Iki tūkstančio žmonių Vilniuje žygiavo tautininkų eitynėse su deglais

Minint valstybės atkūrimo 106-ąsias metines, iki tūkstančio žmonių penktadienį žygiavo kasmetinėse tautininkų eitynėse Vilniuje.
„Pro Patria“ eitynės su fakelais
„Pro Patria“ eitynės su fakelais / Pauliaus Peleckio / BNS nuotr.

Eitynių dalyviai penktadienį vakare rinkosi prie Vasario 16-osios Akto signataro Jono Basanavičiaus paminklo ir žygiavo iki Lukiškių aikštės.

Dauguma jų rankose nešėsi deglus, Lietuvos trispalves, Vyčio, Ukrainos, tautinę Baltarusijos ir kitas vėliavas, buvo pasipuošę tautine simbolika. Žmonės dainavo tautines dainas.

Į tradicinę eiseną daugelį metų ateinantis pensininkas, buvęs inžinierius Valdemaras Lukošius sakė, kad tai viena iš laisvės išraiškų.

„Tas turėjo atsirasti, ir buvo, bet visada su baime. Pradžia būdavo, kai eidavom su baime. (...) Čia yra traumos gydymas, kai visko bijojom, atsimenam gerai tą baimę. Šiandien tokia forma yra viena iš laisvės išraiškų“, – BNS sakė V. Lukošius.

Pirmą kartą renginyje dalyvaujanti psichoterapeutė Austėja Tapinienė sakė, kad jaučianti pasididžiavimą valstybe: „Pasididžiavimas savo valstybe. Jaučiuosi džiugiai, pakylėtai, šventinė diena“.

Į eiseną atvyko ir grupė baltarusių, kurie teigė norintys parodyti savo vaidmenį nepriklausomybės kovose.

„Šventės reikšmė didelė mums, nes mūsų protėviai irgi kovojo už nepriklausomą Lietuvą, nors ir su sostine Kaune, bet vis tiek baltarusiai irgi dalyvavo Lietuvos valstybės kūrimo procese“, – BNS sakė bendruomenės atstovas Janas Lisas.

Eitynes su deglais surengė jaunimo organizacija „Pro patria“. Nuo 2018 metų jos vyksta Vilniuje, anksčiau būdavo rengiamos Kaune.

1918 metų vasario 16 dieną Lietuvos Taryba Vilniuje paskelbė atkurianti nepriklausomą, demokratiniais pamatais sutvarkytą Lietuvos valstybę su sostine Vilniuje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis