Apžiūrėti ją bus galima iki kovo 18 dienos.
Ekspozicijoje – įspūdingo formato keramikos kūriniai, atsiradę jungiantis dviems dailės šakoms – tapybai ir keramikai. „Tapyba ant molio“ – taip apibūdinama E.Šimatonio kūryba, praplečianti stereotipinį keramikos suvokimą. Todėl lankytojai, besitikintys pamatyti tradicinius dirbinius – indus ar skulptūros objektus – tokių dalykų parodoje neišvys. Ant molio plokštumų jungiasi sodrios spalvos, banguoja subtilūs reljefai, nutolstantys nuo konkrečių pavidalų ir įžengiantys į dvasinės patirties pasaulį.
Paklaustas apie didžiausią įkvėpimo šaltinį E.Šimatonis neslepia, kad ypač didžiulę įtaką kūrybai teikia Rytų kultūra ir kovos menai. Keramikas nevengia dzenbudizmo praktikų, todėl iš meditacijų ir tylos gimę kūriniai fiksuoja momentinius eksperimentus ir kiekvienos akimirkos kitimą. Vis dėlto dailininkas pripažįsta, kad technologiniai sprendimai kūrybos procesą pasuka sava linkme ir netikėtumo momentas dar labiau sustiprėja. Nutinka taip, kad po kaitinimo krosnyje kūrinys tampa visai kitoks, negu tikėtasi iš pradžių. „Vis dėlto skambių pavadinimų norėčiau vengti,“ – sako E. Šimatonis, neoficialiai meno pasaulio mėgėjų vadinamas Rytų kultūros propaguotoju.
Beje, prieš keletą metų E.Šimatoniui domėjimąsi Rytų kultūra ir kovos menais teko pademonstruoti praktiškai. Į Kauno dailės gimnaziją įsiveržus užpuolikams dailininkas sutramdė jaunuolius ir pademonstravęs kovos veiksmus iš vieno užpuoliko atėmė dujinį pistoletą.