2018 02 21

Iki poliklinikos darbo pabaigos – 15 minučių: ar privalu priimti karščiuojantį mažametį?

Į redakciją paskambinusi skaitytoja neslėpė pasipiktinimo: likus penkiolikai minučių iki poliklinikos darbo pabaigos, buvo bandoma atsisakyti apžiūrėti smarkiai karščiuojantį mažametį sūnų – šeima nukreipta į kitą gydymo įstaigą. Kas šioje situacijoje teisus: skubios pagalbos ieškantys pacientai ar papildomų valandų nenorintys dirbti medikai?
Poliklinikos prieigose esantis nuotekų šulinys nuolat išsilieja ir skleidžia gydymo įstaigoje ir jos prieigose nemalonų kvapą.
Šeškinės poliklinika / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

15min skaitytoja Giedrė Versockienė pasakojo šeštadienį 17 val. 45 min. su karščiuojančiu 3,5 metų amžiaus sūnumi atvykusi į Šeškinės polikliniką. Likus 15-ai minučių iki gydymo įstaigos darbo pabaigos, moteris buvo nukreipta į Centro polikliniką, Šeškinės poliklinikos nedarbo metu aptarnaujančią jos pacientus.

Priežastis – esą eilėje pas budinčią gydytoją laukė dar du pacientai.

G.Versockienė teigia prašiusi atsižvelgti į aukštą vaiko temperatūrą – namuose termometras rodė 38,5°C.

„Tuomet registratorės paprašiau, kad raštiškai patvirtintų, jog atsisako priimti vaiką su pakilusia temperatūra. Ji nesutiko to padaryti, dar kartą liepė važiuoti į Centro polikliniką“, – pasakojo G.Versockienė.

Anot G.Versockienės, nuėjus prie gydytojos kabineto paaiškėjo, kad eilėje laukę pacientai jau priimti, jie – vienos šeimos vaikai. Jų apžiūra baigėsi keletas minučių po 18 val.

Pašnekovė teigė, kad budėjusi gydytoja ją su vaiku priėmė tik išgirdusi, jog G.Versockienė paskambino į 15min redakciją.

G.Versockienė: „Aš suprantu, kad liko nedaug laiko iki darbo pabaigos, bet vis dėlto darbo valandos dar tęsėsi. Kai ateini į „Maximą“ be penkių dešimt, tavęs tikrai niekas neišvaro. O čia – gydymo įstaiga, į kurią tu ateini ieškoti pagalbos mažam sergančiam vaikui su aukšta temperatūra.“

„Priėmusi gydytoja bendravo normaliai, bet vis užsiminė, kad žurnalistai čia nepadės, klausinėjo, kam ir kodėl jūs čia skambinat?

Maniau, kad apžiūra bus atmestina, tačiau jokių priekaištų neturiu. Apžiūrėjo viską nuo iki, paskyrė vaistus ir gydymą. Bet jei tu nekovoji už savo teises, tave kaip šuniuką ir stumdo“, – sakė pašnekovė.

Anot G.Versockienės, ji su vaiku pas gydytoją buvo priimti 10–15 min. po 18 val. Apžiūra užtruko – baigėsi maždaug 18 val. 50 min. Vadinasi, gydytoja dirbo beveik valanda ilgiau, nei numatyta.

„Aš suprantu, kad liko nedaug laiko iki darbo pabaigos, bet vis dėlto darbo valandos dar tęsėsi. Kai ateini į „Maximą“ be penkių dešimt, tavęs tikrai niekas neišvaro. O čia – gydymo įstaiga, į kurią tu ateini ieškoti pagalbos mažam sergančiam vaikui su aukšta temperatūra“, – teigė G.Versockienė.

„Man labai pikta. Dabar – gripo epidemija, pilna sergančių vaikų ir suaugusiųjų. Suprantu, kad jiems (gydytojams – red.) krūvis yra didesnis. Bet varinėti mažą vaiką su temperatūra?!“ – piktinosi pašnekovė.

Būtų užtekę skambučio?

Šeškinės poliklinikos atstovai teigė, kad G.Versockienės su vaiku nenorėta priimti todėl, kad nebedirbo Laboratorinės diagnostikos skyrius.

„Registratūros darbuotojai įvertinę situaciją ir atsižvelgdami į tai, kad poliklinikos Laboratorinės diagnostikos skyrius jau nedirbo, pasiūlė pacientei kreiptis į VšĮ Centro polikliniką, kur yra aptarnaujami prie poliklinikos prisirašiusieji gyventojai poliklinikos ne darbo metu, kur prireikus būtų atlikti laboratoriniai ir kiti būtini tyrimai“, – rašoma pranešime.

123RF.com nuotr./Sloga
123RF.com nuotr./Sloga

„Svarbu pažymėti, kad pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros įstaigos turi užtikrinti, jog šeimos gydytojo paslaugos būtų suteiktos ne vėliau kaip per 24 valandas nuo paciento kreipimosi į PAASP įstaigą – ūmios ligos atveju, kai pasireiškia karščiavimas ir vidutinio stiprumo skausmas (4–5 balai pagal vizualinę analoginę skausmo skalę), taip pat – kai paros laikotarpiu, pacientui esant ramybės būsenos, atsiranda dusulys, galvos skausmas ir svaigimas, pykinimas ir vėmimas, sutrinka koordinacija, pasireiškia staiga progresuojantis tinimas, bei tais atvejais, kai patiriamos įvairios kilmės traumos ir sužeidimai“, – teigė Šeškinės poliklinikos atstovai.

Šeškinės poliklinikos pranešime rašoma, kad į gydymo įstaigą susiruošę pacientai prieš atvykdami turėtų paskambinti į registratūrą.

„Jei poliklinika dirba iki 20 val., tai reiškia, kad paskutinis pacientas pas gydytoją turi patekti ne vėliau kaip 19 val. 45 min., taip pat reikia įvertinti tikimybę, kad bus kitų pacientų, kurie lauks priėmimo pas gydytoją. Todėl rekomenduojame tokiais atvejais prieš atvykstant paskambinti į registratūrą arba kreiptis į VšĮ Centro polikliniką“, – teigiama pranešime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis