– Kodėl sekmadienį vienas sraigtasparnis buvo šventėje Marijampolėje, užuot prisidėjęs prie paieškos operacijos?
– Gegužės 17 dieną dingusio orlaivio paieškos operacijai vykdyti buvo skirti du Karinių oro pajėgų orlaiviai – sraigtasparnis Mi-8 ir transportinis lėktuvas L-410. Paieškos operacijai jūroje, nustatytuose rajonuose, orlaivių pakako, todėl antrojo sraigtasparnio Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras nereikalavo. Mi-8 budėjo 15 min. parengtyje Marijampolėje ir buvo pasiruošęs bet kuriuo metu pakilti gavus komandą.
– Kodėl į paiešką neįtraukti Valstybės sienos apsaugos tarnybos sraigtasparniai?
– VSAT sraigtasparniai nėra skirti tokioms operacijoms jūroje. Plačiau galėtų pakomentuoti VSAT atstovai.
– Ar šeštadienį žvalgyti jūrą buvo pakelti NATO naikintuvai? Kodėl?
NATO oro policijos misija nėra skirta paieškos ir gelbėjimo vykdymui. Budintys naikintuvai netinkami vykdyti tokio pobūdžio operacijas ir vykdo tik oro policijos funkcijas.
– Bendrovė „Oro navigacija“ teigia, kad lėktuvo nefiksavo nei Lietuvos, nei Lenkijos, nei Švedijos radarai, nes jis skrido per žemai bei buvo nutolęs nuo kranto daugiau nei per 100 kilometrų. Ar Lietuvos kariniai radarai nefiksuoja lėktuvų, skrendančių virš jūros netoli Lietuvos sienų žemiau nei 3 km aukštyje?
– Informacija apie radaro matomumo ribas bei aukščius viešai neskelbiama, nes tai susiję su šalies gynybiniais pajėgumais.
Ministerija neatsakė į BNS klausimą, kodėl pasitarimas dėl paieškos atnaujinimo organizuotas tik pirmadienio 9 valandą, nors tokiose situacija svarbi kiekviena valanda.