15min paskelbus, kad už Vyriausybės Vilniaus rajono savivaldybei skirtas lėšas buvo išasfaltuota gatvė, kurioje gyvena premjeras, 15min sulaukė pasipiktinusio Vilniaus rajono gyventojo laiško.
Jonas Kairys ne pirmus metus kovoja, kad būtų sutvarkyta kelio Bendoriai-Riešė-Kalinas atkarpa, kuria kasdien pravažiuoja daugybė automobilių, tarp jų – ir moksleivius vežiojantys autobusiukai.
Nors pradžioje Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) lyg ir buvo nusiteikusi palankiai – žingsniai kelio atkarpos sutvarkymo link, nors ir lėtai, bet vyko, tačiau realiais kelio tvarkymo darbais netapo.
Kad kelio būklė apgailėtina, įsitikino ir ten apsilankę 15min žurnalistai: kelio danga apsilaupiusi, kai kur išakėtos nemažos duobės. Sunkiasvoris transportas šioje atkarpoje asfaltbetonį vietomis išmalė taip, kad atsirado vėžės.
Maža to, kelias eina per nedidelį tiltuką, kurio prasta būklė matyti plika akimi – jame žioji įskilimai.
15min rajone lankėsi apie pusiaudienį – tuo metu keliu zujo daugybė automobilių, išplūktu kelkraščiu vaikščiojo žmonės.
Kelią žurnalistams aprodęs vietos gyventojas, Vilniaus rajono savivaldybės narys Artūras Želnys sakė, kad atkarpoje eismas darosi vis intensyvesnis, nes pastaraisiais metais aplink iškilo daug naujų pastatų.
Be to, šiuo keliu į mokyklas vežiojami vaikai, rieda viešasis transportas.
„Oi, šimtas metų, – paklaustas, kada galėjo būti paklota kelio danga, sakė jis. – Lopytas perlopytas“.
Anot A.Želnio, nuo Molėtų plento iki Kalino kaimo einanti atkarpa nėra ilga – maždaug kilometro ilgio.
„Eismas čia yra didžiulis, o kadangi tai LAKD priskirtas kelias, negalima riboti eismo, pavyzdžiui, neleisti keliu važiuoti sunkiasvoriams automobiliams. Tai važiuoja visos – ir didelės mašinos, net karinės į Riešę“, – kalbėjo A.Želnys.
Jis pridūrė palaikantis vietos gyventojo J.Kairio iniciatyvą siekti, kad kelio atkarpa pasirūpintų LAKD.
„Norime atkreipti dėmesį, kad tiltelis yra avarinės būklės“, – pridūrė jis.
J.Kairio kova už kelio sutvarkymą prasidėjo dar 2013 metais, kai valstybės įmonė „Vilniaus regiono keliai“ kreipėsi į LAKD, pabrėždama, jog kelio atkarpa nuo Molėtų plento yra labai bloga: asfaltbetonio danga lukštenasi, daug kur susibangavusi, labai daug vidutinio ir mažo dydžio plyšių, neužtikrinamas vandens nuvedimas nuo kelio, o pažeidos dėl intensyvaus dėl intensyvaus judėjimo tik didėja.
Valstybės įmonė paprašė paieškoti galimybių sutvarkyti šią atkarpą.
Vietos gyventojas J.Kairys su LAKD susirašinėjo ne vienerius metus, skundėsi Seimo kontrolieriui.
Nors 2017 metais, atsižvelgiant į Seimo kontrolieriaus rekomendacijas, buvo paskelbtas viešasis techninio darbo projekto pirkimo konkursas, LAKD Viešųjų pirkimų komisija nusprendė, kad jis bus netikslingas.
Buvo nurodoma daugybė priežasčių – nuo to, kad kelyje daug inžinerinių tinklų, iki to, kad kelio ruože yra nenukeltų tvorų.
Nepaisant to, LAKD žadėjo, kad 2018 metais nupirkus kelio ruožo projektavimo paslaugas, bus paskelbtas konkursas ir darbams.
2018 metais iš tiesų buvo nupirkta techninio projekto paslauga, bet darbai taip ir neprasidėjo.
Ministerijos prioritetas – žvyrkeliai
2019-ųjų lapkritį į Susisiekimo ministeriją dėl kelio ruožo kreipėsi parlamentarė, konservatorė Ingrida Šimonytė. Jai direkcija atsakė, kad kaip tik dabar atliekama valstybinės reikšmės regioninių kelių inventorizacija, po kurios 2020-aisiais bus sudaryta rekonstrukcijų eilė.
Susisiekimo ministerija parlamentarei teigė, kad nors kelio Bendoriai-Riešė-Kalinas atkarpos techninis projektas ir yra parengtas bei apskaičiuota, kad darbai su tilto sutvarkymu atsieis apie 4 mln. eurų, dabar prioritetas – žvyrkeliai.
„Pagrindinis Susisiekimo ministerijos ir Kelių direkcijos pastarųjų metų tikslas – įgyvendinti Vyriausybės programos įgyvendinimo planą ir iki 2020 metų pabaigos išasfaltuoti 1654 km valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga. Šiuo metu išasfaltuota 1021 km valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga, o tai reiškia, kad 2020 metais visi įmanomi žmogiškieji ir finansiniai ištekliai bus nukreipti šio rodiklio pasiekimui“, – atsakyme parlamentarei teigia ministerija.
Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus pasirašytame rašte teigiama, kad klausimas dėl kelio į Kaliną bus sprendžiamas tik po 2021 metų, kai bus įgyvendintas Vyriausybės programos įgyvendinimo planas ir bus sudaryta kelių rekonstruotinų ruožų prioritetinė eilė.
Gerų žinių nėra – teks laukti mažiausiai kelerius metus
15min su klausimais apie kelio atkarpą kreipėsi į LAKD.
Direkcijos atstovas spaudai Evaldas Tamariūnas pirmiau pabrėžė, kad šiuo metu vykdoma kelio Bendoriai-Riešė-Kalinas rekonstrukcija, tik ne tos atkarpos, apie kurią buvo teiraujamasi.
Kalbėdamas apie atkarpą nuo Molėtų plento iki Kalino, jis pabrėžė, kad jai statybos leidimas gautas, bet šiuo metu rengiamas rajoninių kelių tvarkymo sąrašas ir jų rekonstravimo galimybės priklausys nuo finansavimo.
LAKD atstovo teigimu, kelio ir tilto remonto darbai nebus pradėti anksčiau kaip 2023-2024 metais.