Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2013 01 04

Juozas Olekas: krovininė geležinkelio atšaka padėtų pritraukti karinį tranzitą į Šiaulių oro uostą, tačiau KAM vystys tik kuro tiekimui reikalingą atšaką

Krašto apsaugos ministras Juozas Olekas sako, kad krovininės geležinkelio atšakos atkūrimas padėtų pritraukti karinį tranzitą į Šiaulių oro uostą, tačiau pažymi, kad jo vadovaujama žinyba lėšas skirs kitos geležinkelio atšakos statybai, kuria būtų tiekiamas kuras į NATO oro policijos misijos naikintuvus priimančią Lietuvos karinių oro pajėgų Aviacijos bazę.
Juozas Olekas
Juozas Olekas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Tokią poziciją J.Olekas žurnalistams išsakė penktadienį kartu su ūkio ministre Birute Vėsaite apsilankęs Šiauliuose.

„Mes turime pinigus ir esame pasirengę 2014-2015 metais pastatyti kuro bazę, iki jos reikia nedidelės geležinkelio atšakos. Čia yra mūsų rūpestis ir mes šiandien išsiaiškinome, kad miestas vykdo procedūras, kurios reikalingos leidimų išdavimui“, – žurnalistams sakė ministras.

Pasak jo, miestui verta išnaudoti galimybę atstatyti prieš dešimtmetį išardytą geležinkelio atkarpą į Šiaulių oro uostą, tačiau KAM jos plėtojimui „konkretaus suinteresuotumo neturi“.

„Kad galėtų funkcionuoti pilna apimtimi karinis oro uostas, reikalinga prie naujos kuro bazės geležinkelio atšaka. Tai čia kalbame apie tą, kurios niekada nebuvo. O jūs kalbate apie kitą atšaką. Tai čia, matyt, mes kaip Krašto apsaugos ministerija konkretaus suinteresuotumo neturime. Bet jeigu, miestui reikės, jeigu reikės laisvajai (ekonominei) zonai, mes tikrai pritarsime, nedarysime jokių kliūčių. Mes tikrai jokių pretenzijų neturėsime ir palaikysime, kad galėtų vystytis kad uosto takai būtų apkrauti maksimaliai“, – žurnalistams sakė jis, paklaustas, ar ministerijos rems krovinių atšakos atkūrimą.

Per Šiaulių oro uostą jau būtų keliavą NATO kroviniai, bet tam sukliudė vietos valdžia, prieš dešimtmetį išardžiusi geležinkelio atšaką į oro uostą

„Tikrai, man atrodo, verta išnaudoti tą galimybę, kuri susidaro ir civilinei aviacijai, ypatingai transportinei. Jei prie oro takų dar prisijungs ir geležinkelio atšakos, aš manau, tai tikrai bus labai patrauklu ir to linkėčiau šiauliečiams, kad tie projektai būtų įgyvendinti. Jeigu taip būtų, aš manau, būtų papildoma galimybė bent dabar kokius trejus-ketverius, o gal ir penkerius metus pasinaudoti Šiaulių oro uostu kaip karinio tranzito vieta užbaigiant ar vykdant tam tikras taikos palaikymo misijų operacijas, perdislokuojant karius ar amuniciją“, – dėstė ministras.

Pasak jo, Šiaulių miesto „vadovų siūlymas iš dalies panaudoti europines lėšas yra labai tinkamas“.

KAM vykdo Aviacijos bazės plėtros projektą, kurio metu bus įrengta aviacinio kuro saugykla su tam būtina papildoma infrastruktūra. Šiam projektui skirta apie 24 mln. litų iš NATO saugumo investicijų programos lėšų.

Įrengiant saugyklą Krašto apsaugos ministerijos lėšomis bus nutiesta maždaug 1,3 km geležinkelio atšaka, kuria į saugyklą cisternomis bus gabenamas kuras, ir nutiestos elektros linijos.

Dienraštis „Lietuvos rytas“ penktadienį rašė, kad per Šiaulių oro uostą jau būtų keliavą NATO kroviniai, bet tam sukliudė vietos valdžia, prieš dešimtmetį išardžiusi geležinkelio atšaką į oro uostą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos