2018 04 12

Išaugo patentų, prekių ženklų ir dizaino paraiškų skaičius

Per pirmąjį 2018 m. ketvirtį Valstybinis patentų biuras gavo net 66 proc. daugiau patentų ir dizaino paraiškų, lyginant su 2017 m. I ketvirčiu. Sausio – kovo mėnesiais patentų paraiškų gauta 25 (2017 m. – 15), dizaino paraiškų – 20 (2017 m. – 12).
Intelektinės nuosavybė
Intelektinės nuosavybė / 123rf.com

Aktyvesni buvo ir prekių ženklus registruojantys pareiškėjai. Nacionalinių prekių ženklų paraiškų per pirmus tris šių metų mėnesius skaičius išaugo šiek tiek daugiau nei 17 proc. Šiemet gauta beveik 900, pernai tuo pačiu laikotarpiu – daugiau nei 750 paraiškų. Beveik ketvirtadaliu (23 proc.) išaugo ir tarptautinių prekių ženklų registracijų, kurių apsaugą prašoma išplėsti į Lietuvą, skaičius: šiemet sulaukta jau 391 prašymų, pernai tuo pačiu laikotarpiu – 317.

Valstybinio patentų biuro direktoriaus Arūno Želvio nuomone, toks pramoninės nuosavybės objektų registravimo augimas vyksta dėl kelių priežasčių. „Visų pirma, Lietuvos ekonominiai rodikliai yra gerėjantys. Antra, smulkus ir vidutinis verslas apie intelektinės nuosavybės apsaugą kasmet žino vis daugiau.

Praeitų metų pabaigoje atlikta apklausa parodė, kad trys ketvirtadaliai Lietuvos įmonių žino apie intelektinės nuosavybės apsaugos galimybes. Prie patentų ir dizaino paraiškų augimo prisideda ir Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros administruojama priemonė „Inopatentas“, pagal kurią juridiniams asmenims kompensuojama dalis su išradimų patentavimu ir dizaino registravimu užsienyje susijusių išlaidų. Pagal „Inopatento“ priemonę šiuo metu įgyvendinama daugiau nei 30 projektų“, – vardino A. Želvys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis