„Sprendimas įrengti šviesoforinę sankryžą ir pėsčiųjų perėją buvo priimtas dėl trijų priežasčių. Pirma – didelis avaringumas. Per pastaruosius ketverius metus šioje vietoje turėjome 6 įvykius, kurių metu buvo sužaloti žmonės. Antra priežastis – nuolat savo gyvybe rizikuojantys žmonės, kertantys Karaliaus Mindaugo prospektą iš Nemuno salos pusės. Be to, įrengus šviesoforinę sankryžą vairuotojams atsiras galimybė iš Maironio gatvės atlikti kairįjį posūkį link Šančių“, – pranešime cituojamas Kauno miesto tarybos narys, Eismo saugumo komisijos pirmininkas Rimantas Mikaitis.
Anot R.Mikaičio, šiuo metu vairuotojai, išsukę iš Maironio gatvės, turi kirst kelias eismo juostas ir bandyti apsisukti. Dėl to kyla avarinės situacijos, kurių pavyks išvengti įrengus šviesoforą.
„Naujasis šviesoforas bus koordinuotas su kitais Karaliaus Mindaugo prospekte esančiais šviesoforais, todėl spūsčių pavyks išvengti“, – teigė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Įrengs pėsčiųjų perėją
Nemuno salos pusėje automobilius pastatę vairuotojai plačią ir judrią gatvę dabar dažniausiai įveikia bėgdami per ją. Kauniečiai juokauja, jog po tokio bėgimo adrenalino kartais užtenka visai dienai. Šiuo metu norint saugiai kirsti Karaliaus Mindaugo prospektą, reikia eiti iki S.Daukanto gatvės pėsčiųjų tilto arba iki Nemuno ar Birštono gatvėse esančių požeminių perėjų.
„Automobilių statymas Nemuno salos pusėje labai populiarus. Pėsčiųjų perėja kauniečiams intensyviu eismu pasižyminčią gatvę padėtų pereiti saugiai“, – pabrėžė R.Mikaitis.
Dėmesys trišalėms sankryžoms
Kovojant su juodosiomis dėmėmis šįmet ypatingas dėmesys skiriamas saugumo didinimui trišalėse sankryžose. Balandžio mėnesį Raudondvario plento ir Jovarų gatvės sankirtoje įrengus šviesoforinę sankryžą, ženkliai sumažėjo avarinių situacijų. Šiuo metu taip pat braižomas P.Kalpoko ir Jonavos gatvių šviesoforinės sankryžos projektas.
Kauno miesto savivaldybės užsakymu Kelių ir transporto tyrimo instituto specialistai pernai ištyrė per pastaruosius ketverius metus mieste įvykusios eismo įvykius bei jų priežastis. Išanalizavę gautą informaciją, ekspertai sudarė vadinamąjį „juodųjų dėmių“ žemėlapį, kuriame nustatė 66 pavojingiausias vietas.
Praėjusiais metais įrengtos reguliuojamos pėsčiųjų perėjos Tvirtovės alėjoje, Taikos prospekte prie Vyturio gimnazijos ir S.Daukanto progimnazijos. Taip pat pastatyti šviesoforai Taikos ir Garažų gatvių sankryžoje, A.Juozapavičiaus ir M.K.Čiurlionio gatvių sankryžose. Įrengtas išplatinimas ir saugumo salelės Marijampolės plento sankryžoje su Raudonojo Kryžiaus gatve. Taip pat įrengti šviesoforai nereguliuojamose perėjose K. Baršausko gatvėje.
„Šiuo metu apie 20-yje „juodųjų dėmių“ jau įrengtos įvairios papildomos saugumo priemonės. Likusiųjų pavojingų vietų likvidavimas – artimiausiuose Kauno miesto planuose“, – teigė R.Mikaitis.