Pagal kovo 5 d. tarybos sprendimą, kuris vadintas kompromisiniu, didžiausia naujiena yra ta, kad pusvalandinių bilietų nebelieka – valandinis bilietas kainuos 1,25 euro.
30 dienų bilieto kaina, kaip planuota, turėjo nuo 29 eurų kilti iki 45 eurų, tačiau pakoregavus sprendimą kaina kils mažiau ir sieks 38 eurus.
Metinis bilietas (365 dienų, 12 mėnesių) dabar kainuoja 310 eurų. Nauja kaina turėjo būti net 480 eurų, tačiau nuspręsta, kad toks bilietas brangs iki 405 eurų.
Plačiau – Vilniaus valdžia apsisprendė: pusvalandžio bilieto neliks, alternatyva – dukart brangesnė.
Opozicija nepasidavė ir Vilniaus tarybos „Laisvės ir teisingumo“ frakcija artimiausiame tarybos posėdyje ketino siekti grąžinti 30 min. bilietą vilniečiams.
Meras V.Benkunskas pirmadienį surengė spaudos konferenciją, kurioje pristatė naują siūlymą dėl viešojo transporto bilietų kainų korekcijų.
Kaip aiškėja, persigalvota dėl pusvalandinių bilietų naikinimo.
„Atsižvelgėme į išsakytas nuomones ir nuo liepos 1 d. viešojo transporto kainodara išliks tokia, kokia yra ir šiandien. Bus grąžintas 30 min. bilietas.
Tas įprotis, kuris yra susiformavęs per keliolika metų turint du skirtingus laiko bilietus, jis bus tęsiamas ir toliau. Čia yra gera pamoka, kad iš tikrųjų įprotis, kurį žmonės susiformuoja naudodamiesi viešąja paslauga, turi būti keičiamas palaipsniui, jautriau“, – sakė meras.
Pusvalandinio bilieto kaina sieks iki euro, greičiausia kainuos eurą. Visi kiti kainų pokyčiai, patvirtinti kovo pradžioje vykusiame tarybos posėdyje, išliks. Taip pat žadama toliau tęsti tuos planus, kurie buvo patvirtinti dėl viešojo transporto plėtros, naujų autobusų pirkimo ir t.t.
Anot mero, pamoka išmokta.
„Buvo prašymas, kad keleiviams, kurie važiuoja kelias stoteles ar keliolika minučių, turėti trumpesnės trukmės bilietą“, – sakė V.Benkunskas.
Pabrangimas, pasak mero, yra neišvengiamas, nes tai turi padengti kelionių kaštus. Šiuo metu pusvalandinis bilietas kainuoja 0,65 euro.
V.Benkunskas informavo, kad pusvalandžio bilietai grąžinami laikinai – iki 2027 metų.
Klausimą dėl pusvalandinio bilieto grąžinimo Vilniaus miesto taryba svarstys balandžio 9 d.
Tokį apsigalvojimą remia ir koalicijos partneriai „laisviečiai“, palaikę sprendimą kelti viešojo transporto kainas, tačiau neslėpę savo abejonių, ar viskas padaryta tinkamai.
„Laisvės partijos frakcijos nuomone, šis siūlymas geriausiai atlieps gyventojų išreikštus lūkesčius viešajam transportui. Norime, kad visos kelionės mieste būtų greitesnės ir patogesnės. Tam reikia ne tik išlaikyti iki karantino buvusius skaičius viešajame transporte, bet ir ženkliai juos padidinti, skatinant ilgalaikių viešojo transporto naudotojų skaičių“, – savivaldybės pranešime cituojama Laisvės partijos frakcijos narė Erika Kuročkina.
Anot savivaldybės, nesikeičia strategija skatinti keleivius rinktis ilgalaikius viešojo transporto bilietus. Šiuo metu 30 dienų bilietas kainuoja 29 eurus ir atsiperka keliaujant bent 45 kartus (30 min – 0,65 euro) arba 32 kartus (60 min – 0,90 euro). Po pokyčių 30 dienų bilietas kainuos 38 eurus, tačiau jis išliks finansiškai naudingesnis tiems, kurie viešuoju transportu kasdien vyksta į darbą ir namo – tai yra per mėnesį keliauja daugiau nei 38 kartus.
Praėjusią savaitę savivaldybė paskelbė apie skelbiamą didžiausią sostinės istorijoje viešojo transporto paslaugų konkursą, kuris, kaip teigiama, „reikšmingai pagerins keleivių kelionių kokybę“.
Planuojama įvesti 7 naujus maršrutus, 44 maršrutų dažnumą padidinti, o 46 maršrutų trasas pakoreguoti, siekiant didesnio patogumo.
Centrinėje miesto dalyje keleivių laukimo laikas neviršys 6–10 minučių, o toliau nuo centro esančiose ir rečiau apgyvendintose teritorijose – 15 minučių. Mieste kursuos 30 proc. daugiau transporto priemonių.