Lapkričio 7 dieną iškilmingai atidarius naująjį M.K.Čiurlionio tilto transporto mazgą, miesto vadovai kalbėjo, jog dėl Europos prospektą su tiltu sujungusios estakados iš Garliavos bei Aleksoto miesto centro link važiuojančių vairuotojų kelionė taps trumpesnė ir patogesnė. „Naujoji estakada pasitarnaus geresniam susisiekimui, patogesniam miestiečių judėjimui“, – skambių žodžių tuomet negailėjo Kauno politikai.
Transporto mazgą įrengusiai bendrovei „Hidrostatyba“ miesto savivaldybė pagal koncesijos sutartį įsipareigojo ateinančius 23 metus kasmet mokėti po 6 mln. litų. Tačiau ar už įspūdingą, mokesčių mokėtojų kišenes dar ilgus metus tuštinsiančią, sumą pastatyta estakada džiugina visus jos nekantriai laukusius aleksotiškius ar garliaviškius? Pasirodo, ne. Štai Aleksoto gilumoje esančioje Kalvarijos gatvėje gyvenantis Viktoras, su naujosios estakados atidarymu siejęs viltis į darbą miesto centre nukakti žymiai greičiau, liko nusivylęs.
„Kai atidarė naująją estakadą, labai džiaugiausi, jog į darbą galėsiu nuvažiuoti daug greičiau ir patogiau. Bet pirmąją savaitę, rytais važiuodamas naujuoju keliu, kiekvieną dieną vėluodavau į darbą. Su lygiai ta pačia problema susidūrė ir netoli manęs gyvenantys pažįstami, – dėstė kaunietis. – Po tokio akibrokšto į darbą važiuoju ne naujuoju keliu, o pro ten, kur važiuodavau ir anksčiau – per Aleksoto tiltą“. Anot vyro, eismą šioje vietoje trikdo pačioje Europos prospekto pabaigoje esanti šviesoforu reguliuojama sankryža su Vilties gatve.
„Europos prospektu atvažiuojantys automobiliai anksti ryte yra priversti laukti spūstyse, kol galės kirsti tą sankryžą. Tuo tarpu iš abiejų Vilties gatvės pusių sankryžą tuo metu kerta tik viena kita mašina. Juo labiau kad beveik visos jos suka centro link, o atvažiuojančios nuo Botanikos sodo pusės tą gali daryti ir degant raudonam šviesoforo signalui, nes tai daryti leidžia žalia lentelė“, – aiškino Viktoras.
Reguliuos šviesoforą
Kauno miesto savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras teigė, jog skyriaus specialistai, pirmosiomis dienomis po naujosios estakados atidarymo stebėję ir analizavę automobilių srautus, minėtos problemos neįžvelgė.
„Tuo metu kilo problemų Veiverių gatvės ir Europos prospekto sankryžoje. Ten buvo padaryta keletas veiksmų, kurie padidino tos sankryžos pralaidumą. Greičiausiai padidėjęs srautas persikėlė ir į Europos prospekto ir Vilties gatvės sankryžą, kurioje ir atsirado naujų problemų, – svarstė P.Keras. – Jeigu jau susiklostė tokia situacija, tiesiog reikia perreguliuoti šviesoforą. Problemos sprendimas elementarus. Net jeigu vairuotojams, atvažiuojantiems nuo Botanikos sodo pusės, teks ilgiau pastovėti prie šviesoforo, prioritetas yra didinti Europos prospekto pralaidumą“.
Kauno savivaldybės Energetikos skyriaus vedėjas Algirdas Vaitiekūnas pripažino, jog Europos prospektu miesto centro link judantys automobilių srautai yra svarbesni už atvykstančius iš šalutinių gatvelių. „Be jokių abejonių, Europos prospekte yra pagrindiniai transporto srautai. Savo skyriaus specialistams duosiu komandą patikrinti situaciją ir jeigu tai pasitvirtins, šviesoforą sureguliuosime taip, kad Europos prospektu važiuojantiems vairuotojams žalias signalas degtų ilgiau“, – sakė valdininkas ir pažadėjo, jog minėti darbai bus atlikti jau šiandien.
Eismas dar labiau intensyvės
P.Keras tvirtino, jog atidarius M.K.Čiurlionio tilto mazgą, juo pradėjo naudotis nemaža dalis vairuotojų, anksčiau miesto centrą pasiekdavusių per Vytauto Didžiojo (buvusį Aleksoto) tiltą.
„Vos ne pusė automobilių srautų, ypač atvažiuojančių nuo Garliavos pusės, pasuko į Europos prospektą. Dėl to mes, reguliuodami šviesoforus, galėjome sumažinti pralaidumą iš Veiverių pusės į Aleksoto prietiltį ir atidaryti didesnius srautus Marvelės gatvėje, atvažiuojant nuo „Via Balticos“, kur anksčiau susidarydavo spūstys, – naujojo transporto mazgo privalumus vardijo Transporto skyriaus vadovas. – Vienintelės problemos po mazgo atidarymo kilo tik Baršausko gatvės gale esančiame žiede, nes suintensyvėjus srautams, padidėjo jo apkrovimas“.
P.Keras įsitikinęs, jog ateityje naująja estakada besinaudojančių vairuotojų skaičius tik didės.
„Vairuotojai yra gana inertiški. Žmogus, įpratęs važiuoti viena trasa, ja važiuoja tol, kol atranda naują. Žmonių įpročiai nesikeičia per dieną, jie keičiasi palaipsniui. Net neabejoju, kad ir dabartinis srautas ateityje tik didės. Tai, kad problema, kurios nebuvo pirmosiomis dienomis, atsirado dabar, tik įrodo, jog važiuojančiųjų šia trasa gyventojų skaičius palaipsniui auga“.