Apie tai pirmieji buvo informuoti buriuotojai. Birželio 21 dieną jie gavo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos uosto kapitono įsakymą, jog laivyba Šventosios uoste laikinai stabdoma. Įsakyme rašoma, kad remiantis Uosto hidrografijos skyriaus duomenimis, uosto vartai yra užnešti, todėl įplaukimas į uostą negalimas.
Buriuotojams po uosto atidarymo buvo siunčiama įvairi naudinga informacija, reklaminiai lankstinukai ir uosto gylių planas, tačiau, kaip juokauja buriuotojai savo tinklalapyje, „laikinai šia informacija naudotis nėra reikalo“.
Kaip 15min.lt pasakojo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Eugenijus Gentvilas, tai direkcijos visiškai nenustebino. „Mes jau seniai žinojome, kad gali būti smėlio užnešimai ir kaip tik dabar skelbiamas konkursas krantų ir supiltų šlaitų sutvirtinimui, apie tai informavome ir Aplinkos apsaugos ministeriją. Kadangi švieži šlaitai, po vandeniu sukasti, natūralu, kad jie juda. Mums staigmenos nebuvo. Įsivaizdavome, kad birželio viduryje taip nenutiks, tačiau birželio 21-osios naktį sukilo stiprus 17 m/s vėjas ir užnešė“, – komentavo uosto vadovas.
Pasak jo, prieš uosto rekonstrukciją atliktuose mokslininkų tyrimuose buvo rašoma, kad anksčiau ar vėliau uostą užneš. Klausimas, kada kokiomis sąlygomis ir kada koks vėjas papūs, esą net mokslininkai nežino. E.Gentvilas negalėjo pasakyti, kiek kainuos papildomi uosto tvarkymo darbai, tačiau jie bus finansuojami iš uosto direkcijos kišenės.
„Uždarytas uostas laikinai jachtoms, negalime rizikuoti svetimu turtu, o valtelės gali įplaukti ir išplaukti“, – teigė E.Gentvilas.
Pirmojo etapo uosto atkūrimo darbų kaina siekė 4mln. Litų. Jame turėtų tilpti 72 jachtos.