2023 01 08

Išskirtiniams ženklams Karklėje 100 tūkst. eurų neužteko

Greta Klaipėdos esančiame pajūrio ruože, apimančią Karklę ir kitus žmonių traukos centrus, ruošiamasi įrengti unikalaus dizaino informacinį ženklinimą, kuris ne tik padėtų lankytojams, bet ir pabrėžtų regiono gamtos išskirtinumą.
Karklė – pajūrio perlas
Karklė – pajūrio perlas / Klaipėdos raj. TIC nuotr.

Tai kainuos daugiau nei 100 tūkst. eurų – daugiau nei iš pradžių planuota. Už mažiau tokios idėjos niekas įgyvendinti nepanoro.

Klaipėdos rajono turizmo informacijos centro vadovė Daiva Buivydienė teigia, kad gruodį paskelbus informavimo sistemos įrengimo pirkimą per dvi savaites atsirado du dalyviai, tačiau abiejų pasiūlymai viršijo tam numatytą sumą – 95 tūkst. eurų, dėl to pirkimas paskelbtas neįvykusiu, ruošiamasi skelbti naują ir darbams iš Klaipėdos rajono savivaldybės numatyti iš viso apie 125 tūkst. eurų.

Aurelijos Jašinskienės / 15min.lt nuotr./Karklė
Aurelijos Jašinskienės / 15min.lt nuotr./Karklė

„Tokia suma ir buvo numatyta preliminarioje sąmatoje, bet, matyt, buvo tikimasi, kad kažkas padarys pigiau, todėl skirta mažiau lėšų. Kitų metų pradžioje skelbsime naują konkursą, dar derimasi su savivaldybe dėl papildomų pinigų“, – BNS sakė D. Buivydienė.

Anot jos, naujojo ženklinimo įrengimą kelių kilometrų pajūrio ruože tikimasi pradėti kitais metais nuo Karklės, o visose numatytose vietose užbaigti iki 2024-ųjų pabaigos.

Sistemą apims specialūs stendai, krypties rodyklės, suoleliai, nuorodos greta lankytinų vietų, pačioje Karklėje, taip pat prie kaimo teritorijoje esančios Olando kepurės, Kukuliškių piliakalnio, šalia pėsčiųjų takų ir jų sankirtose.

Pagal techninį projektą, ženklinimas išsiskirs originaliomis formomis, jo gamybai bus naudojamas plienas, rūdintas metalas, armatūra, medis, akmuo.

Klaipėdos rajono turizmo informacijos centro nuotr./Karklė
Klaipėdos rajono turizmo informacijos centro nuotr./Karklė

„Čia kiekvieno skonis, patinka toks dizainas ar ne, bet svarbiausia, jog tai tinka bendruomenei“, – sakė D. Buivydienė.

Mažosios Lietuvos saugomų teritorijų direkcijos vadovas Darius Nicius vertina tai, kad planuojant naują ženklinimą nenueita lengviausiu ir pigiausiu keliu, tam tikrais atvejais pasirinkti gabionai – akmenų pripildyti metaliniai narvai, kurie atspindi vietinį kraštovaizdį.

„Kad kažkiek būtų susiję su Karklės paplūdimiu, kuris išsiskiria akmeningu ruožu, akmuo yra Karklės išskirtinumas, ženklinime jis turėtų atsispindėti, buvo pasirinktas toks architektūrinis sprendinys. Nenueita pigiausiu keliu, kai ant stulpelio uždedama skardinė lentelė“, – BNS sakė D. Nicius.

D. Buivydienės teigimu, bendruomenė norėjo naujo, išskirtinio ir vieningo ženklinimo.

„Poreikį suformulavo regioninis parkas, kartu su vietos bendruomene. Tikslas buvo, kad būtų vieninga sistema, kraštovaizdžiui palankus vaizdas, bendradarbiaujant su architektais apsispręsta, kaip tai turi atrodyti“, – teigė ji.

D. Nicius sako, kad ženklinimo poreikis atsirado Karklėje per paskutiniuosius 10–15 metų daugėjant lankytojų.

„Anksčiau Karklės kaimas buvo neatrastas Klaipėdos priemiestis, minimaliai lankomas, bet per paskutinius 10–15 metų jis virsta kurortine gyvenviete ir sulaukia daug lankytojų, atsirado poreikis papildomos, vieningos informacijos pateikimo, palengvinti žmonėms judėjimą link paplūdimio ar pačiame kaime“, – BNS sakė D. Nicius.

Jo teigimu, Karklėje kartais gali negelbėti internetas bei išmaniosios technologijos, kuriomis naudojasi šiuolaikiniai keliautojai, tačiau ženklai padės visada.

„Vien Karklės kaime yra apie dešimt takų arba laiptų link jūros, lankytojai ne visada juos randa, kartais atsiduria į sodybų teritorijas. Tai yra trūkumas, buvo identifikuota problema, nutarta, kad reikia palengvinančių nuorodų. Kartais, kai link jūros reikia eiti miško takeliu, tai ne visada ir „Google“ padeda“, – kalbėjo D. Nicius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų