Apie tai, kokių sunkumų patiria mokyklos šiais visuotinės įtraukties mokslo metais, garsiai prabilo prieš kelias savaites naujausią žurnalo „Reitingai“ numerį pristatę jo leidėjai. Jų pateiktose duomenų lentelėse aiškiai matyti skirtumai, kiek kurios mokyklos turi vaikų su specialiaisiais ugdymosi poreikiais (SUP). Ir tie skirtumai labai dideli.
Štai tarkim, kai kuriose trumposiose gimnazijose šių mokinių dalis sudaro 15 proc. visų mokinių, o kitur nėra nė vieno. Ilgosiose gimnazijose tie skirtumai dar didesni – Lietuvoje yra net keletas mokyklų, kuriose mokosi arti pusės mokinių, turinčių individualių poreikių. Bet yra ir tokių, kur tokių vaikų vos vienas kitas.
Kodėl tie skirtumai tokie dideli, dar teks atsakyti.
Vaikai 77, pagalbos mokytojai – vos penki
Ilgųjų gimnazijų sąraše, kuriame pateikiamas bendras mokinių skaičius, kiek iš jų turi specialiųjų ugdymosi poreikių ir kokią procentinę dalį šie vaikai sudaro, pirmoji rikiuosi Anykščių r. Troškūnų K.Inčiūros gimnazija. „Reitingų“ duomenimis, joje iš viso mokosi 211 mokinių ir net 121 iš jų (arba – 57,3 proc.) turi SUP.