Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2010 05 07

Į pedagogines programas stojantys, bet motyvacijos testo nelaikę negalės studijuoti nemokamai

Patvirtintas pedagogikos studijų motyvacinis testas stojantiesiems į pedagogikos bakalauro studijas aukštosiose mokyklose.
Mokykloje
Mokykloje / Photos.com nuotr.

Šis tvarkos aprašas apibrėžia, kaip bus tikrinamas stojančiųjų sąmoningas apsisprendimas studijuoti pagal pedagogines programas, siekti profesinės mokytojo ar auklėtojo karjeros. Papildomas testas būsimiesiems pedagogams įvedamas nuo šių mokslo metų siekiant stiprinti mokytojų rengimą. Stojantiems į koleginių ir universitetinių studijų programas bus taikomas toks pat motyvacijos įvertinimas, teigiama pranešime spaudai.

Motyvacijos įvertinimo turinį ir procedūrą pasiūliusių ekspertų psichologų ir edukologų, dirbančių devyniose Lietuvos aukštosiose mokyklose, darbo grupė, atsižvelgė ir į tarptautinę panašių patikrinimų patirtį. Šie ekspertai vadovaus vertinimo komisijos narių mokymams.

„Turima statistika ir atlikti pedagogines studijas baigusių absolventų darbinimosi rodikliai rodo, kad dauguma studentų vėliau nesirenka mokytojo ar socialinio pedagogo darbo. Tai aiškintina ne nusivylimu studijomis, o nemotyvuoto stojimo pasekme, – sako švietimo ir mokslo viceministrė Nerija Putinaitė. – Kita vertus, būtent mokytojas yra bendrojo lavinimo ir jauno žmogaus ugdymo pagrindinis atramos taškas. Todėl reikia imtis visų veiksmų, kad pedagogų rengimas būtų kokybiškas, o studijas rinktųsi motyvuoti būsimieji mokytojai.“

Motyvacijos įvertinimas susidės iš dviejų dalių – apklausos raštu ir pokalbio. Jo turinį sudarys apibendrinti klausimai. Raštu bus prašoma pagrįsti numatomos profesinės veiklos srities pasirinkimą, atskleisti savo buvusią ar esamą veiklą mokykloje ar kitose bendruomenėse. Pokalbio metu bus klausiama apie rinkimosi veiksnius, mokymo ir bendradarbiavimo patirtį, mokymosi sunkumų įveiką, profesinės veiklos įsivaizdavimą ateityje.

Vertinimo komisija, sudaryta iš specialistų psichologų ir aukštųjų mokyklų pedagogų, turės atsižvelgti, ar stojančiojo pasirinkimas yra paremtas patirtimi, kokios jo vertybinės nuostatos ir supratimas apie asmens orumą, ar yra atviras žmonių įvairaus pobūdžio skirtingumui, kaip nusiteikęs spręsti problemas ir suvokia asmeninę atsakomybę, kokia jo kalbinės raiškos kultūra ir gebėjimas bendrauti.

Viceministrė N. Putinaitė atkreipia dėmesį, kad nesiregistravę arba neatvykę į motyvacijos įvertinimą asmenys, negalės pretenduoti į valstybės finansuojamas studijų vietas švietimo ir ugdymo krypčių grupės studijų programose, kurias baigus suteikiama pedagogo kvalifikacija. „Vertinimo komisijos sprendimu stojančiajam, kurio motyvacija įvertinta pozityviai, bus pridėti 1 arba 2 balai, tačiau neigiamas motyvacijos įvertinimas turės tik rekomendacinį pobūdį ir neužkirs kelio į nemokamas studijas“, – sako viceministrė.

Motyvacijos įvertinimas vyks Vilniuje, Klaipėdoje ir Šiauliuose, jį pavesta administruoti Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacijai bendrajam priėmimui organizuoti (LAMA BPO). Asociacija, suderinusi su Švietimo ir mokslo ministerija, netrukus paskelbs patikrinimų tvarkaraštį, vietas ir patvirtins vykdymo reglamentą.

Ministras taip pat sudarė stebėtojų grupę, į kurią įeinantys ekspertai – aukštųjų mokyklų dėstytojai – stebės motyvacijos įvertinimo eigą ir rugsėjį, kai ši patirtis bus apibendrinta, pateiks siūlymų dėl patikrinimo tobulinimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos