Lapkričio 25 d., besitęsiant „Juodojo penktadienio“ nuolaidų bei masinių pirkimų bangai, vieną pirkinį internetu nusprendė įsigyti ir kaunietis Linas. „AliExpress“ svetainėje jis nusipirko išmanųjį laikrodį ir vietoj 40-ties eurų džiaugėsi sumokėjęs vos 10. Siunta turėjo atkeliauti iš Singapūro.
Smagu Lietuvoje gyventi. Žmonės, gavę ne savo daiktą, naudojasi kaip savu.
Apie gruodžio vidurį jis sulaukė elektroninio laiško su pranešimu, kad jo siunta yra sėkmingai pristatyta. Linas nustėro: kaip tai pristatyta, jei niekas jam nieko nepristatė?
„Puoliau pagal turimą siuntos numerį tikrinti jos kelią iš Singapūro į Kauną. Išsiųsta mano prekė buvo gruodžio 2 d. Lietuvą pasiekė gruodžio 9 d. Pristatymui perduota kitą dieną. Gruodžio 10 d. ji įteikta gavėjui. Tik ne man. Taip ir nežinau, kokiu adresu jie ją pristatė. Negavau jokio pranešimo, kad reikia atsiimti siuntą“, – istoriją ėmė pasakoti kaunietis.
Jis iškart susisiekė su „Lietuvos paštu“. Sulaukė atsakymo, kad informacija bus patikrinta ir patikslinta.
„Kitą dieną su manimi susisiekė 41-ojo pašto skyriaus Kaune atstovas. Paaiškino, kad siunta buvo įteikta kažkokiai moteriškei. Pasakė jos vardą ir pavardę, bet nepamenu. Kad įteikė kartu su kažkokiais vaikiškais drabužėliais. Paštininkė pristatė į namus. Kaip registruotą siuntą gali atiduoti kitam žmogui? Kitu adresu? Jis, priimdamas siuntą, juk nepateikė numerio. Smagu Lietuvoje gyventi. Žmonės, gavę ne savo daiktą, naudojasi kaip savu. Turėtų grąžinti paštui, suvokę, kad ne savo gavo“, – nusivylęs kalbėjo Linas.
Jis susisiekė su siuntos pardavėju Singapūre, pasiteiravo, ar šis nesumaišė adreso, ar teisingai jį užrašė ant siuntos – viskas buvo padaryta tinkamai. Tuomet Linas pakartotinai kreipėsi į paštą, parašė ir „Facebook“ žinutę.
„Nesulaukiu jokio atsakymo iki šiol. Tik 41-ojo pašto skyriaus darbuotojas, kai paskambinau praėjusį penktadienį, patarė man dar kartą užsisakyti daiktą. Patikino, kad neturi mano siuntos ir viskas. Tai normalu? Niekad nėra taip buvę. Net kai neregistruotas siuntas iš užsienio siunčiausi. Juk siunčiantis registruotą siuntą, reikia žmogaus parašo atsiimant. Paštas paprasčiausiai nenori prisiimti atsakomybės“, – niršo kaunietis.
15min susisiekė su „Lietuvos pašto“ Korporatyvinių reikalų departamento vadove Vaida Budriene. Ši patikino, kad skundą iš šio kliento „Lietuvos paštas“ yra gavęs praėjusią savaitę.
„Šiuo metu nagrinėjame skundą. Atsakymą turime klientui pateikti per 14 dienų nuo skundo pateikimo. Tą ir padarysime. Todėl, kol vyksta vidinis tyrimas, kažką komentuoti viešai apie šį įvykį negaliu. Tik dar kartą galime užtikrinti klientą, kad skundą gavome, tiriame, būtinai su juo susisieksime. Jeigu klientas leis, tyrimo išvadas suteiksime ir jums. Labiausiai norėtumėme nuraminti klientą, kad tikrai, tikrai tiriame įvykį ir jo nepamiršome“, – patikino „Lietuvos pašto“ atstovė.
Gavę „Lietuvos pašto“ tyrimo išvadas, jomis papildysime šį straipsnį.
Papildyta gruodžio 31 dieną. Paskutiniąją 2018 metų dieną su 15min redakcija susisiekęs kaunietis Linas pranešė, kad pagaliau sulaukė „Lietuvos pašto“ tyrimo išvadų.
„Patikrinome Jūsų nurodytos siuntos duomenis akcinės bendrovės Lietuvos pašto (toliau – bendrovė) informacinėje sistemoje. Vadovaujantis joje esančiais įrašais, tarptautinė registruotoji siunta Nr. RB663491846SG Vilniaus logistikos centre gauta 2018 m. gruodžio 9 d. Siunta nukreipta į paskirties – Kauno 41-ąjį – paštą ir 2018 m. gruodžio 10 d. pasirašytinai įteikta siuntos gavėjui ant siuntos nurodytu adresu.
Pažymime, kad pašto siuntų duomenys į informacinės sistemos duomenų bazę įrašomi vadovaujantis informacija, esančia ant pašto siuntų. Paskirties pašto darbuotojas, įteikdamas pašto siuntą, vadovaujasi ant pašto siuntos ir jos lydimuosiuose dokumentuose esančiais duomenimis bei patikrina gavėjo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Atsižvelgiant į tai, kad Jūsų adresą aptarnauja kitas laiškininkas, tam, kad būtų įsitikinta, ar įteikimo metu nebuvo suklysta – nuvykome pas siuntą priėmusį asmenį. Siuntą priėmęs asmuo patikino, kad 2018 m. gruodžio 10 d. priėmė tik jam skirtas siuntas.
Atsižvelgiant į aukščiau išdėstytą, pabrėžiame, kad bendrovėje atlikto tyrimo metu nebuvo nustatyta netinkamo siuntos Nr. RB663491846SG apdorojimo, pristatymo ar įteikimo aplinkybių. Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad siunta Nr. RB663491846SG siųsta kitam asmeniui ir kitu adresu, t. y. ne ... (nurodytas kauniečio Lino tikrasis vardas ir pavardė bei adresas). Manome, kad pateikiant siuntos išsiuntimo registracijos numerį galimai buvo suklysta, todėl rekomenduojame kreiptis į siuntėją dėl siuntos registracijos numerio patikslinimo.
Jeigu nesutinkate su bendrovės pozicija ir pateiktas atsakymas Jūsų netenkina, informuojame, jog turite teisę kreiptis į Lietuvos Respublikos Ryšių reguliavimo tarnybą, kuri nagrinėja naudotojų ir pašto paslaugos teikėjų ginčus. Apgailestaujame dėl Jūsų patirtų nepatogumų“, – rašoma „Lietuvos pašto“ Linui skirtame laiške.
„Kosmosas, o ne atsakymas. Net mano adresą ne tą nurodė: ne mano, o kito asmens. Mano siuntą įteikė kitam žmogui ir jiems čia viskas ok yra. Supratau, kad nuėjo pas žmogų, o jis neigė gavęs svetimą siuntą. Žodžiu, gerai, kad siunta pigiai kainavo“, – „Lietuvos pašto“ tyrimo rezultatus 15min pakomentavo Linas.