Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2015 11 25

KAM ir kariuomenės vadovybė nesusitarė, kokius šarvuočius įsigyti

Trečiadienį susitikusi Krašto apsaugos ministerijos (KAM) ir kariuomenės vadovybė iki galo neapsisprendė, kokias pėstininkų kovos mašinas turėtų įsigyti Lietuva.
Pėstininkų kovos mašinų „Boxer“ gamintojų Industrinė diena
Pėstininkų kovos mašinų „Boxer“ gamintojų Industrinė diena / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Kol kas ne, dar nepriėmėme sprendimų. Esame sutarę, kad iki kitos savaitės, kada žinosime tiksliau Valstybės gynimo tarybos datą, tada mes padarysime savo siūlymą“, – BNS sakė krašto apsaugos ministras Juozas Olekas.

Jis patikslino, kad sprendimą KAM Gynybos resursų taryba turėtų priimti „per šią savaitę, kitos savaitės pradžioje“. Šiai tarybai ir pirmininkauja krašto apsaugos ministras.

Paklaustas, kodėl nepavyko rasti bendro sprendimo trečiadienį, J.Olekas sakė, jog „mes norime pasirinkti geriausią variantą, tai ir tariamės“.

„Nebūtinai norime per pusvalandį pabaigti visą tarimąsi“, – teigė jis.

Pėstininkų kovos mašinų rinkos analizei einant į pabaigą krašto apsaugos ministras „vienais rimčiausių“ pasiūlymų šiame konkurse yra įvardinęs vokiečių „Boxer“, amerikiečių „Stryker“ ir „Piranha V“, kurią įsigyti siūlo amerikiečių „General Dynamics“ valdoma Šveicarijoje įsikūrusi „General Dynamics European Land Systems“.

Tuo metu Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas trečiadienį pasiūlė kariuomenei įsigyti „Boxer“ arba „Piranha V“.

Šiuo metu Lietuva yra sulaukusi dešimties pasiūlymų parduoti jai pėstininkų kovos mašinas. Šios technikos pirkimas gali tapti brangiausiu pirkiniu Lietuvos kariuomenės istorijoje.

Galutinį sprendimą, kokią techniką įsigyti, po Gynybos resursų tarybos rekomendacijos priims Valstybės gynimo taryba.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?