Vietos savivaldos įstatymas numato, kad savivaldybių tarybų nariai turi teisę į atlyginimą už pareigų atlikimą ir su pareigų atlikimu susijusių išlaidų kompensavimą.
Kanceliarinėms, pašto, telefono, interneto ryšio, transporto, biuro patalpų nuomos, viešosios informacijos rengėjų teikiamų paslaugų, tarybos nario ataskaitų gamybos ir platinimo bei kitoms reglamente numatytoms išlaidoms apmokėti, kiek jų nesuteikia ar tiesiogiai neapmoka savivaldybės administracija, kas mėnesį gali būti skiriama išmoka, už kurią atsiskaitoma ne rečiau kaip vieną kartą per 3 mėnesius.
„Šios išmokos dydis, atsiskaitymo tvarka ir tinkamomis pripažintinų išlaidų baigtinis sąrašas nustatomi reglamente“, – sakoma Vietos savivaldos įstatyme.
Dėl šios nuostatos laisvumo, kaip matyti iš pastarojo vyksmo aiškinantis tarybų narių išlaidas, kyla daugybė klausimų: nuo to, kam naudojami pinigai, kaip už juos atsiskaitoma, galiausiai, kodėl savivaldybėse taip skiriasi išmokų dydžiai.
Remiantis A.Tapino paviešintais duomenimis, teisėsauga yra pradėjusi tyrimus Vilniaus, Kauno ir Šiaulių miestų, Pagėgių, Šilutės, Neringos, Mažeikių, Tauragės, Kauno rajonų savivaldybėse.
Situaciją aiškinasi ir kaip keisti Vietos savivaldos įstatymą mąsto Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas (VVSK).
Jo nariai mato kelias galimybes, kaip sutvarkyti dabar problemišką situaciją.