konfliktinėse – taip pat, yra susidūrę su įvairaus plauko žmonėmis“, – sakė R.Palubinskas.
Pasak jo, įmonė investavo į naują projektą: reikėjo įsigyti specialią aprangą, skirtą kontrolieriams, taip pat transporto priemonių, pažymėti jas skiriamaisiais ženklais. Tiesa, tai darydama įmonė leido sau papokštauti – kontrolierių autobusiukus puošia morkos.
„Morkytės atskleidžia mūsų požiūrį į šį darbą: į sau keliamus tikslus žvelgiame su humoru. „Zuikius“, kurie nenori mokėti už bilietą, vesimės į mašiną „morkų“, – sakė „Ekskomisarų biuro“ Kauno teritorinio skyriaus vadovas.
Naujieji kontrolieriai tikino nesibaiminantys išankstinės neigiamos keleivių nuostatos.
„Bandysime keisti tą požiūrį. Manau, tai sovietmečio palikimas, kaip ir manymas, kad galima viską gauti nemokamai. Esame Europoje, todėl turime siekti, jog žmonės suprastų: ką nors gaudamas turi susimokėti“, – tikino R.Palubinskas.