Už lėšas, kurias skyrė Europos Sąjungos fondai įsigyti itin modernūs sraigtasparniai „Eurocopter“ pakeitė iki tol tarnavusius „Mi-8“ tipo sraigtasparnius.
Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija parengusi projektą aplinkos stebėsenos ir kontrolės iš oro bei paieškos ir gelbėjimo sraigtasparnių įsigijimui projektą įgyvendino praėjusių metų vasarą.
Nuolatiniam aplinkos stebėjimo iš oro užtikrinimui būtina turėti sraigtasparnius su visa saugiam skraidymui reikalinga įranga. Lietuvoje aplinkos stebėjimui iš oro ir paieškos ir gelbėjimo darbams iš oro vykdyti buvo naudojami Mi-8 tipo sraigtasparniai, kurių tinkamumo vykdyti užduotis terminas baigėsi 2015 metais.
Naujieji sraigtasparniai aprūpinti modernia įranga, jais bus fiksuojama ir kontroliuojama naftos ir kitų medžiagų išleidimai į jūrą, stebimi ekstremalūs hidrologiniai reiškiniai, taip pat vykdomos paieškos ir gelbėjimo užduotys.
Sraigtasparnius eksploatuoja ir valdo Lietuvos kariuomenė. Lietuvos kariuomenės Karinės oro pajėgos vykdo numatytas užduotis, užtikrina reikalingos infrastruktūros įrengimą ir išlaikymą bei personalo parengimą.
Pagal Aplinkos ministerijos pasirašytą bendradarbiavimo su KAM sutartį, pirmuosius penkerius metus šis sraigtasparnis kasmet skirs ne mažiau kaip 75 skrydžio valandas aplinkos stebėjimui ir kontrolei.
Antradienį Kauno apylinkėse surengtame reide didelių pažeidimų užfiksuota nebuvo.
Kiekvienas skrydis yra filmuojamas, gamtosaugininkai gavę medžiagą ją analizuoja ir vertina vietas, kuriose vertėtų atlikti nuodugnesnius patikrinimus.
„Matosi, kad yra teritorijų kur už aukštos tvoros vyksta kažkokie darbai, kažkas ardo automobilius. Reikia patikrinti ar tai teisėta, ar atliekos tvarkomos tinkamai. Iš sraigtasparnio tai puikiai matosi, – sakė reide dalyvavęs aplinkos ministras Kęstutis Trečiokas. – Šiandien vykusio reido metu nebuvo užfiksuota nei automobilių važinėjančių ledu, nei žūklės pažeidimų“.