Kaip pirmadienio rytą surengtoje spaudos konferencijoje teigė Statybos inspekcijos atstovė Gintarė Slušnienė, avarijos tyrimo komisija priėmė išvadas, buvo nustatyti pažeidimai, lėmę tilto konstrukcijos griūtį.
Esminė avarijos priežastis – darbų technologijos nesilaikymas, darbai buvo vykdomi nesimetriškai, netolygiai, dėl ko nebuvo išlaikyta pusiausvyra ir įvyko griūtis.
„Tyrimo metu buvo nustatyta, kad buvo dvigubai mažesnis armatūros kiekis konstrukcijose, nei buvo numatyta tarybiniais laikais rengtame projekte. Tai taip pat lėmė šią griūtį. Dar nustatėme statybos dalyvių – tiek rangovo, tiek subrangovų – darbų bei veiklos vykdymo pažeidimus. Netinkamai buvo pildoma dokumentacija, avarijos metu statybvietėje nebuvo atestuoto, kvalifikuoto statybos vadovo. Tas, kuris buvo paskirtas, tuo metu atostogavo“, – pažeidimus vardijo Statybos inspekcijos atstovė.
Gali stabdyti veiklą
Statybos inspekcija, parengusi dokumentus, žada su avarijos tyrimo išvadomis kreiptis į Statybos sektoriaus vystymo agentūrą dėl statybos dalyvių veiklos įvertinimo, bus taikoma – tiek rangovui, tiek statybos vadovui – administracinė atsakomybė.
Statybos vadovui, pasak G.Slušnienės, gresia bauda iki 1000 eurų, rangovui – šiek tiek mažesnė.
Agentūra turi teisę stabdyti bendrovės kvalifikacijos atestatą, pareikšti įspėjimą, gali ir visiškai sustabdyti bendrovės veiklą.
Veikla gali būti stabdoma 6 mėnesiams ar net neribotam laikui.
Viduriniojo Kleboniškio tilto per Nerį konstrukcijos ardymo darbus atlieka bendrovė „Kauno tiltai“.
Stambiausia eismo arterija
15min primena, kad Alfonso Meškinio tiltas (kitaip vadinamas Kleboniškio tiltu) per Nerį Kaune iš dviejų tiltų pertvarkomas į trijų dalių: pernai pavasarį atidarytas naujas – šiaurinis tiltas, vidurinis griaunamas ir jo vietoje statomas naujas, o pietinis bus iš esmės rekonstruojamas.
A.Meškinio tilto per Nerį (viduriniojo tilto) rekonstrukcijos ties Kaunu darbai pradėti dar praėjusiais metais. Pagal sutartį jie turėtų būti baigti iki 2024 m. pabaigos. Šios sutarties darbų vertė – 68,37 mln. eurų su PVM.
Demontuojama vidurinio tilto konstrukcija pavojingai įgriuvo vasario 14-osios vakare. Laimei, niekas nenukentėjo. Per savaitgalį ji stabilizuota, kad nekeltų pavojaus eismo saugumui per šalia esančius šiaurinį ir pietinį tiltus.
Eismas dėl įvykio po tiltu esančioje Panerių gatvėje buvo uždarytas.
Vasario pabaigoje vykdyti atitrūkusios Kleboniškio tilto konstrukcijos ardymo darbai – saugiai nugriauta pavojingiausia laikyta statinio dalis.
Apie 400 tonų sverianti persisvėrusios tilto konstrukcijos dalis trupinta ekskavatoriumi su betono ardymo žirklėmis, kurios strėlės siekia 22 metrus.
3 naktis dėl to ties Kaunu buvo uždaryta pagrindinė šalies automagistralė. Tuo metu eismas nukreiptas per miestą aplinkkeliu.
Kaip anksčiau 15min teigė tilto rekonstrukcijos darbus atliekančios bendrovės „Kauno tiltai“ komunikacijos specialistė Giedrė Samulionytė-Lekavičienė, betono „trupiniai“, laikantis aplinkosauginių reikalavimų, bus išvežti antriniam perdirbimui.
Skaičiuojama, kad šiuo kelio ruožu, į kurį patenka ir minėtas tiltas, nuo Biruliškių sankryžos iki „Via Baltica“ kai kuriomis dienomis automobilių srautas siekia iki 78 tūkst. automobilių. Taigi tai yra stambiausia ir intensyviausia šalyje eismo arterija.