Penktadienį vykusiame uosto tarybos posėdyje Lietuvos laivų statytojų ir remontininkų asociacijos prezidentas Arnoldas Šileika išreiškė nerimą, jog dumblo valymas šioje teritorijoje vis dar neišspręstas, o tai stabdo kitus projektus.
„Daug neaiškumo. Naujausias konkursas, kur rangovas paskelbtas išvalyti duobes, du mėnesius vėluoja. Klausimas, ar apskritai jis pajėgus įgyvendinti, nes matomre, kaip darbai vyksta, kokie pajėgumai numatyti darbams atlikti. Noriu atkreipti dėmesį, kad problema labai aktuali ir norėtųsi aiškesnio plano“, – sakė A.Šileika.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Infrastruktūros direktorius Vidmantas Paukštė patikino, jog jau pirmadienį ilgai lauktas projektas turėtų startuoti.
Pirmadienį planuojame, kad rangovas pradės fiziškai užteršto dumblo išsiurbimo, iškasimo iš Malkų įlankos dugno valymo darbus, – sakė V.Paukštė.
„Pirmadienį planuojame, kad rangovas pradės fiziškai užteršto dumblo išsiurbimo, iškasimo iš Malkų įlankos dugno valymo darbus. Užteršto grunto aikštelė parengta technologiškai šiems darbams. Aišku, tai bus po metų teisinio ginčo dėl viešųjų pirkimų procedūrų. Galų gale turėsime pajudėjusį realų procesą“, – sakė V.Paukštė.
Konkursą šiems darbams atlikti uosto direkcija buvo paskelbusi dar pernai rugpjūtį. Gruodį konkurso laimėtoju buvo pripažintas suomių ir estų kompanijų „Sito Rakennuttajat Oy“, „Versirakennus Ojanen Oy“ ir „Baltic Techservice OU“ konsorciumas. Tačiau antroje vietoje likusios UAB „MT Group“ ir Nyderlandų bendrovė „Jan De Nul“ ginčijo tokį sprendimą. Kol vyko teisminiai ginčai, darbai negalėjo prasidėti.
Pasak V.Paukštės, pagal pasirašytą sutartį konsorciumas Malkų įlankoje pirmojo etapo metu išvalys daugiau nei 200 tūkstančių kubinių metrų grunto. Tai atvers galimybes kitais metais pradėti pirmo etapo gilinimo darbus Malkų įlankoje, kur ateityje norima priimti didžiausius į Baltijos jūrą įplaukiančius laivus. Gylis šioje uosto dalyje turėtų pasiekti 14,5 metro. Šiuo metu jis siekia apie 11–12 metrų. Gilinant pirmojo ir antrojo etapo metu planuojama iškasti apie 1,4 mln. kub. metrų grunto.
Šio projekto pradžios itin nekantriai laukia bendrovė „Vakarų laivų gamykla“. Naują doką, skirtą remontuoti „Panamax“ laivus, dar pernai įsigijusi bendrovė dėl įgyvendinamų infrastruktūros projektų Malkų įlankoje kol kas negali jo pastatyti į naują vietą ir pradėti juo operuoti.
Gylis šioje uosto dalyje turėtų pasiekti 14,5 metro. Šiuo metu jis siekia apie 11–12 metrų. Gilinant pirmojo ir antrojo etapo metu planuojama iškasti apie 1,4 mln. kub. metrų grunto.
Planuojama, kad Malkų įlankos valymo darbai bus atlikti per 2018 metus. Būtent šioje uosto dalyje yra susikaupę daugiausia šia medžiaga, tributilo alavu, užteršto dumblo. Ši medžiaga naudota laivų korpusams padengti.
Labiausiai užterštas gruntas bus išsiurbtas, nuvežtas į specialią aikštelę ir, apdorojant cheminiais reagentais, kad būtų surišamos kenksmingos medžiagos, sandėliuojamas didžiuliuose maišuose. Likusį, ne tokį užterštą gruntą, manoma, būtų galima panaudoti, pavyzdžiui, keliams tiesti.