2021 11 19

Kaip Lietuvos žiniasklaida prarado visuomenės pasitikėjimą: keturių žurnalistų požiūris

2009 metų sausį prie Seimo kilus riaušėms, keli parlamente dirbę korespondentai ant langų prisiklijavo užrašą „Čia dirba žurnalistai“. Tai padėjo jiems išvengti akmenų krušos, skriejusios į kitus pastato langus. Šiemet rugpjūtį per riaušėmis virtusį mitingą prie Seimo jau patys žurnalistai patyrė mitinguotojų ir riaušininkų neapykantą ir smurtą. Pokyčiai įvyko ir platesnėje visuomenės dalyje – pasitikėjimas žiniasklaida per šį laiką smuko beveik perpus. Kaip tai įvyko?
2021_11_16_Pasitikėjimas_žiniasklaida (002)
15min iliustracija

„Vilmorus“ apklausoje „Lietuvos rytui“ 2009 metų sausį pasitikėjimą žiniasklaida išsakė 42,5 proc. apklaustųjų. Šiemet spalį šis rodiklis buvo vos 24,6 proc.

Lietuvos žurnalistai sulaukia kritikos, kad per dažnai pučia pigias sensacijas, užuot užsiėmę gilesne analize. Kritikų akimis, interneto eroje kiekybė užgožė kokybę, žiniasklaidai prikaišoma priklausomybė nuo politikų ar verslo, žurnalistai kaltinami tapę pernelyg šališki, tendencingi ir arogantiški.

Kita vertus, kalbama ir apie objektyvias priežastis, kurioms žurnalistai gali daryti mažiau įtakos. Dėl socialinių tinklų dalį įtakos praradusi tradicinė žiniasklaida vis dažniau tampa jos kritika nepatenkintų politikų ar propagandistų taikiniu. Pasikeitė ir pačios žiniasklaidos suvokimas, pasitikėjimui kenkia ir dėl pandemijos išaugęs susipriešinimas visuomenėje.

Tyrimai rodo, kad požiūris į žiniasklaidą susijęs ir su žmonių politinėmis pažiūromis – žiniasklaida nepasitiki 25 proc. konservatorių rinkėjų ir 41,5 proc. „valstiečių“ rinkėjų.

Savo nuomone, kodėl žiniasklaida prarado Lietuvos visuomenės pasitikėjimą, su 15min pasidalijo keturi žinomi žurnalistai: Aurimas Perednis, Indrė Makaraitytė, Vytautas Bruveris ir Dovydas Pancerovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis