„Nors Lietuva skambiai vadinama jūrine valstybe, tačiau iki šiol moksleivių vadovėliuose, pratybose ar kituose metodiniuose šaltiniuose, jūrinės temos lieka užribyje. Esame įsitikinę, kad norint turėti stiprią jūrinę valstybę, būtina jaunosios kartos sampratą ugdyti nuo mažų dienų“, – rašoma rašte ministerijoje.
Pabrėžiama, kad tokia mintis ministerijos atstovams buvo išsakyta ne kartą. „Lietuva turi labai gilias jūrines tradicijas, tačiau bendrojo ugdymo dalykų priemonėse ir kituose metodiniuose šaltiniuose iki šiol pasigendama informacijos ir užduočių, kurios būtų susijusios su jūrininkais, jūra, laivais, uostais, jūrinio verslo ekonomika, jūriniu paveldu, istorinėmis asmenybėmis, kurios buvo reikšmingos Lietuvos, kaip jūrinės valstybės gimimui ir augimui“, – teigė sąjungos nariai.
Diskusijos šia tema jau rengtos ne kartą, būta ir nuomonių, kad ši tema gali būti aktuali tik pajūrio regiono mokiniams.
Sąjungos nariai netgi siūlo savo žinias ir pagalbą, kaip papildyti metodinę medžiagą mokykloms.
„Neabejojame, kad su jūrine tematika susijusios užduotys gali puikiai įsikomponuoti pradinių klasių mokymo programose, o aukštesnėse klasėse – fizikos, matematikos, chemijos, geografijos, biologijos disciplinose. Jūrinio paveldo, jūrinės istorijos temos sėkmingai gali būti integruotos lietuvių kalbos ir literatūros, istorijos, pilietiškumo ugdymo pamokose“, – rašoma rašte.
Taip viliamasi, kad pavyks sudominti ir jūrinėmis profesijomis bei sustiprins Lietuvos kaip jūrinės valstybės poziciją.