„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2018 11 16

Iš Vilniaus oro uosto viešuoju transportu grįžtančių keleivių skaičius išaugo beveik keturis kartus

Oro uostas Vilniuje natūraliai yra didžiulio judėjimo centras, iš kurio ir į kurį kasdien atvyksta tūkstančiai žmonių. Tai, kokiais metodais jie tai daro, iš dalies apibrėžia visą miesto judumo sistemą. Nauji tyrimai rodo, kad per pastaruosius septynerius metus Vilniuje gerokai pakilo pasitikėjimas viešuoju miesto transportu.
Emigracija
Emigracija / Svajūno Stroino / 15min nuotr.

„Jau ne vienerius metus siekiame palengvinti mūsų keleivių susisiekimą su Vilniaus oro uostu ir sudaryti kaip įmanoma geresnes išvykimo ir atvykimo sąlygas bet kuria transporto priemone. Išaugęs keliaujančiųjų viešuoju transportu skaičius parodo, kad žmonės patenkinti miesto autobusų maršrutais ir dažniu, o atvykimo ir išvykimo iš oro uosto nebemato kaip iššūkio“, – teigia Vilniaus oro uosto direktorius Dainius Čiuplys.

Šių metų rugsėjį atlikta apklausa* rodo, kad vertinant išvykimo iš Vilniaus oro uosto būdus, parskridusius keleivius dažniausiai atvyksta pasiimti jų draugai, šeimos nariai ar kolegos. Tokį grįžimo būdą renkasi 39 proc. apklaustųjų. Antroje vietoje pagal populiarumą yra viešasis transportas, kurį renkasi 11,9 proc. respondentų. Žemiau sąraše – pavėžėtojų ar taksi paslaugos (10,6 proc.), nuosavi ar įmonės automobiliai (10,3 proc.) bei terminale jau stovintys taksi (9,5 proc.).

Viešojo transporto skiltyje matomas didžiausias pokytis.

Būtent viešojo transporto skiltyje matomas didžiausias pokytis. 2011-aisiais atliktoje apklausoje** išvykstantys miesto autobusu teigė vos 3 proc. Vilniaus oro uosto keleivių, kas reiškia, jog iki šių metų šis skaičius išaugo beveik keturis kartus.

„Oro uosto stotelėje stoja 3-iojo G, 1-ojo, 2-ojo, 88-ojo bei 88-ojo N maršrutų autobusai, kurių bendras vidutinis intervalas tarp išvykimų yra vos 4 min. Minėtų maršrutų autobusais tiesiogiai iš oro uosto per 30 min. galima pasiekti miesto centrą ir stotį, senamiestį, Naujamiestį, Naujuoju centru vadinamą dešinįjį Neries upės krantą, Šeškinę, Žirmūnus ir daugelį kitų Vilniaus mikrorajonų. Be to, praėjusiais metais 88-ojo ir 88N autobusų maršrutai, kuriuose važiuoja tik nauji autobusai, tapo greito susisiekimo maršrutais tarp oro uosto ir Naujojo centro, o tai užtikrina vilniečiams ir sostinės svečiams dar patogesnį susisiekimą su miesto centru“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

2017 m. atnaujinus oro uosto prieigas, buvusi viešojo transporto stotelė perkelta arčiau įėjimo. Į Vilnių atvykusių keleivių viešojo transporto autobusai laukia iš karto už atvykimo terminalo durų. Lengviau keliauja ir išskrendantys iš sostinės – jų kelias iki išvykimo salės taip pat gerokai sutrumpėjo.

2017 m. atnaujinus oro uosto prieigas, buvusi viešojo transporto stotelė perkelta arčiau įėjimo.

 VNO transporto prieigos
VNO transporto prieigos

Dainius Čiuplio teigimu, artimiausiu metu Vilniaus oro uosto susisiekimą su miestu tobulinti planuojama ieškant sinergijos su AB „Lietuvos geležinkeliai“.

„Šiandien vos 3,2 proc. keleivių iš oro uosto išvyksta traukiniu, nepaisant to, kad traukinių stotelė, iš kurios galima nuvykti iki centrinės Vilniaus traukinių stoties, stovi vos 200 m nuo oro uosto terminalo. Tikime, kad miesto stoties kryptimi judantiems keleiviams ši alternatyva turėtų būti pati patogiausia, tad Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos metu, tvarkydami transporto prieigas, planuojame plėtrą, kad šis susisiekimo būdas su oro uostu mūsų keleiviams taptų dar patogesnis ir tuo pačiu populiaresnis“, – aiškina Vilniaus oro uosto direktorius.

Pastebima, kad, lyginant 2011 m. ir 2018 m. apklausas, nežymiai, tačiau krito taksi populiarumas, nepaisant to, jog šiemet prie taksi priskirtos ir „Uber“ pavėžėjimo paslaugos. 2011-aisiais 14 proc. respondentų rinkosi grįžti prie terminalo rastu taksi, dar 12 proc. ketino taksi išsikviesti telefonu. Šiemet šie atsakymai nukrito atitinkamai iki 9,5 proc. ir 10,6 proc.

2011-aisiais vykdyta apklausa tuomet parodė, jog miesto autobusus rinktis keleivius labiau paskatintų tinkamesni maršrutai (44 proc.) ir kursavimo dažnis (30 proc.). Šį rudenį Vilniaus oro uosto lankytojai buvo paprašyti skalėje nuo 1 iki 5 įvertinti kiekvienos esamos transporto priemonės galimybes (patogumą, kokybę, kainą ir t.t.). 81,6 proc. respondentų viešojo transporto susisiekimą su Vilniaus oro uostu įvertino 4 ar 5 balais. Bendras įvertinimo vidurkis – 4,1 balo.

* Šių metų rugsėjo mėnesį atlikta Lietuvos oro uostų klientų apklausa įvertino 1 005 Vilniaus, 609 Kauno ir 501 Palangos oro uostų keleivių įpročius. Didžioji dalis respondentų lėktuvais keliauja 2–3 kartus per metus.

** 2011 m. lapkritį atlikta Vilniaus oro uosto atvykstančiųjų keleivių apklausa, skirti išsiaiškinti jų keliavimo elgesį. Viso apklausta 1 030 oro uosto keleivių, didžioji dalis respondentų – skraidantys 1–3 kartus per metus.

Apie Vilniaus oro uostą

Vilniaus oro uostas priklauso Lietuvos oro uostų tinklui, valdančiam trejus oro vartus Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2017 m. jie aptarnavo 5,2 mln. keleivių ir 55 tūkst. skrydžių. Žiemos sezono metu iš Lietuvos oro uostų 15 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 65 reguliariosiomis kryptimis į 56 miestus 26 šalyse. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“