„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2017 10 21

Iš prekybos kanapių produktais JAV turtus susikrovęs lietuvis: „Didžiausia klaida, kurią galėjau padaryti – sustoti“

Kol Lietuvoje diskusijos apie medicinines kanapes dar tik įsibėgėja, energingi Lietuvos verslininkai į sparčiai besiplečiančią medicininių kanapių produktų rinką įžengė JAV. Internetiniu verslu užsiimantis Benediktas Gylys nutarė, kad prekyba kanapių ekstraktu šioje šalyje yra perspektyvi niša. Drąsus verslininkas nesuklydo ir tai jam padėjo susikrauti turtus.
Benediktas Gylys
Benediktas Gylys / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Prekyba kanapių ekstraktu – tik viena internetinio verslo sritis, kuria užsiima Benediktas. Jo įkurtos vitaminų ir papildų elektroninės parduotuvės JAV sėkmingai veikia jau septynerius metus. Debiutinę knygą „Bitonomija. Įvadas į pirmą milijoną internetu“ pristatęs lietuvis joje dalijasi sėkmę atnešusiomis strategijomis ir dėsto verslo internetu vingrybes.

B.Gylys su 15min dalijosi mintimis apie prekybą kanapių produktais JAV, naująją knygą ir internetinio verslo subtilybes. Jaunojo verslininko teigimu, svarbiausia – keliskart nudegus nepasiduoti ir suvokti, kad gera idėja yra tik maža dalis produkto sėkmės.

Kanapių ekstraktas padeda nuo skausmo ir nerimo

Kas yra lietuviams mistiškai skambantis „CBD aliejus“ – kanapių ekstraktas, kuriuo internete prekiauja B.Gylys? Pasak verslininko, šį ekstraktą amerikiečiai naudoja tiek nuo lėtinio skausmo, tiek nuo įvairių rūpesčių, nerimo, streso bei nemigos. Pagrindinė jo veiklioji medžiaga yra kanabidiolis (CBD). Šis kanabinoidas, randamas kanapėse, nesukelia apsvaigimo, kaip irgi kanapėse randama psichoaktyvi medžiaga THC.

Pastaraisiais metais vis daugiau JAV valstijų legalizuojant kanapes ir jų produktus tiek medicininiais tikslais, tiek asmeniniam vartojimui, legalus tapo ir CBD kanapių ekstraktas.

„CBD legalus tapo prieš dvejus–trejus metus. Todėl ekstrakto rinka dar yra pakankamai laisva, į ją gali įžengti nauji žaidėjai. Didžiosios farmacijos bendrovės dar tik pradeda atrasti šią rinką“, – 15min sakė B.Gylys.

Pasak verslininko, įvairių sveikatingumo papildų ir vitaminų gamyba ir prekyba JAV jis užsiima jau septynerius metus, nuolat seka tendencijas ir sėkmingus produktus. Išvydęs gerus atsiliepimus ir augantį susidomėjimą būtent CBD ekstraktu, jis nutarė žengti į šią nišą.

B.Gylys ne tik prekiauja ekstraktu: jam priklauso ir dalis fabriko Floridoje, kuris gamina šį ekstraktą. Kas padeda lietuviui konkuruoti su vietiniais gamintojais ir pardavėjais bei užsidirbti pelną? B.Gylys sako, kad svarbiausia – lankstumas ir konkretumas.

„Konkuruojame su didelėmis įmonėmis, kurios turi sudėtingas struktūras ir sprendimus priima labai lėtai. Jos orientuojasi į šimtus skirtingų produktų, o mes turime kelis populiariausius. Be to, skirtingai negu „senojo kirpimo“ įmonės, mes naudojame naujausius rinkodaros, reklamos įrankius. Senosios įmonės vis dar bando „važiuoti“ ant televizijos, radijo ir laikraščių, tačiau šioje rinkoje ne tai yra efektyviausia“, – pasakoja B.Gylys.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Benediktas Gylys ir Remigijus Šimašius
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Benediktas Gylys ir Remigijus Šimašius

Padeda verslininkui, anot jo paties, ir anksčiau panašioje srityje sukaupta patirtis: B.Gylio teigimu, kanapių ekstrakto rinka turi panašumų su vitaminų ir maisto papildų rinka, kurioje jis veikia jau septynerius metus. Be to, JAV B.Gylio verslas turi atskirą, į tyrimus orientuotą padalinį, kuriame dirbantys du žmonės atlieka tyrimus ir stebėjimus, dėl ko galima greitai reaguoti į pasikeitimus.

Ar lietuviui nėra sunku susigaudyti JAV teisinėje ir biurokratinėje sistemoje? B.Gylys pripažįsta – tai nelengva. Anksčiau jis į įstatymus gilinosi pats, bet vėliau suprato, kad naudingiau samdyti vietinius konsultantus.

„Samdau konsultantus, kurie, nors ir už didelį įkainį, bet sukuria didelę vertę. Jie atsako į klausimus, kurių nežinojimas man galėtų skaudžiai kainuoti netolimoje ateityje“, – sako verslininkas.

O kaip nutiko, kad verslu internete panoręs užsiimti jaunuolis pasinėrė ne į Lietuvos, bet į JAV rinką? Pasak B.Gylio, tada, kai nutarė išbandyti jėgas šioje srityje, Lietuvoje internetinis verslas dar nebuvo tiek pažengęs, kiek dabar.

„Skirtumas tarp vartotojo Lietuvoje ir JAV nuolat mažėja. Bet prieš septynerius metus, kai pradėjau veiklą, lietuviai dar turėjo labai daug klausimų: ar saugu apsipirkinėti internetu, ar tai protinga, ar paprasta. O statistinis amerikietis jau turėjo „Paypal“ paskyrą ir „Visa“ ar „Mastercard“ kortelę prie kompiuterio“, – sako B.Gylys.

Ne paskutinis veiksnys, pasak B.Gylio, buvo ir rinkos dydis. Jis suprato, kad JAV rinka visuomet bus didesnė negu Lietuvos.

Internete svarbiausia bandyti ir nepasiduoti

B.Gylys yra interneto verslininkas, nors knygoje pats prisipažįsta, kad toks apibūdinimas jį ne itin žavi. Jis dirba ir užsidirba daugiausia sėdėdamas prie kompiuterio ekrano. Galimybė užsiimti verslu internete, nepakylant nuo kėdės, vilioja daugelį jaunuolių. Tačiau ką žinoti pradedančiajam yra svarbiausia? Kokius paplitusius mitus B.Gylys gali paneigti iš savo patirties?

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Knyga „Bitonomija. Įvadas į pirmą milijoną internetu“
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Knyga „Bitonomija. Įvadas į pirmą milijoną internetu“

„Daug mitų ateina iš vadinamųjų sėkmės istorijų. Žmonės tiki vienos idėjos, vienos sėkmės, vienos loterijos laimėjimo galimybe. Jie galvoja: aš turiu gerą idėją, aš ją įgyvendinu, ir jei ta idėja gera – man pasiseks, o jei ne – tai ne. Bet iš tikrųjų verslo kūrimas internete yra labiau kelionė, kuriai turi būti nusiteikęs. Daugelis to nesupranta. Jei jiems nepasiseka, jie nusivilia, įsikala į galvą mintį, kad yra neverslūs ar neturi gerų idėjų“, – sako B.Gylys.

Taip pat jaunasis verslininkas pažymi, kad svarbu išvengti tikėjimo, jog sėkmei internete užtenka tik išties gero produkto ar įdomios, dar nematytos idėjos.

„Nemažai žmonių galvoja, kad užtenka sugalvoti idėją ir sukurti tinklalapį. O tada jau savaime atsiras pardavimai, laikai socialiniuose tinkluose ir susidomėjusių žmonių eilės kaip prie „Apple“ parduotuvių. Tačiau net ir fantastiškai gera idėja yra tik penki, dešimt ar penkiolika procentų produkto sėkmės. Nūdienos virtuali ekonomika man primena agresyvų turgų Maroke, kur visi prekeiviai tave tempia į kairę ir į dešinę prie savo prekių. Tai va, internete būtinas gebėjimas pritraukti tuos žmones. Atsistoti ir pasakyti: aš įdomus, mano produktai įdomūs, pirkite iš manęs“, – tvirtina B.Gylys.

