Apžiūrėti tvarkomą Šventų Jonų bažnyčios varpinę ir pasigrožėti kvapą gniaužiančia Vilniaus senamiesčio panorama VU muziejus pakvietė nuo birželio 1-osios. Varpinės bokšto restauravimas, kurį planuojama baigti 2012 metais, iš viso atsieis 4,7 mln. Lt.
Restauravimo darbai finansuojami iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir valstybės biudžeto. Tačiau kiek iš šios sumos buvo skirta lifto įrengimui, „15min“ negalėjo pasakyti nei VU muziejaus, nei liftą įrenginėjusios bendrovės „Paradis“ atstovai.
Remontas nekainuos
VU muziejaus administratorė Saulė Valiūnaitė-Kindurienė pasakojo, kad sustojus liftui, jo eksploataciją prižiūrinčios bendrovės darbuotojai kurį laiką negalėjo nustatyti gedimo priežasties. Kiek vėliau paaiškėjo, kad sugedo viena keltuvo detalė, o įmonė tokios pat neturėjo.
„Detalė buvo užsakyta Ispanijoje, dabar laukiame, kada ją atveš ir įstatys“, – sakė moteris.
Įmonės „Paradis“ atstovai jai paaiškino, kad viena lifto detalė buvo brokuota, ir tai, kad keltuvas sustojo, nėra jų kaltė.
Technika turi polinkį gesti, anksčiau ar vėliau taip nutinka, – aiškino Kęstutis Zalieckas.„Kiek kainavo įrengti liftą, pasakyti negaliu, nes nežinau. Tačiau galiu užtikrinti, kad jo remontas papildomai nekainuos, nes detalių garantinis terminas dar nėra pasibaigęs. Todėl nemanau, kad dabar reikėtų pergyventi, jog pinigai lifto įrengimui išleisti veltui“, – pabrėžė S.Valiūnaitė-Kindurienė. Ji vylėsi, kad keltuvu varpinės lankytojai vėl galės naudotis dar šią savaitę. Į ją šiuo metu plūsta būriais.
„Technika turi polinkį gesti“
Įmonės „Paradis“ Liftų serviso vadovas Kęstutis Zalieckas „15min“ aiškino kiek kitaip – anot jo, kol kas dar negalima atsakyti, ar į liftą buvo įmontuota brokuota dažnio keitiklio plokštė, ar ji buvo gera, bet sugedo.
„Viską reikia nuodugniai išsiaiškinti, kol to nepadaryta, apie gedimo priežastis kalbėti negaliu. Technika turi polinkį gesti, anksčiau ar vėliau taip nutinka“, – aiškino jis.
K.Zalieckas atkreipė dėmesį, kad liftas į varpinės bokštą sumontuotas lauke, o jam kenkia ir šaltis, ir karštis. „Nėra tokių liftų, kurie gerai veiktų lauke. Keltuvą į varpinę esame uždengę, kad kuo mažiau jaustų klimato poveikį. Juo galima naudotis esant 5–35 laipsnių temperatūrai, todėl žiemą jis neveiks“, – sakė įmonės atstovas.
Jis patvirtino, kad keltuvo remontui papildomų lėšų nereikės. Vis dėlto K.Zalieckas aiškino nežinantis, kokia keltuvo kaina ir svarstė, kad tai gali būti komercinė paslaptis.
Sostinė turi dar vieną keltuvą – Gedimino kalno funikulierių, atsiėjusį 2 mln. Lt. 2003 m. sumontuotas keltuvas per visą šį laiką nebuvo rimtai sugedęs. „Kartais būna, kad jis išsijungia, pavyzdžiui, dėl elektros pertrūkių. Dažniausiai jis neveikia tada, kai vyksta profilaktinė apžiūra“, – „15min“ sakė keltuvo kasininkė Irena.