„Kanų liūtai“: reklamos, iš tiesų galinčios pakeisti (pasaulį)

Tarptautinis kūrybiškumo festivalis „Kanų liūtai“ baigėsi prieš savaitę, o mintys, į ką atkreipti dėmesį ragino pasaulio reklamos bendruomenė susiguli tik dabar. Kaip visada, matyta daug didelių prekių ženklų ir tuo pačiu daug rimtoms ar smagioms kampanijoms išleistų pinigų, kurios po to laimi apdovanojimus. Bet man labiausiai įstrigo tos, kurios reklamuodamos produktą ar kompaniją iš tiesų turėjo galimybę kažką pakeisti į gerąją pusę – jei ne visą pasaulį, kaip mėgstama populiariai sakyti, tai aplinką aplink save – ar tai būtų šalis, bendruomenė, įstatymas ar tiesiog miesto rajonas.
Organizatorių nuotr.
Organizatorių nuotr.

Žiūrint šias reklamas mąsčiau, kad tikriausiai per dažnai kurdami galvojame, kaip parduoti daugiau, kaip tapti didesniais, kaip pralenkti konkurentus, kaip pasiekti išsikeltus tikslus ir tikimės, kad visi šie pragmatiški norai atneš šlovę, pripažinimą ar svajonių išsipildymą. O kampanijos, kurias pastebėjau, tikėtina, išsikėlė tikslą pakeisti (pasaulį) ir tik padėję kitiems, padėjo sau. Galų gale, kaip sakė šiemet „Kanų liūtuose“ už gyvenimo nuopelnus reklamos industrijai apdovanotas prancūzas Jacquesas Séguéla: „Ne pinigai sukuria idėjas. Idėjos sukuria pinigus“.

Ambicija ar įsipareigojimas pakeisti pasaulį gali skambėti taip sudėtingai, kad baisu net pradėti. Turiu pasiūlymą: jei kuriate verslą, dirbate valstybės institucijoje, savivaldybėje, bet neturite gerų idėjų, kurios iš tiesų padarytų pokytį, tiesiog imkite ir kopijuokite, tai ką geriausio jau apdovanojo pasaulis. Nebūtina laimėti „Kanų liūtų“, galima tiesiog laimėti.

Renault Cars to Work

Problema: 40 proc. Prancūzijos gyventojų gyvena vietose, kuriose nėra viešojo transporto. Net 54 proc. sunkiai gyvenančių bedarbių atsisako darbo pasiūlymo, kadangi pasiūlytas darbas yra toli arba nepatogiu paros metu (pavyzdžiui, naktį), o nuvykti nėra kaip. Įsigyti automobilį tokiu atveju irgi labai sudėtinga, kadangi bankai, lizingo bendrovės prašo jau bandomąjį trijų mėnesių laikotarpį praėjusios darbo sutarties.

Sprendimas: „Renault Cars to Work“ kampanijos metu įmonė, bendradarbiaudama su Prancūzijos įdarbinimo agentūra, pasiūlė žmonėms automobilius trims mėnesiams, kol baigsis jų bandomasis, o po to jie galėjo įsigyti automobilius palankia kaina.

Rezultatas: 6000 tokių išbandymo laikotarpiui suteiktų automobilių per pirmuosius kampanijos metus. 8,8 mln prancūzų pasiekusi kampanija, 11 „Kanų liūtų“, įskaitant 2 aukščiausius Grand Prix apdovanojimus Renault.

VIDEO: RENAULT CARS TO WORK

Sol Cement SightWalks

Problema: Aklieji ir silpnaregiai mieste orientuojasi lazdelės pagalba. Ir nors dabartiniai šaligatviai ir juose įspaustos linijos arba taškai įspėja, kur netrukus prasidės gatvė, ir kur saugu eiti, regėjimo negalią turintys žmonės negali lengvai žinoti, kokius objektus jie prieina. Kaip suteikti jiems daugiau savarankiškumo ir mobilumo?

Sprendimas: Žinoma Peru cemento kompanija „Sol Cement“ nusprendė viename Limos rajone padengti šaligatvius plytelėmis, padedančioms susiorientuoti regėjimo negalią turintiems, pro kokias įstaigas jie eina. Lazdelėmis skaičiuodami eilutes iš kairės į dešinę, jie galėjo nustatyti, ar tai, ką jie priėjo yra bankas, parduotuvė, kavinė, apgyvendinimo įstaiga, ligoninė, autobusų stotelė, vaistinė ir kt. Su specialiais ženklais žmonės buvo supažindinti net tik viešos reklaminės kampanijos metu, bet ir edukaciniuose užsiėmimuose, brailio raštu išleistose brošiūrose.

Rezultatas: Skelbiama, kad tokiu būdu padengta 75 tūkst. kvadratinių metrų viename Peru sostinės Limos mieste, o naudą galėjo pajusti pusė milijono gyventojų. 7 laimėti „Kanų liūtai“ ir dėmesio! – „Sol Cement“ šiuos dizaino ženklus leidžia naudoti bet kurioms šalims pasaulyje bei kartu tęsti pradėtą misiją.

VIDEO: Sol Cement - SightWalks (case study)

Pague Menos – No Ad

Problema: Kai žmogų ar jo artimąjį ištinka gyvybei pavojinga situacija – širdies smūgis, užspringimas, nusideginimas – greitoji pagalba nebūtinai atvažiuoja taip greit, kaip turėtų. Tyrimai rodo, kad Brazilijoje žmonės atvykusios greitosios pagalbos sulaukia per vidutiniškai 38 minutes. Tuo laiku žmonės kreipiasi pagalbos į „Youtube“. Jei neturite „Youtube Premium“, kuris leidžia video žiūrėti be reklamos, prieš pirmosios pagalbos video dar turėtumėte pažiūrėti reklamą. Savaime suprantama, tokiais momentais gyvybiškai svarbios net sekundės, nekalbant apie psichologinę situacijos pusę, kai nori pasitikrinti, ar tavo simptomai panašūs į širdies smūgio, o dar prieš tai turi sužinoti apie naujausią telefonų akciją.