Didžiausia klaida, anot verslininko, kurią gali padaryti internete norintis pasiekti sėkmę žmogus – sustoti.

„Internetas siūlo tiek galimybių, kad jei sugebi save nuolat motyvuoti, mokytis iš klaidų ir po eilinio suklupimo atsistoti bei bandyti dar kartą, galiausiai tavo sėkmė yra kone neišvengiama“, – sako B.Gylys.

Knyga apie bitonomiją, bet ne apie bitkoinus

Knygą apie verslą internete B.Gylys parašyti norėjo dešimt metų. Būtent prieš 10 metų prasidėjo pirmieji tada ką tik mokyklą baigusio vaikino bandymai lįsti į internetą ir domėtis, kaip per jį galima uždirbti.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Benediktas Gylys
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Benediktas Gylys

„Nuolat pasiklysdavau tarp dezinformacijos ir įvairių reklamų, pasakojančių, kad vieniša motina uždirba 470 dolerių per savaitę naudodama vieną keistą triuką. Tai, ką rasdavau apie verslą internete, dažniausiai būdavo arba tiesiog apgaulė, arba nišiniai dalykai. O man reikėjo kažko esminio, paprasto, kuris mane nukreiptų teisingu keliu. Man tada trūko tokios knygos, kurią dabar pats parašiau“, – sako B.Gylys.

Dėl knygos pavadinime esančio žodžio „bitonomija“ B.Gylys nuolat susilaukia klausimų, ar ši knyga yra apie bitkoinus. Jo teigimu, žmonės pamiršta, kad bitas – tai pirmiausia informacijos vienetas, o ne kriptovaliutos šaknies pradžia. „Gal tai man padės, nes šiuo metu išaugęs susidomėjimas bitkoinais“, – šypsosi naujai iškeptas rašytojas.

Knygos pristatymo metu B.Gylys išsakė mintį, kad knygos, skirtos visiems, iš tikrųjų nėra skirtos niekam. Kam tuomet skirta jo knyga?

„Knyga skirta jaunam, atviram, ieškančiam kelių į sėkmę žmogui. Žmogui, kuris yra pasirengęs leistis į kelionę kartu su manimi. Kuris pasiruošęs ne vienam šūviui pro šalį, bet yra nusiteikęs mokytis, patirti, išmokti naujų dalykų“, – sako B.Gylys.

Knygos pagrindinis rašymas truko dvejus metus, tačiau, pasak B.Gylio, knygos idėja ir struktūra jo galvoje sukosi daug ilgiau.

„Apie knygą aš ilgai galvojau. Prieš miegą, pakeliui į sporto klubą, būdamas su draugais vis pagalvodavau – tą galėčiau parašyti, aną galėčiau parašyti, čia įdomi mintis. Pats, skaitydamas įvairius straipsnius, protingų asmenų mintis, galvojau ne tik tai, ką galėčiau pritaikyti sau, bet ir kas galėtų būti įdomu mano knygos skaitytojui. Vieną dieną supratau, kad mintyse jau turiu planą ir struktūrą. Ilgiausiai užtruko kova su vidiniu kritiku ir baimės, kurias reikėjo įveikti, kad būčiau pasiruošęs paimti ir parašyti knygą“, – sakė B.Gylys.

B.Gylys turi ir savo paramos fondą, kuris veiklą pradėjo prieš penkerius metus. Vien per praėjusius metus fondas išleido beveik 150 tūkst. eurų remdamas jaunuosius talentus ir kurdamas tokius renginius, kaip „Vilnius išranda 2017“.

„Kurdamas fondą norėjau išsikelti tikslų, kurie mane kasdien motyvuotų naujai darbo dienai. Be to, norėjau ir tiesiog padaryti savo gyvenimą įdomesniu. Žmonės, kurie perka naujus automobilius, juk irgi nori meilės, nori būti vertinami. O aš to paties norėjau su savo paramos fondu. Norėjau susipažinti su įdomiais ir kūrybingais žmonėmis ir prisiliesti prie didesnių tikslų negu savo ego patenkinimas naujais drabužiais ar nauju automobiliu“, – sakė B.Gylys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“