„Svarbu suprasti, kad egzistuoja konkurencija, o daugelis sprendimų priimami komerciniais pagrindais“, – BNS sakė ambasadorė, kuri Afganistane lankėsi su krašto apsaugos ministro Juozo Oleko delegacija.
„Bet Lietuva turi daug ką pasiūlyti. Ji turi didelį uostą su unikaliomis galimybėmis. Yra labai geros galimybės dalyvauti visame procese“, – teigė D.A.McCarthy.
Afganistane viešėjęs „Lietuvos geležinkelių“ atstovas Andrejus Ponomariovas BNS sakė, kad iki šiol per Lietuvą iš Afganistano pervežta apie tūkstantis konteinerių, o pokalbiai dėl tolimesnių vežimų vyksta nuolat.
„Vežama dviem maršrutais – per Uzbekistaną ir per Kirgiziją. Jau pervežta apie 1000 konteinerių. Nuolat vyksta pokalbiai dėl tolimesnių vežimų“, – BNS sakė Krovinių ekspedijavimo departamento „LG ekspedicija“ direktorius A.Ponomariovas.
Anot jo, „Lietuvos geležinkeliai gali pasiūlyti visas paslaugas, susijusias su krovinių vežimu, įskaitant jų ekspedijavimą per kitas teritorijas ir kitomis transporto rūšimis, taip pat kitas papildomas paslaugos – sandėliavimą, krovą, uosto ekspediciją.“
Labai glaudžiai bendradarbiaujama tiek su Klaipėdos uoste veikiančiomis bendrovėmis, tiek su kitomis Lietuvos bei užsienio įmonėmis“, – teigė A.Ponomariovas.
Dėl amerikiečių krovinių gabenimo iš Afganistano ir į jį Lietuva tariasi ir su Kazachstanu. Pirmadienį šį klausimą aptarė Lietuvos susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius su Kazachstano valstybinės geležinkelių įmonės „Kazakstan Temir Žoly“ vadovu Askaru Maminu.
Anot ministro, svarstoma ir apie Zoknių oro uosto įtraukimą į nekarinių NATO krovinių tiekimo grandinę.
Neseniai pranešta ir apie didesnį krovinių srautą per Klaipėdos uostą, kai viena didžiausių Lietuvos logistikos bendrovių „VPA Logistics“ Vašingtone pasirašė bendradarbiavimo sutartį su NATO įgaliota atstove bendrove „GaTe Logistics“ dėl maisto ir kitų krovinių gabenimo.
NATO kovines operacijas Afganistane žada baigti kitąmet.