Sprendimas: Kadangi „Youtube“ į pasiūlymą nerodyti reklamos prieš pirmosios pagalbos video, atsakė pasiūlymu užsisakyti paketą be reklamos, Brazilijos vaistinių tinklas „Pague Menos“ nusprendė veikti savarankiškai. Jie išpirko reklamos eterį prieš pirmosios pagalbos vaizdus „Youtube“ ir ten nedėjo jokios reklamos. Taip pat skatino kitus reklamos pirkėjus padaryti tą patį.

Rezultatas: Kampanija, be abejo, buvo labai gerai sutikta interneto bendruomenės, laimėjo „Kanų liūtą“, o pamačiusi ažiotažą „Youtube“ pasiskelbė patys reklamuosiantys pirmosios pagalbos video, skirtus patiriantiems širdies smūgį arba traukulius.

VIDEO: Pague Menos - NO AD

DP World: The Move to – 15

Problema: Šaldytas maistas transportuojamas -18 laipsnių temperatūroje ir tai be abejo prisideda prie CO2 emisijų pasaulyje. Ar tikrai šaldymo temperatūra turi būti būtent -18 laipsnių?

Sprendimas: Jungtinių Arabų Emyratų logistikos įmonė „DP World“ kartu su Birmingemo universitetu ir tarptautiniu šaldymo institutu (taip, toks egzistuoja) išsiaiškino, kad sumažinus šaldymo temperatūrą trimis laipsniais iki -15 maistui nepakenksime, o pokytis klimato kaitai bus – iki 7 proc. mažiau sunaudojamos energijos krovinių gabenimui, 17,7 mln. „sutaupytų“ CO2 emisijų kasmet.

Rezultatas: Maisto industrija, 100 metų transportavusi šaldytus produktus tik įprastoje -18 laipsnių temperatūroje, sujudo ir pradėjo keistis. Skelbiama, kad 60 proc. tarptautinių krovinius konteineriais gabenančių kompanijų prisijungė prie šio judėjimo. Reklamos agentūrai „Edelman“ ir pačiai „DP World“ įteiktas Titanium „Kanų liūtas“, skiriamas už pasaulį keičiančią globalią iniciatyvą. Buvusios Danijos ministrės pirmininkės Helle Thorning Schmidt žodžiais: „Labai smagu matyti, kai konkurentai sutaria svarbių dalykų, kuriems nereikia naujų technologijų, o tik bendradarbiavimo“. Beje, nors šią iniciatyvą pradėjo „DP World“, jos prekinis ženklas kampanijoje nėra naudojamas, taip suteikiant galimybę visiems prisijungusiems jausti savo indėlį, o ne palaikyti konkurento gerą įvaizdį.

VIDEO: DP World | The Move to -15

The National Sport of Kazakhstan

Problema: Smurto artimoje aplinkoje problema Kazachstane yra didžiulė: vien pernai policija sulaukė 100 000 kreipimųsi dėl vyro smurto, kai šalyje iš viso gyvena 5 milijonų vyrų. Šie skaičiai patrigubėjo per pastaruosius penkerius metus. Apie smurtą artimoje aplinkoje viešumoje kalba tik moterys, Kazachstano vyrai ignoruoja šį nusikaltimą ir linkę sukišti galvas į smėlį. Dar daugiau – smurtas šalyje net nebuvo pripažintas nusikaltimu, peticijos būdu buvo renkami parašai ir tarp juos pasirašiusių suskaičiuota tik 12 proc. vyrų.

Sprendimas: Ruh Fighting (RFC) yra šalyje ypač populiarus mišrių kovos menų portalas, organizuojantis ir transliuojantis kovas (jis turi 700 tūkst. sekėjų Instagrame, ir 1 mln. prenumeratorių Youtube). Net 90 proc. jo žiūrovų yra vyrai. RFC paskelbė, kad organizuos pirmą istorijoje kovos transliaciją, kurioje vienas prieš kitą kausis… moterys ir vyrai. Idėja sulaukė didžiulio priešiškumo ir ažiotažo. Netgi šalies prezidento buvo prašoma atšaukti šią kovą. Kazachstano kultūroje kovos tarp vyrų yra tradicijos dalis, bet prieš moterį pakelti ranką yra nepriimtina (žr. pirmą pastraipą – autorės pastaba). Transliacijos dieną vietoj žadėtų „rungtynių“ RFC ištransliavo tikrus, telefono kameromis užfiksuotus vaizdus iš Kazachstano realybės, kuriuose vyrai smurtauja prieš moteris. „100 000 kovų kasmet“ pabaigoje skelbė šokiruojantis filmas.

Rezultatas: Per milijoną žiūrovų stebėjo transliaciją, 90 proc. įsitraukusių į kampaniją buvo vyrai, kurie iš pozicijos „mums nerūpi šita tema“ žengė į priešingą pusę. Pirmą kartą šalies istorijoje net konservatyvių pažiūrų vyrai pasirašė peticiją ir 2024 m. vasarį Kazachstano parlamentas priėmė įstatymą, pagal kurį smurtas artimoje aplinkoje pripažįstamas nusikaltimu. Kazachstanas laimėjo pirmąjį „Kanų liūtų“ auksą šalies istorijoje.

VIDEO: Ruh Fighting Championship The National Sport of Kazakhstan

Kada mes laimėsime „Kanų liūtą“ Lietuvai?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų