Per Kalėdas skaitykite kartu. Prenumeratai -50%
Išbandyti
12 10

Karas dėl miškų ateities: kai mokslas tampa lobistų įrankiu

Lietuvos miškai – ne tik gamtos grožio, bet ir susikertančių interesų arena. Politikai ir miškų pramonės atstovai giriasi, kad Lietuva yra tarp miškingiausių Europos šalių, tačiau mūsų miškų politika vis dar tolsta nuo Europos Sąjungos strateginių gairių. „Auginu, nukertu, parduodu, sodinu“, – tokia miškų valdymo schema įsitvirtinusi Lietuvoje. „Turime lipti į kitą brandos etapą“, – ragina aplinkosaugininkai.
15min iliustracija
15min iliustracija

Europos Sąjunga griežtina miškų apsaugos politiką, suvokiant, kad žmogaus veiklos įtaka, klimato kaita ilgainiui gali lemti pražūtingas pasekmes ir gamtai, ir žmonijai. Politinėse diskusijose ypač sveriami moksliniais tyrimais grindžiami argumentai. Tad mokslas tapo ir skirtingų požiūrių, ir interesų grupių lobistų taikiniu arba įrankiu.

2022 metų spalį daugiau nei penki šimtai skirtingų šalių mokslininkų Europos Parlamento, Komisijos bei Tarybos vadovams išsiuntė laišką. Jame ragino keisti miškų politikos kryptį, prieštaravo saugomų teritorijų plėtrai bei teigė, kad senų medžių pakeitimas naujais padės kovoti su klimato kaita.

Šias idėjas mokslininkai grindė tuo, kad neva jauni medžiai sugeria daugiau anglies dioksido (CO2) ir yra naudingesni klimato neutralumo planams nei senieji medžiai.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Gyventojų protesto akcija
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Gyventojų protesto akcija

Šį laišką pasirašė ir šeši Lietuvos mokslininkai. Klausiami dažnas jų sunkiai bepamena aplinkybes, iš kur kilo iniciatyva pasirašyti tokį laišką. Kai kurie jų atvirai sako nematą reikalo deklaruoti interesų, nors tuo pačiu yra lobistinių organizacijų nariai.

Laiškas buvo plačiai platinamas miško pramonės lobistinių organizacijų puslapiuose, o vienos jų darbuotojai dalinosi laišku dar prieš oficialų paskelbimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis
Reklama
95 metų gimtadienį atšventusi „Astra LT“ į modernius sprendimus investavo kiek daugiau nei 600 tūkst. eurų