„LTSA, bendradarbiaudama su Danijos civilinės aviacijos administracija, pagal savo kompetenciją surinko oficialią medžiagą ir dokumentus, susijusius su lėktuvo skrydžiais. Dabar oficiali institucijų turima medžiaga ir informacija perduota įgaliojimus turinčiai teisėsaugos institucijai“, – sako LTSA direktoriaus pavaduotojas Justas Rašomavičius.
Kovo 16 d. Danijoje registruotas lėktuvas „Cessna 172“, kurį pilotavo Rusijos pilietybę turintis asmuo, į Palangos oro uostą atskrido iš Švedijos. Pagal ES teisės aktus skrydžiui Europos Sąjungos (ES) viduje nei Švedijos, nei Lietuvos institucijų leidimų nereikia, pakanka pateikti skrydžio planą. Todėl lėktuvas galėjo atskristi į Palangos oro uostą.
Tačiau tik nusileidus minėtam lėktuvui Palangos oro uoste ir Rusijos pilietybę turinčiam pilotui paprašius antžeminio aptarnavimo, paaiškėjo, kad šis planuoja skristi į Rusiją, Pskovą. Esant tokioms aplinkybėms, Lietuvos institucijos nedelsdamos reagavo ir užkirto kelią lėktuvo skrydžiui.
Šiuo metu Palangos oro uoste stovinčiam lėktuvui nebus leista niekur išskristi iš Lietuvos, kol visų skrydžio aplinkybių neįvertins teisėsauga.
ES Reglamentas draudžia suteikti leidimą tūpti, pakilti ar skristi virš Europos Sąjungos teritorijos visiems (ir privatiems) Rusijos oro vežėjams, Rusijoje registruotiems orlaiviams, orlaiviams, neregistruotiems Rusijoje bei priklausantiems, užsakytiems ar kitaip kontroliuojamiems Rusijos fizinių ar juridinių asmenų.
FNTT pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl galimo tarptautinių sankcijų pažeidimo
Pasirodžius informacijai apie Danijoje registruoto orlaivio, nusileidusio Lietuvoje, ketinimus skristi į Rusijos Federaciją ir galimą tarptautinių sankcijų apėjimo schemą, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) pradėjo ikiteisminį tyrimą.
Tyrimas pradėtas įvertinus viešojoje erdvėje skelbtą informaciją bei Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) pateiktus dokumentus, įtariamas Lietuvoje įgyvendinamų tarptautinių sankcijų pažeidimas (LR BK 1231 str.). Daugiau ikiteisminio tyrimo detalių neskelbiama.
Kovo 16 d. Danijoje registruotas orlaivis, kurį pilotavo Rusijos pilietybę bei leidimą gyventi Lietuvoje turintis asmuo, į Palangos oro uostą atskrido iš Švedijos. Lėktuvui nusileidus Palangos oro uoste ir pilotui paprašius antžeminio aptarnavimo, paaiškėjo, kad šis planuoja skristi į Pskovo oro uostą, esantį Rusijos Federacijoje. Įvertinusios aplinkybes, civilinę aviaciją prižiūrinčios institucijos uždraudė orlaiviui pakilti. Šiuo metu lėktuvas stovi Palangos oro uoste.
ES Reglamentas draudžia suteikti leidimą tūpti, pakilti ar skristi virš Europos Sąjungos teritorijos visiems (ir privatiems) Rusijos oro vežėjams, Rusijoje registruotiems orlaiviams, orlaiviams, neregistruotiems Rusijoje bei priklausantiems, užsakytiems ar kitaip kontroliuojamiems Rusijos fizinių ar juridinių asmenų.
Už Lietuvoje įgyvendinamų tarptautinių sankcijų pažeidimą Baudžiamasis kodeksas numato baudą arba areštą. Griežčiausia galima bausmė – laisvės atėmimas iki penkerių metų. Už šiame straipsnyje numatytą veiką atsako ir juridinis asmuo.